K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Statsautoriserede socialrådgivere, fordi... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19235)

Vovse 30-12-2016 10:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 350324)
http://www.b.dk/nationalt/naar-gardi...get-af-sin-far


Malene Lauritsen ved i dag, at flere i lokalmiljøet havde mistanke om, at der foregik noget forkert bag de nedrullede gardiner, men ingen gjorde noget. Heller ikke, da hun udviklede uforklarlige epilepsi-agtige besvimelsesanfald, fandt en læge anledning til at spørge til, om alt var okay derhjemme. Eller da hun som 13-årig blev sendt til lægen af sin far for at blive sat på p-piller.


Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 350324)
Politikerne har for travlt - til dét

[B]I salen er der kun mødt ganske få politikere op. De har åbenbart for travlt til dét. Det er i hvert fald, hvad social- og indenrigsminister Karen Ellemann siger, da hun i sidste øjeblik kommer valsende ind.

Hun holder en kort tale, hvori hun ikke rigtig siger noget – men hun når dog at fremhæve, at man kan nå langt med frivilligt arbejde, og at det jo også er rart bare at tage en kop kaffe med ligesindede. Salen er synligt rystet.

Efter talen afbryder ministeren et offer, som er ved at fortælle om de over 80 indlæggelser på psykiatrisk afdeling, de mange selvmordsforsøg og den efterfølgende invalidepension, fordi hun ikke lige har tid til at høre færdig, før hun går.

Jeg har lyst til at skrive et længere indlæg, men jeg kan ikke finde ord. Jeg er rystet. :eek: :confused: :evil:

vasen 30-12-2016 13:12

Som formænd(kvinder) for socialrådgiverforeningen har Karen Ellemann også en facade som den flinke pige, når hun skal tale ofrenes sag.
Hun har gang på gang sagt en masse uden at sige noget med indhold.
Hun stikker fingeren i luften, vejrer hvad vej vinden( se økonomi) er, og taler derefter.
Det eneste positive er, at hun nu er sat på en udpost, hvor hun ikke kan gøre så meget skade.

Det er jo , når alt kommer til alt befolkningen, der stemmer på de politikere vi har.

Måske skal mange flere ned i skidtet før de fatter, at alle kan komme i situationer, hvor der er brug for handling.
Jeg ved fra en lærer i Københavns kommune, at underretningsbreve ofte syltes.

Men, men har tit tænkt, at vi i vores danske "Dna" har en berøringsangst, for at blande os.
Det er også meget, meget svært da man jo også ved, at myndighederne ikke altid handler i barnets tarv.
F.eks, når skiller søskende ad, der sættes i familiepleje eller på børnehjem.

Jeg har selv været vidne til et barn, på 8 år der samlede flasker for at købe mad.

Jeg tog hende ofte hjem, vaskede hende og gav hende mad.
Det måtte jeg ikke, men forud havde jeg gentagne gange kontaktet kommunen som bare sagde de holdt øje.
Bad om en samtale med fuldmægtigen som Gudhjælpemig sagde til mig, at barnet jo var vant til de forhold. Jeg sagde at risikoen for, at barnet ville finde sin mor død var overhængende. Moderen var skind og ben.
Både mor og fraværende far var meget langt ude i heroin misbrug og moderen lod pigen være alene om natten, da hun skulle på Halmtorvet for at skaffe penge.

I desperation kontaktede jeg poltiet, men de skrev bare til de sociale myndigheder. de måtte ikke handle på egen hånd.

På et tidspunkt stod der en meget truende mand udenfor min dør og sagde jeg øjeblikkelig skulle stoppe med, at kontakte myndighederne.

Indrømmer, jeg blev bange, da jeg selv var alene med en datter på 5.

Nogle måneder senere ved en sommerafslutning på skolen, bestemte en og kun en lærer, at nægte at udlevere pigen til moderen, og kontaktede politiet.
De kom, men barnet var løbet sin vej, og de kunne ikke finde hende og kørte igen.

Da skolen var lige overfor kunne jeg tydeligt følge begivenhedernes gang, og jeg hørte en anden lærer bebrejde den lærer, der havde kontaktet politiet, og dermed hørte jeg hans navn.
Jeg ringede staks til den lærer, der tog handling og bad ham om at holde fast i sin indstilling til barnets situation.
Først ca. 4 mdr. senere blev barnet fjernet. Moderen døde et par måneder senere.

Ca. 5 år herefter kørte tv. 2 et tema om emnet, og jeg kontaktede dem. De var meget interesserede og jeg gik efter flere opringninger med til at blive interviewet, men ak, sikke en gang manipulation.

Da udsendelsen efter nogle måneder blev sendt, var der klippet så meget i min oplevelse, at stort set kun truslen var interessant for TV. 2
Siden har jeg stort set ikke set tv. 2.

Jeg glemmer det aldrig, og desværre ser det ikke ud til, at det har bedret sig.

Dengang forsøgte jeg, at få andre til også at kontakte myndighederne, da alle i opgangen var klar over pigens miserable liv, men ingen ville blande sig.
Så igen, vi skal blande os, for måske havde kommunens ansvarlige taget efterretningen mere alvorligt, hvis vi var flere.
Det er en svær problematik , for vi hører jo også om sager hvor myndighederne gør ondt værre.

I mit lange arbejdsliv i psykiatrien var det ofte, at også de der var blevet fjernet hjemmefra fra misrøgt gik fra asken til ilden, hvor misrøgten fortsatte, nu bare fra de plejefamilier de kom til. En enkelt gang fik jeg viden en forstander på et børnhjem, som misbrugte børnene sexuelt.

Jeg håber dog, at de fleste har klaret sig nogenlunde, men ar på sjælen slipper de ikke for.

P.s Om Socialrådgiverne ikke ønsker autorisation kan bunde i, at de er bange for arbejdsløshed ved jeg ikke.
Det er jo noget de stemmer om!

sortepigen 31-12-2016 11:36

Hej Vasen, jeg havde ikke set dit indlæg, før der blev gjort opmærksom på det i din anden tråd.

Det er en absolut rystende oplevelse, og hvor er det godt at du har handlet og ikke bare vendt ryggen til

Du skal vide at man som borger ,kan underrette direkte til ankestyrelsen , se her

https://ast.dk/born-familie/underret...ndlemuligheder

vi i min familie har selv gjort det i en sag med en anbragt ung pige i familien som vi mener kommunen har svigtet groft. vi er blevet taget alvorligt i ankestyrelsen og de kigger nu på sagen, kommunen er blevet pålagt at aflevere alle dokumenter, og afholder i næste uge ankemøde om sagen

vh sortepigen

vasen 31-12-2016 17:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af sortepigen (Send 350352)
Hej Vasen, jeg havde ikke set dit indlæg, før der blev gjort opmærksom på det i din anden tråd.

Det er en absolut rystende oplevelse, og hvor er det godt at du har handlet og ikke bare vendt ryggen til

Du skal vide at man som borger ,kan underrette direkte til ankestyrelsen , se her

https://ast.dk/born-familie/underret...ndlemuligheder

vi i min familie har selv gjort det i en sag med en anbragt ung pige i familien som vi mener kommunen har svigtet groft. vi er blevet taget alvorligt i ankestyrelsen og de kigger nu på sagen, kommunen er blevet pålagt at aflevere alle dokumenter, og afholder i næste uge ankemøde om sagen

vh sortepigen

Tusind tak for din deltagelse i et meget alvorligt emne.

Jeg håber, at ankestyrelsen vil tage Jeres henvendelse seriøst!!!
Jeg vil huske det, hvis jeg(Gud forbyde det) igen oplever svigtede børn, hvor jeg kan se den er gal.

Her hvor jeg bor nu er der en familie overfor med 3 børn , som ofte græder, og hvor jeg kan se at faderen sætter dem udenfor, når de ikke makker ret.

Det er for spinkelt et grundlag at underrette om, og jeg kan tage grueligt fejl.

(Alt andet lige er det nemmere at observere, når børn også er fysisk svigtede)
Her taler vi om en familie der oser langt væk af velstand. Dyr bil og dyr ejerlejlighed, og uden at vide det sikkert gode uddannelser.
Jeg tror der er et kæmpe mørke tal, hvor børn fra privilegede lades i stikken.
De forældre har ofte retorikken på plads, og myndighederne har endnu mere svært ved, at bevise overgreb, og til forskel på forældre på samfundets bund har de ressourcestærke ordet i sin magt.

Forældrene har råd til god advokatbistand og kan via deres samfundstilling lægge enhver SB ned.
De tilhører jo i en forstand en klasse over de SB som skal varetage børnenes tarv.

Jeg har oplevet det via mit job, hvor en meget veluddannet far ødelagde sin søn.
Nå, jeg orker ikke at skrive mere om emnet nu, men vil bare sige godt Nytår til alle gode mennesker på K10:kram:

At børn ser angste ud, at børn sættes til at stå på gaden , til det passer far at lukke dem ind er jo subjektivt
Jeg taler her om psykisk vold, hvor det er endnu meget sværere at hæve bevisbyrden, men jeg mener at det er ligeså ødelæggende som fysisk overlast.

phhmw 02-01-2017 10:57

Kommunens udgifter til advokater: 851.553,87 kroner Erstatning til svigtede søstre: 0
 
http://politiken.dk/indland/art57643...8stre-0-kroner

Slagelse Kommune bruger formue på at undgå erstatningssag.

Godt 700.000 kroner til advokater og 124.000 kroner for rådgivning hos Kommunernes Landsforening (KL).

(PH: Det er hvad du er tvunget til at betale til, gennem kontingent til den private interesseorganisation!)

Det er de udgifter, Slagelse Kommune indtil videre har haft på den retssag, som tre oprindeligt palæstinensiske søstre har anlagt mod kommunen, som undlod at gribe ind, mens søstrene var anbragt og i årevis blev udsat for vanrøgt og overgreb.

Det viser en aktindsigt, Politiken har fået.

Dom falder i marts 2017.

KL, Kommunernes Landsforening har tidligere rådgivet kommunen:

http://politiken.dk/indland/article5615912.ece

KL’s juridiske kontorchef understreger i en mailkorrespondence, at det er vigtigt, at ingen fra kommunen i pressen anerkender, at kommunen har fejlet. For som han skriver :

»NB - vi skal også huske, at vi har en retssag, som vi skal vinde. Vi skal på ingen måde formulere en accept af, at der er sket et svigt.....( ) ... en accept af præmissen ’svigt’ vil blive afspillet under retssagen og forkorte modpartens procedure væsentligt«.

Vi afventer dommen!

Vi afventer om Dansk Socialrådgiverforening har en mening og en lyst til at blive en aktiv beskytter af udsatte børn, hvor der er indløbet anmeldelser.

Hilsen Peter (y)

phhmw 05-01-2017 20:38

Arbejdspres får socialrådgivere til at bryde loven
 
http://denoffentlige.dk/arbejdspres-...il-bryde-loven

Sagsbehandlere fortæller, at de ikke kan overholde tidsfrister for hjælp til udsatte børn, oplyser DR.

Flere kommuner bryder den lov, der skal beskytte de mest sårbare børn i Danmark.

Det siger de socialrådgivere, der arbejder med børnesagerne, til Arbejdstilsynet, oplyser DR Nyheder.

Det seneste halvandet år har Arbejdstilsynet givet påbud til 16 kommunale børne- og familieafdelinger, fordi afdelingerne har haft et for højt arbejdspres.

I 11 af de kommuner beskriver socialrådgiverne, at arbejdspresset får dem til at bryde loven. Det viser en aktindsigt, DR Nyheder har fået i Arbejdstilsynets dokumenter.

Socialrådgiverne oplyser til Arbejdstilsynet, at de ofte ikke kan nå at lave handleplaner og opfølgninger på børnene inden for de tidsfrister, der står i loven.

PH Jamen, Dansk Socialrådgiverforening arbejder videre med Svenske-modellen, så det skal nok gå den dag er er 2 torsdage i een uge.

http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=11051

PH Men det personlige ansvar i sociale sager gennem en autorisation, ønsker man ikke at tale om. Faglig stolthed?

Hilsen Peter :evil:

phhmw 19-01-2017 00:58

2 sagsbehandlere og kommunalbestyrelse politianmeldt
 
http://www.avisen.dk/blogs/janepihlm...ldt_43356.aspx

Politianmeldelse af Sagbehandler i Ydelsescenret og Sagbehandler i Jobcentret i Xxxxx kommune for at tvinge sygemeldt ung under 30 år ud i hjemløshed samt politianmeldelse af Xxxxx kommunes kommunalbestyrelse for meddelagtighed

Ovennævnte 2 sagsbehandlere og kommunalbestyrelsen i Xxxxx kommune har misbrugt deres stillinger og tillidshverv ved at tvinge Samson ud i hjemløshed, da det fremgår meget tydeligt af BM’s hjemmeside http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...te%20unge.aspx

Hilsen Peter :evil:

phhmw 22-01-2017 02:11

"Koordinerende sagsbehandlere" søges, uddannelse ingen krav
 
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/7160699

Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en uddannelse eller erfaring, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde - borgere over 30 år på kontanthjælp og i ressourceforløb.

Hilsen Peter :evil:

Vovse 22-01-2017 11:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 351047)
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/7160699

Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en uddannelse eller erfaring, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde - borgere over 30 år på kontanthjælp og i ressourceforløb.

Hilsen Peter :evil:

Det viser jo kun med al tydelighed, at man satser på, at borgerne heller ikke selv kender lovgivningen.:mad:

Der går vist lidt tid endnu før K10 kan nedlægges.;)

phhmw 24-01-2017 15:34

Så er mine spørgsmål og forslag, nået frem til ministeren.
 
https://www.facebook.com/mettevalent...12014627581417

Spørgsmål til tydeliggørelse:

Selv VVS installatører kræver vi autorisation fra, før vi lader dem lægge vores kloakrør. Men dem som fjerner naboens børn og holder din syge kollega fast i systemet til hun knækker, de skal ikke stå til ansvar eller kunne stå fast på at udøve deres faglighed, via deres autorisation.

Hilsen Peter (y)

Kio 24-01-2017 18:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 351143)
https://www.facebook.com/mettevalent...12014627581417

Spørgsmål til tydeliggørelse:

Selv VVS installatører kræver vi autorisation fra, før vi lader dem lægge vores kloakrør. Men dem som fjerner naboens børn og holder din syge kollega fast i systemet til hun knækker, de skal ikke stå til ansvar eller kunne stå fast på at udøve deres faglighed, via deres autorisation.

Hilsen Peter (y)

Er jeg den eneste der ikke kan læse Mette Valentins indlæg på FB ?

.

phhmw 24-01-2017 20:31

Her ses brevet til Folketinget....
 
Så er mine spørgsmål og forslag, nået frem til ministeren. Der er en forventet svartid på 4 uger 😌

Her er mit brev:

Kære Karina Adsbøl.

Jeg skriver til dig, som socialfaglig konsulent, socialrådgiver og mangeårig aktør på det socialpolitiske og det socialfaglige område.

Jeg har baggrund som uddannet socialrådgiver, BA i politik og BA i socialt arbejde, diplomuddannelse i ledelse, kommunikation og coaching, 20 års erfaring fra lidt af hvert indenfor mine interesse og fagområder, men altid med hovedvægt på B&U og udsatte. Jeg har været frivillig i 30 år, og har arbejdet med alt fra udsatte, til handicappede, beskæftigelse og børn og familier. Jeg har været politiker, leder, socialrådgiver, støtte, vejleder, coach, konsulent og mentor gennem mange år.

Jeg er selvstændig, og indehaver af et Socialfagligt konsulentfirma, ved navn Hjerterummet, med kontor i Faaborg.

Her har jeg i 2 år på daglig basis, set og fulgt mange grelle sager overalt i landet, i kommuner, statsforvaltninger, Ankestyrelsen, byretten og landsretten. Jeg har skrevet en del om det jeg ser og erfarer i praksis, på min blog:

Www.ensocialrdgiversbekendelser.wordpress.com.

I er meget velkommen til at læse med.

Såfremt I skulle have interesse i det stiller jeg mig til rådighed ifht spørgsmål og svar, evt bud på løsninger mm. På forhånd tak for jeres tid.

Forespørgsel angående Folketingets socialudvalg og ministerens holdning til

Spørgsmålet om autorisation til socialrådgivere, i lighed med den autorisation som feks læger, sygeplejersker og psykologer er underlagt, og kan benytte som legitimering af deres ret til og ansvar for, at deres arbejde udføres uhildet og professionelt. Og i modsat fald, i grelle tilfælde, kan frakendes retten til at udøve.

Socialrådgivere arbejder med udsatte borgere og familier, og udformer i denne forbindelse diverse beskrivelser og vurderinger, som bliver afgørende for udfaldet af såvel sagens forløb, som sagens udfald. Selvsamme socialrådgivere indstiller til anbringelser mm og forvalter også sagen efter anbringelse, herunder samarbejdet med forældrene, om feks samvær, handleplan for hjemgivelse mm.

Når der sker gentagne, endda dokumenterede og retligt anerkendt grove fejl, har borgeren ingen reel mulighed for at klage over socialrådgiverens faglige ageren i sagen, så vedkommende sanktioneres. Evt med frakendelse af retten til at have myndighedsopgaver som socialrådgiver.

Klager tilbagevises oftest nærmest på automatik internt og både tilsyn og Ankestyrelsen ser handlingslammede til. Socialrådgiverne fralægger sig ansvar og peger på at det er ledelsen som træffer beslutninger.

Socialrådgiverne er mange steder, underlagt rammer og vilkår som ikke bare hæmmer, men deformerer deres faglighed og gør det sociale arbejde de er uddannet til at mestre, til noget nostalgisk og abstrakt, som der tales om men som reelt ikke praktiseres længere.

Mistro, kontrol overfor de mange medfører at forvaltningerne mange steder, drukner i underretninger og i alt for få ressourcer, til den tidlige indsats. Der fører til at borgerne mødes med mistro og kontrol - hvilket selvsagt intet godt fører med sig, i socialt arbejde. Tværtimod.

Der sidder efterhånden mange ikke socialrådgiveruddannede i betroede stillinger, med stor magt og indflydelse, som får vidtrækkende indflydelse på de berørte borgeres liv og familie. Samtidigt er socialrådgiverne oftest frataget retten til deres faglige råderum og virke. De mangler autorisation. En ret til og et ansvar for deres faglighed som er at finde løsninger og løse problemer. I modsat fald bliver faget jo overflødigt. Det ville være ærgerligt. Socialrådgiverfaget er nemlig, når det ellers får plads til at folde sig ud, præcist løsningen på de udfordringer vi har på det sociale område.

Spørgsmål til tydeliggørelse:

Selv VVS installatører kræver vi autorisation fra, før vi lader dem lægge vores kloakrør. Men dem som fjerner naboens børn og holder din syge kollega fast i systemet til hun knækker, de skal ikke stå til ansvar eller kunne stå fast på at udøve deres faglighed, via deres autorisation.


-----------------------------------------------------------

Indførelse af båndoptagelse af samtlige møder mm i offentlige sager - med henblik på at undgå misforståelser, fejl og store udgifter til forfejlede og kuldsejlede sager. Der er mange sager hvor borgere og familier er uenige om, hvorvidt det ene eller det andet blev sagt eller aftalt under møder. Hvor referater og optagelser af møder ikke stemmer overens og hvor denne grundlæggende mistillid og disse misforståelser/ fejl, fra start graver dybe grøfter, i samarbejdet og dermed forståelsen mellem forvaltningen og familien/ borgeren.
Dette koster dyrt på mange måder. Ikke mindst ifht familiens/ borgerens retssikkerhed. Det skrevne ord er lov i disse sager, det er derfor afgørende at det der skrives er i overensstemmelse med det der siges - gøres og aftales. Sådan er det desværre langtfra altid. Jeg henviser igen til min blog.

Der har tidligere været debat om hvorvidt borgerne må bånde møder, hvor det er blevet slået fast, at borgerne godt må bånde uden at fortælle det først. Mange kommuner og socialrådgiverne protesterer højlydt over at der båndes. Det er et tilbagevendende problem i mange sager og bruges ofte som begrundelse for manglende samarbejde fra forvaltningen.

Desværre sker det, fordi de retssikkerhedsmæssige tilstande i mange tilfælde, er sådan, at det er blevet nødvendigt at kunne dokumentere, hvad der reelt bliver sagt, gjort og aftalt, i de sager der handler om dem, deres børn, deres liv.

Det ville løse en stor del af de akutte problemer vedr manglende retssikkerhed på det sociale område, særligt børneområdet, at gøre det til praksis, at alle møder mm med det offentlige båndes. Det viser samtidigt vilje til gennemsigtighed og håndhævelse af vores rettigheder som borgere.

Hvis det blev indført at ALLE møder bliver båndet, vil det ud over at gøre noget både akut og effektivt ved problemerne med retssikkerheden, særligt på børneområdet, både forebygge misforståelser, fejl mm - dokumentere hvad der foregår og sker i sagen, og give anke og retssystemet noget ufravigeligt faktuelt at forholde sig til, samt sidst, ikke mindst, få alle parter til, at tænke sig lidt mere om. Handle mere professionelt. Opføre sig ordenligt.

Jeg takker for din og jeres tid, og tillader mig afslutningsvist at spørge:

Hvordan forholder Folketingets socialudvalg og ministeren sig til disse spørgsmål og forslag ?

På forhånd tak for jeres tid og jeres svar

De bedste hilsner fra

Mette B. Valentin
Socialfaglig Konsulent
Hjerterummet
Assensvej 104
5600 Faaborg
Tel: 22919661
E-mail: [email protected]
Web: www.ensocialrdgiversbekendelser.wordpress.com

PH. Mon ikke vi kender svaret på forhånd? Men kunne vi bare få gang i debatten, hvor socialrådgivere og politikerne deltog, ville meget være nået.

Hilsen Peter (y)

phhmw 25-01-2017 08:41

Folketinget SOU Spørgsmål 224 Bilag 126
 
http://www.ft.dk/samling/20161/almde.../224/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20161/almde...26/1714562.pdf

Dokumentdato: 24-01-2017
Modtaget: 24-01-2017
Omdelt: 24-01-2017

Spørgsmålets ordlyd:

Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 22. januar 2017 fra Mette B. Valentin. Herunder bedes ministeren redegøre for sin holdning til autorisation af socialrådgivere, og om ministeren mener, at det kunne være en god ide for retssikkerheden for borgerne og socialrådgiverne med båndede møder.

Spørger:
Karina Adsbøl (DF)

PH Svaret bliver forventeligt, tror jeg, men vi må håbe at Dansk Socialrådgiverforening begynder en konstruktiv debat, om de vil eller ikke-vil være medlem af den eksklusive klub af autoriserede "håndværkere" med de fordele og tagen medansvar for egne handlinger.

Kommunerne, KL Kommunernes Landsforening, socialchefer vil naturligvis ikke have en interesse i, at en medarbejdergruppe bliver autoriserede med personligt ansvar over for lovgivningen.

Derved mister man "magten" over denne gruppe, som man ikke fremadrettet kan ikke kan få til at gå imod lovgivningen.

Konsekvensen for ledelserne vil blive for stor.

Hilsen Peter (y)

phhmw 26-01-2017 12:45

Socialrådgivere skal fremtidssikres som kernemedarbejdere i jobcentre
 
Medarbejderne på landets Jobcentre, jobkonsulenter, har siden reformerne være udsat for stærk kritik.

CC.: Orientering, Christian Brandt Pedersen.

Vi ved at Jobcentre i dag udover beskæftigelses området også kan sagsbehandle, som kommunen beslutter og tilrettelægger deres arbejde

2012

http://www.socialraadgiverne.dk/File...aadgiveren.pdf

I er stødt på medarbejdere med baggrunde som frimærkehandler, pornofotograf og vinduespudser. Hvad er problemet?

Mange ansatte i jobcentrene mangler grundlæggende kvalifikationer, lyder konklusionen på en undersøgelse af 27 jobcentre. Professoren bag undersøgelsen opfordrer til at skabe et nyt efteruddannelsessystem.

Hvad skal kommunerne gøre her og nu? I ti år har det ikke været gjort nok ud af efteruddannelse af medarbejderne i jobcentrene, og jeg tvivler på, at kommunerne kan klare det alene. Jeg taler ikke om selve organiseringen
af indsatsen, for den kan udmærket ligge i kommunerne, men staten må hjælpe med at få skabt et fælles system for en ordentlig efter-
uddannelse. Det er meget presserende.

Henning Jørgensen,
professor, Center for
Arbejdsmarkedsforskning,
Aalborg Universitet

2017

Socialrådgivere skal fremtidssikres som kernemedarbejdere i jobcentre

25 Jan. 2017,kl. 17:36

De kommunale jobcentre har 10-års jubilæum. Det er 10 år der har budt på en heftig diskussion af socialrådgivernes jobcenter-kompetencer og ikke mindst af deres vilje til at følge skiftende regeringers stramme disciplinkurs over for ledige. Men der er sket meget på de 10 år, og netop her i jubilæumsåret er socialrådgiverne med i et projekt, der skal fremtidssikre socialrådgiverne som kernemedarbejdere i de kommunale jobcentre. Af: Christian Brandt Pedersen.

Hør nu http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/o...2017-01-25/#!/

Spol frem til 17:36

Lyt og fortolk!

Min mening: Vrøvl og fine ord, der for mig som borger intet godt fører med sig.

Det skal nok blive interessant.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 01-02-2017 11:56

Børns hverdag med druk og vold . 2017
 
http://jyllands-posten.dk/debat/kron...-druk-og-vold/

"Som et led i Børns Vilkårs og Trygfondens arbejde med børneinddragelse har vi sammen med Roskilde, Tårnby og Halsnæs kommuner udviklet et redskab, der kan hjælpe sagsbehandlere, skolesocialrådgivere og familieplejekonsulenter til, at barnet får sagt dét, som det finder vigtigt ved f.eks. et møde med en sagsbehandler. Det er et enkelt redskab, der kan gøre en stor forskel for det enkelte barn: Både socialrådgivere og børn i kommunerne har evalueret det meget positivt.

På det strukturelle niveau anbefaler vi for det første et skærpet kommunalt tilsyn. For det andet er der brug for, at kommunalbestyrelsens ansvar bliver mere tydeligt, så de ikke blot følger med i, om budgetterne bliver overholdt, men også om kvaliteten af indsatsen er god nok – herunder om de rette rammer er til stede i form af kompetencer, faglighed og ledelse samt organisering og ressourcestyring.

Man plejer at sige, at et samfund skal måles på, hvordan det behandler sine svageste borgere. Vi mener, at der er alt for mange børn i Danmark, der svigtes og ikke får den hjælp, de har brug for.

Tiden er inde til, at vi ser på, hvordan vi kan hjælpe udsatte børn og ikke bare lade stå til – eller endnu værre – skubbe dem længere ud over kanten. De, som skal sikre fremtiden, har ret til en tryg barndom.
"

Kære Gurli Martinussen, direktør i Trygfonden | Rasmus Kjeldahl , direktør for Børns Vilkår samt Dansk Socialrådgiverforening.

Jeg er een af de børn, som i 50erne var omgivet af tåbelige voksne, professionelle som almindelige mennesker. Børnehjem, plejerfamilier, 5 års skolegang, 7 forskellige skoler på 3 år etc

I 68 år har jeg gennem livet hørt og læst mange kloge mennesker udtale sig om "Barnets tarv".

Senest jeg søgte råd, var netop ved en af de dygtigste inden for området. En dommer, forfatter, netop fra Tårnby kommune, som var specialist i børnesager med 40 års erfaring som dommer.

Denne dommer rådgav med med bla følgende råd: "Du skal holde dig langt fra den kommunale børnerådgivning, fordi de skaber uro og de er simpelthen ikke dygtige nok"

Dommeren fik desværre ret, erfarede jeg senere.

Men hvad mener I om følgende:

Samfundet stiller krav til forskellige faggrupper`s arbejde, gennem at kræve at de bliver autoriserede med personligt ansvar over for lovgivningen.

Eksempelvis AUT.-Kloakmester der nedlægger vores kloakrør der afleder vores menneskelige efterladenskaber. Hvor kommunen aldrig vil udstede hverken en byggetilladelse eller ibrugtagningsattest, hvis du bygger et kolonihus. Hvis ikke der findes en underskrift og stempel fra en AUT-Kloakmester, stopper byggeriet.

Men de forskellige faggrupper, sagsbehandlere, diplomsagsbehandlere, sagsformidlere, jobkonsulenter og i bedste fald en socialrådgiver stilles der ingen krav om, hverken en autorisation endsige krav om det personlige ansvar over for lovgivningen.

Et paradoks af de store!

Systemet, KL, Kommunernes Landsforening, privat interesseorganisation, forvaltningschefer, kommunaldirektører ønsker naturligvis ikke, at deres medarbejdere, socialrådgiveren i tunge børnesager, bliver autoriserede, med personligt ansvar over for lovgivningen og egne handlinger eller mangel af samme. Fordi kommunens budget skal overholdes.

Så kan det jo ikke nytte, at en socialrådgiver sidder med en anmeldelse fra politi, lærer, pædagoger, som vil kræve en kostbar § 50 børneundersøgelse. Så er det lettere at holde hånden for øjet og se tiden lidt an.

Nu kunne jeg nævne alle de kommuner, som har udvist manglende omhu og svigtet deres børn i stor udstrækning. Hvor konsekvensen har været fortsat årelange sexmisbrug etc.

I den nuværende lovgivning kan vi ikke finde et eneste sted, hvor det personlige ansvar bliver nævnt. Derfor er der altid lang kø ved håndvasken, når ulykkelige svigt kommer til offentlighedens kendskab. Sagerne bliver som et vådt stykke sæbe. Det smutter ud af hånden og alle giver "aben" videre. Ansvaret kan ikke placeres.

Derfor bør vi have statsautoriserede socialrådgivere, med personligt ansvar over for lovgivningen, i tunge børenesager.

Folketing og minister skal iøvrigt snarligt svare på spørgsmål desangående:

http://www.ft.dk/samling/20161/almde.../224/index.htm

http://www.ft.dk/.../20161/almdel/so...26/1714562.pdf

Kære Gurli Martinussen, direktør i Trygfonden | Rasmus Kjeldahl , direktør for Børns Vilkår samt Dansk Socialrådgiverforening.

Hvad tror I at ministeren svarer på de 2 meget vigtige spørgsmål, som nu er stillet fra anden side af. En professionel, med misundelsesværdig stor erfaring, netop med udsatte børn?

Ingen må glemme, hvad dette drejer sig om: Barnets Tarv.

Derfor bør socialrådgivere, i børnesager være autoriserede med personligt ansvar over for lovgivningen. Adskilles juridisk fra de budgetliggende embedschefer.

Men lad os nu i fællesskab holde øje med ministerens svar i nærmeste fremtid.

Med venlig hilsen

Peter ;), autoriseret flymekaniker

Bilag, som bør læses nærmere, også de ubehagelige indlæg:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

phhmw 09-02-2017 00:44

Ref # 413 Folketinget SOU Spørgsmål 224 Bilag 126
 
Et svar som forudsagt. Uld i mund og ulovlig sagsbehandling da ministeriet uden ophold skulle have videresendt spørgsmålet til rette styrelse med det samme.

Således kører man borgerne trætte.

http://www.ft.dk/samling/20161/almde...18/1720789.pdf

Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 22. januar 2017 fra Mette B. Valentin. Herunder bedes ministeren redegøre for sin holdning til autorisation af socialrådgivere, og om ministeren mener, at det kunne være en god ide for retssikkerheden for borgerne og socialrådgiverne med båndede møder.


Så ingen båndede optagelser imellem borgeren og kommunen.

Så ingen mening om autoriserede socialrådgivere.

Når demokratiet er værst.

Triste hilsner

Peter :confused:

Bilag

https://www.facebook.com/mettevalent...86593585638749

vasen 09-02-2017 02:25

Hvad skal vi med en Socialminister og en Ældremisnieter, når kommunerne alligevel har frie tøjler?
Dødtræt ef vores såkaldte demokrati.

Hvordan er det i Sverige og Norge?

phhmw 05-03-2017 22:35

Piger søger erstatning: Esbjerg-mandens sexovergreb kaster stadig skygger over ofres
 
http://www.dr.dk/nyheder/indland/pig...ger-over-ofres

Sannes familie ser frem til afgørelsen af retssagen, som har været under forberedelse siden 2013.
- Sagen har været længe undervejs og vi har oplevet mange krumpspring, siger Per Petersen.
Han mener, at Esbjerg Kommune har gjort det unødigt vanskeligt at få sagen for en dommer.
- Som vi oplever det har man fra Esbjerg Kommunes side forsøgt at undgå retssagen med alle mulige udenoms-spørgsmål, siger Per Petersen.
Det drejer sig især om processen med at skaffe oplysningerne om, hvilke underretninger, kommunen rent faktisk har modtaget.


http://www.dr.dk/nyheder/indland/sex...ikke-gribe-ind

Nu skal en domstol for først gang tage stilling til, om en kommune kan holdes ansvarlig for ikke at gribe ind overfor mistanke om seksuelt misbrug.

Men spørgsmålet er nu, om også kommunen også har et ansvar for det, der er sket.
- Denne her sag handler kun om, hvorvidt det (overgrebene, red.) kunne have været undgået, hvis kommunen havde grebet ind noget før, siger advokat Helle Hald, der repræsenterer de tre piger.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/ove...sbrug-af-boern

OVERBLIK: Her er otte af de alvorligste sager om seksuelt misbrug af børn

Skagen sagen

Bornholmer sagen

Rebild sagen

Tønder sagen

Brønderslev sagen

Sønderborg sagen

Nakskov sagen

PH

HUSK hvor mage svigt kommunerne udsatte disse mange børn for.

Husk hvad KL, Kommunernes Landsforenings jurister rådede kommunerne.


http://politiken.dk/indland/art56159...erstatningssag

KL’s juridiske kontorchef understreger i en mailkorrespondence, at det er vigtigt, at ingen fra kommunen i pressen anerkender, at kommunen har fejlet. For som han skriver :

»NB - vi skal også huske, at vi har en retssag, som vi skal vinde. Vi skal på ingen måde formulere en accept af, at der er sket et svigt.....( ) ... en accept af præmissen ’svigt’ vil blive afspillet under retssagen og forkorte modpartens procedure væsentligt«.

Vi afventer dommen!

Vi afventer om Dansk Socialrådgiverforening har en mening og en lyst til at blive en aktiv beskytter af udsatte børn, hvor der er indløbet anmeldelser.

Vi ser, overalt, i kommunerne, ved KL, Kommunernes Landsforening, hvor langt man vil gå, for at flygte fra ansvaret. Krumspring, fornægtelser som ikke er værdige for et retssamfund.

Derfor Statsautoriserede socialrådgivere i tunge børnesager.

Hvad siger ministeren til det? http://www.ft.dk/samling/20161/almde...18/1720789.pdf

Igen ser vi at ANSVAR er ikke noget kommunerne skal påtage sig, så alt fortsætter som altid.

Hilsen Peter :evil:

vasen 06-03-2017 13:20

50.000 kr. for at ødelægge et liv.

Jeg undrer mig over advokaten i sagen ikke forlanger et væsentligt højere beløb.
Samtlige sager der hidtil er fremkommet, som meget grove har fundet sted i det såkaldte udkants Danmark.

Tankevækkende, men endnu et bevis for, at den slags slet ikke burde være en kommunal opgave, eftersom det også er i de kommuner der har mindst at gøre godt med.

Og uanset diverse regeringers påstande om kommune ansvar, så klinger det hult. føj!

phhmw 07-03-2017 01:42

Endnu en sag om misbrug for retten: Nanna kræver erstatning af kommunen for ikke at g
 
http://www.dr.dk/nyheder/indland/end...ikke-gribe-ind

Reft tidligere tråde om Nanna, mennesket bag svigt udført af professionelle som presser hinanden i hensynet til kommunernes økonomi.

Hvor KL, Kommunernes Landsforenings ansatte jurister råder kommunen, netop i denne sag med følgende råd:

»NB - vi skal også huske, at vi har en retssag, som vi skal vinde. Vi skal på ingen måde formulere en accept af, at der er sket et svigt.....( ) ... en accept af præmissen ’svigt’ vil blive afspillet under retssagen og forkorte modpartens procedure væsentligt«.


Ref. http://politiken.dk/indland/art56159...erstatningssag

Vrede hilsner :evil:

phhmw 10-03-2017 09:25

Plejesag: Forvaltning var otte dage om at reagere
 
http://www.tv2fyn.dk/artikel/plejesa...age-om-reagere

"Der skulle gå otte dage, fra Børn- og Ungeforvaltningen i Odense modtog oplysninger om et muligt fysisk overgreb begået mod et otteårigt plejebarn, til kommunen reagerede og holdt en såkaldt børnesamtale."

Året var 2017

Derfor skal vi have autoriserede socialrådgivere, med personligt ansvar over for lovgivningen.

Socialrådgiverne skal juridisk adskilles fra embedsmandschefer, der står for kommunens budget.

Først der vil denne form for svigt ophøre.


Hilsen Peter (y)

vasen 11-03-2017 01:19

Det kommer først til at ske den dag socialrådgiverne selv er i knibe og råber op.

De er bare for pæne og selv den søde socialrådgiver, nu borgerrådgiver i Tåstrup. Kan pt. ikke hiiúske hendes navn ,men hun er vegetar og har været formand i foreningen.

Ak, ja hun svarer ikke trods jeg flere gange har spurgt hnede om hendes holdning.
Hun sidder jo selv på flæsket og har ingen interesse udover at profilere sig selv, som den barmhjertige samaritaner.

phhmw 15-03-2017 08:00

Autoriserede socialrådgivere, DERFOR!
 
Socialrådgiverne skal juridisk adskilles fra de chefer der er med til at fremlægge en kommunens budget.

Socialrådgivere skal være autoriserede , med personligt ansvar over for lovgivningen.

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/h...-handicapsager

Medarbejdere i København Kommunes socialforvaltning har i en række tilfælde bevidst trukket sager i langdrag.

I Borgercenter Handicap, som hører under kommunens socialforvaltning, har man nemlig en målsætning om at højst 20 procent af de sager, der afsluttes om ugen må have overskredet fristerne i forhold til sagsbehandlingstiden. For at leve op til det mål har medarbejderne benyttet en lidt for smart finte.
Kommunens egen revision har fundet frem til fem tilfælde, hvor medarbejderne bevidst har holdt færdigbehandlede, forsinkede afgørelser tilbage i flere uger for ikke at overskride den ugentlige målsætning.


PH

Derfor kend altid din sagsbehandlingstid til afgørelsen skal falde, før du beder kommunen om hjælp. Du bestemmer selv hvordan din sag skal kører..

Tag ANSVAR for din egen sag.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Hilsen Peter :evil:

phhmw 20-03-2017 20:24

»En gymnasieelev kunne have afdækket det terrorregime«
 
DERFOR MÅ SAMFUNDET KRÆVE AT SOCIALRÅDGIVERE SKAL AUTORISERES, med personligt ansvar over for lovgivningen.

Så de ikke kan presses til at overse svigt af børn, af chefer der har interesse i at kommunens budget overholdes.

http://politiken.dk/indland/art58791...-terrorregime«

Der var langt hen over midten i det lille tætpakkede retslokale i Østre Landsret. I den ene side sad de tre oprindeligt palæstinensiske søstre. Alle klædt i sort og med sagens bilag foran sig. En cirka 6 cm høj stak papirer med akter fra deres barndom.

Over for dem, i den anden side, var Slagelse Kommune, som var mødt frem med én repræsentant og to advokater.

Hvor KL, Kommunernes Landsforening`s rådgivere tidligere har rådet kommunen med følgende:

»NB - vi skal også huske, at vi har en retssag, som vi skal vinde. Vi skal på ingen måde formulere en accept af, at der er sket et svigt.....( ) ... en accept af præmissen ’svigt’ vil blive afspillet under retssagen og forkorte modpartens procedure væsentligt«.

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/s...-gang-i-oestre

Lad os håbe at dommerne kommer frem til en dom, hvor kommunerne fremover føler en konsekvens af deres handlinger og at ansvaret for grove svigt og ulovligheder bliver placeret af de embedsfolk der udøver det faktiske svigt.

Hilsen Peter :evil:

97.904

vasen 20-03-2017 21:11

Tak til dig Peter for dit altid vågne øje mod den ubærlige uretfærdighed, som de svageste via myndighedsmagt udsættes for.

Pramming har jeg selv haft som advokat i en arbejdsskadesag. Det var da han var ansat i Elmer og partnere.

Han er fantstisk og jeg håber at dommen falder ud til pigernes fordel.

Ja , ak endnu en historie der viser, at vi bør have autorisation til socialrådgivere, men også til alle de andre sagsbehandlere som har menneksers liv i deres hænder.

Jeg har gentagne gange skrevet til både den nuværende formand og den tidligere, men de svarer ved ikke at svare.

Måske du kan prøve, for hvis de i Dansk socialrådgiverforening selv vedtager det på en generalforsamling (eller hvad de kalder det) kan de jo ansøge om det. Dette ville være første skridt til at ansøge om autorisation.

Det er mig til evig undren at de ikke har gjort det forlængst.

Er det angst for at fejle, brødnid eller noget helt tredie?
Der må jo være en forklaring?

phhmw 20-03-2017 21:31

Magt og ubehag ved at tage ansvar for egne handlinger..
 
... er årsagen til at socialrådgivere ikke ønsker autorisation.

Myndighederne, læs embedsmænd ønsker ikke at tabe magten til at presse socialrådgiverne til at se igennem anmeldelser om børnesvigt etc.

En børnefaglig § 50 undersøgelse er kostbar og hvis der så findes bare 2 - 4 børn, hvor der ligger en anmeldelse bliver det en kostbar udskrivning. Derfor.

Cheferne til socialrådgiverne har en personlig interesse i at gå videre til den næste kommune da de er åremåls ansatte med bonus.

Jo flere kommuner de kan gå igennem med overholdte budgetter, des bedre for dem selv.

Socialrådgiverne er et kvindejob generelt og her gør man, som chefen forlanger.

Man er bange for en afskedigelse og har selv nye huse med store lån, så man dukker nakken og lever som man altid har gjort.

Derfor ser vi alle de svigt af børn.

Indtil nu har der ikke været een eneste konsekvens for alle de børn vi har beskrevet i denne tråd med sexmisbrug, tvungen spisning af hestelort, udlejning til tilfældige mænd og andre modbydeligheder.

Derfor må vi håber, at dommerne kan se konsekvensen, hvis ikke pigerne i denne Slagelse-sag får erstatning at grove svigt.

Hvad siger ministeren til autoriserede socialrådgivere?

http://www.ft.dk/samling/20161/almde...18/1720789.pdf

Det har lange udsigter og hvis dommen går pigerne imod vil dette vanvid desværre fortsætte.

Hilsen Peter (y)

vasen 20-03-2017 21:50

Tak for dit svar.

Du skriver. citat: Cheferne har enpersonlig interesse i, at gå videre til den næste kommune da de er åremålsansatte med bonus.
Dette må du meget gerne uddybe.

Skal man forstå det således, at socialrådgivere kan skifte deres job ud i en anden kommune fordi de har en ret til et X antal års fast arbejde og ikke kan fyres?

Men stadig har du forsøgt at spørge Berlou, som nu er formand?

Socialrådgiveruddannede har jo en form for respekt i vores bevidshed.

Tænk bar på Tina Bryld og Hanne Reintoft.

De typer er en sagablot, desværre!

Mai macado er en varmluftsballon akkurat som alle minsitre er det.
det er spild af tid at spørge en medister. Man bliver llerhøjst sprøjtet i hovedet med fedt, men så kan man jo spare sin lotion.
Føj.

phhmw 20-03-2017 22:52

Dansk Socialrådgiverforening...
 
.. er gentagne gange blevet opfordret til at kommenterer denne tråd.

Gentagne gange opfordret til at deltage i debatten: for eller imod.

Men kun tavshed og intet andet.

Nej, socialrådgiverne er en lille spiller i denne problemstilling.

De interessante magthavere for udviklingen er forvaltningschefer, kommunaldirektører, der naturligvis ikke ønsker at blive frataget magten over socialrådgiverne.

Hvorfor alle disse lovbrud?

Hvem har ansvaret?

Er de onde? Nej vel....

Men HVORFOR bliver samfundet ved med at svigte udsatte børn? S.U.

Fordi, en kommunes økonomi vægter mere end bare at gide at undersøge om et barn mistrives eller misbruges.

Hilsen Peter :evil:

vasen 21-03-2017 01:14

Ja. ak økonomi vægter højere end mistrivsel og voksnes misbrug af de børn uden stemme og retigheder.

Jo kære Peter.De er ikke direkte onde,men udfaldet er ondt.

Jeg kan aldrig lade være med at sammenligne med Tyskland, (som i den grad har taget ved lære) og for den sags skyld andres landes systenmatiske menneksefjendske politik,
.
ja jeg ved godt at man kal være varsom med at sammenligne Grækenlands Junta, Østtysklands stasi og for ikke at tale om Nazi Tysklands systematiske udryddelse af anderledes tænkende med Danmark.

Der er vi slet ikke endnu, men hvis vi ikke passer på så ender vi der og hvis vi skal gå uden for europa, så kan man nævne pol Pot, og så er menneksehedens inhumanitet beskrevet så vi alle bliver klar over hvilken uhyggelig race vi tilhører.

Når jeg f.eks skriver om filmen, Unrest og en bruger herinde kun har en kommnatar, som er kritisk tænker jeg.

Dette er et bevis på menneskets forfald. -Det er en stemme,som har det svært med at føle for andre mennekser. Dette er en stakkel, og jeg kan ikke hjælpe vedkommende.

Alle disse røster er også de røster der bestemmer vores lands tankegnag og de har jo også ret til at være her.

inger støjbergs kagestunt ikke at forglemme.

i min vennekreds hedder hun Inger Føjberg, men de fleste danskere elsker hende. Det er fame uhyggeligt.

phhmw 22-03-2017 20:24

Hvorfor autoriserede socialrådgivere?
 
http://www.dr.dk/nyheder/indland/se-...gsbehandlingen

Se kortet: Disse kommuner begik flest fejl i sagsbehandlingen
Stram kultur får kommuner til at gå til kanten af loven, vurderer jurist i socialret.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/min...get-bekymrende

- Jeg vil gerne understrege, at loven skal overholdes. Det er meget, meget bekymrende, hvis vi pludselig ser, at antallet af omgørelser hos Ankestyrelsen stiger, for det er et tegn på, at kommunerne ikke er grundige nok, siger Mai Mercado.

I tæt på hver tredje sag vurderede Ankestyrelsen sidste år, at kommunerne enten havde truffet en forkert beslutning, eller at der var væsentlige informationer, som kommunen ikke havde med i sin vurdering.
Ifølge Kommunernes Landsforening kan det til dels skyldes, at lovgivningen på visse områder er meget snørklet.

Lektor John Klausen fra Juridisk Institut på Aalborg Universitet frygter derimod, at stigningen i fejl kan skyldes, at kommunerne nogen steder tager mere hensyn til kommunekassen end til de mennesker, der har brug for støtten.
Sådan må det aldrig være, understreger ministeren.


https://danskhandicapforbund.dk/da/n...sbehandlingen/

Støtten ryger oftere pga. fejl i sagsbehandlingen

Tiden må være til, at en autorisation til socialrådgiverne bliver debatteret.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 23-03-2017 12:23

Slagelse kommune retssag Svigt af 3 søstre
 
http://politiken.dk/indland/art58825...var-der-meget«

På dag 2 i retssagen, som skal afgøre, om tre omsorgssvigtede søstres menneskerettigheder blev krænket, blev der gået hårdt til en tidligere tilsynskonsulent. Stik imod søstrenes udsagn mener hun, at hun kom ofte og talte med pigerne alene.

Slagelse Kommunes to advokater kørte sagsakter ind i små rullekufferter, før de gav hånd til repræsentanter for Kommunernes Landsforening, som er gået ind i sagen, fordi retssagen er principiel og får betydning for lignende sager fremover.

Pædagogen var på besøg hos plejefamilien, og hun blev i retten så berørt, at hun måtte sunde sig og tørre en tåre væk, før hun fortalte, hvordan en af pigerne samlede et råddent æble, som var tiltænkt hestene, op og spiste det selv, fordi hun var så sulten.

En stor rolle spillede også en tidligere socialrådgiver fra kommunen, som ved et tilfælde fik sagen på sit bord og undrede sig over, at tilsynet ikke havde skrevet statusrapporter et helt år, og at de statusrapporter, der forelå var »en sludder for en sladder«.

Hun fandt også bekymrende underretninger, der tilsyneladende ikke var handlet på, og at handleplanerne i sagen - det vigtigste værktøj for arbejdet med udsatte børn - var over tre år gamle. Hun beskrev også, hvordan hun gentagne gange forsøgte at få lov at tale med pigerne alene, men at plejefaren modsatte sig det.


PH Husk hvilke råd KL, Kommunernes Landsforening giver sine medlemmer.

Glem ikke hvilke interesser KL varetager.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=17409

Hilsen Peter :evil:

phhmw 23-03-2017 14:06

Hvordan slipper vi for ansvaret? OFFERFOND
 
KL, Kommunernes Landsforening har fundet en smart løsning så kommunerne glider af ansvaret.

Beskæmmende, som viser at de er bange for de nærmeste domme, som kører pt.

http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id...4#.WNO1txgkreQ

https://www.kl.dk/Born-og-unge/KL-En...greb-id220758/

Som reglerne er i dag, må en kommune ikke uden videre udbetale erstatning til ofre for overgreb. KL forslår, at der oprettes en national offerfond, som kan give ofrene en officiel undskyldning og erstatning.

Ingen har lyst til at se ofre for seksuelle overgreb blive trukket igennem lange retssager og mediemøllen. Det forekommer absurd, at en række advokater tjener en masse penge, som ikke rigtig står mål med det beløb ofrene – måske – får. Derfor foreslår KL, at der oprettes en national offerfond.

http://jyllands-posten.dk/politik/EC...sbrugte-boern/

Det foreslår kommunernes forening, KL, efter at det er kommet frem, at der er flere retssager på vej mod kommuner fra personer, der som børn blev udsat for seksuelle overgreb eller grov vold. De vil nu have kommunerne holdt ansvarlige ved at søge at få rettens ord for, at kommunen svigtede børnene ved eksempelvis at føre for ringe tilsyn med familierne eller ved at undlade at reagere på underretninger om overgreb mod børnene.

Ifølge Børns Vilkår vil der blive rejst omkring fem konkrete sager i løbet af det næste års tid, og yderligere omkring 20 sager er under forberedelse.

Men formanden for KL, Kalundborgs borgmester, Martin Damm (V), mener, at retssagerne skal undgås:


PH
Jøsses, hvor de ryster i bukserne for de første domme om beviselige svigt.

Lad os kræve autoriserede socialrådgivere, med personligt ansvar over for lovgivningen

Socialrådgivere skal juridisk adskilles fra embedschefer, som leverer en kommunes budget til politikerne og har en naturligt personlig interesse for overholdelse af budgettet.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 28-03-2017 09:56

»Det kan godt være, at vi har sympatien på vores side, men nu er det juraen, som best
 
http://politiken.dk/indland/art58895...som-bestemmer«

Sagen mod Slagelse Kommune er forældet og svær at vurdere efter så mange år, forklarede kommunes advokat i sin procedure.

På dagens retsmøde begyndte Slagelse Kommunes advokat Yvonne Frederiksen med at slå fast, at intet barn skulle opleve det, søstrene havde oplevet. Derefter vendte hun sig mod juraen, og i den første del af hendes næsten tre timer lange procedure forklarede hun, hvorfor sagen er forældet - efter alle tænkelige frister.

PH
Lad os stole på at dommerne dømmer juridisk og ikke politisk.


Hilsen Peter (y)

phhmw 28-04-2017 20:19

Vi har et klart budskab til regeringen: Systemet skal være til for borgerne, ikke omv
 
Således udmelder forkvinden for Dansk Socialrådgiverforening på Facebook:

https://www.facebook.com/majbrit.ber...54419417251657

Jeg tager i dag til Marienborg for at give statsministeren og resten af regeringen socialrådgivernes bud på, hvordan vi kan organisere og styre den offentlige sektor bedre.
Vi glade for invitationen fra statsministeren - og håber, at der vil blive lyttet grundigt.

Der blev bestemt lyttet.
Og Peter, som jeg har navngivet manden på plakaten, talte flere om på resten af konferencen.
Så lyttet blev der og Sophie Løhde har nu fået plakaten til at hænge op på sit kontor. Det blev hun glad for.

Nu mangler vi bare handling👍 og hvis vi er mange nok der holder fast og hjælper til, så er jeg sikker på at det også sker💪
God weekend


Dertil har jeg Peter fra k10, glædestrålende og jubelglad kommenteret forkvindens glade budskab, om fremtiden:

Kære Majbrit Berlau.

YES, endelig bliver jeg verdensberømt i Danmark og får adgang til en liberal Venstre statsminister.

Tænk, at jeg på mine gamle dage skulle opleve, at blive mangfoldiggjort på en plakat, som endda nu hænger på en tidligere sundhedsminister`s kontor.

Det er stærke sager, som jeg øjeblikkeligt vil meddele mine omgivelser, herunder nogle af landets mest handicappede patienter.

Jeg vil naturligvis ønske dig al mulig held og lykke med præsentationen af Peter, over for statsministeren, som du oplyser lyttede til dig.

Jeg ser lys forude og er overbevist om, at alle ministrene for området, vil blive indkaldt til en personlig samtale med statsministeren, som vil have en forklaring på dine påstande om at det nok ikke går sådan skide godt, derude i samfundet.

Tiden, hvor ledende toppolitikere kalder vores børn for gøgeunger, når de bevilges specialundervisning da de efter liberalismen jo er en belastning for de kommunale budgetter, er måske også fortid.

En fortid med adskillige arbejdsprøvninger , udført i indkøbte hospitalssenge, og afsluttende med tvangsbevilget fleksjob ned til sekunder om ugen.

En fortid, hvor fejlprocenten er oppe på 47 % i sociale sager og hvor selv Ankestyrelsen taber deres ulovlige afgørelser og Principafgørelser.

En fortid, hvor vi kunne tvinge syge borgere til ETC elektrochok lumbale operationer og tvangsindtagelse af psykofarmaka ellers kunne socialrådgiveren stoppe sygedagpengende for de syge,……….. indtil de blev møre. OOOOHHH du nye fagre fremtid, hvor fred ånder frit.

Mon statsministeren, i samarbejde med Dansk Socialgiverforening, også tager embedsmænd i Ankestyrelsen i ed, fordi de har dog stadig den øverste myndighed, Principafgørelserne, gældende i strid med, hvad Folketinget har vedtaget. Vi må se hvad fremtiden bringer.

Mon fremtiden vil bringe relevant uddannelse til jobkonsulenterne, som i dag har retten til at køre sociale sager, uden for arbejdsmarkedsområdet, helt til førtidspension. I fortiden var det i flere tilfælde tidligere pornofotografer, tømre og lærer der bestred disse job. Det skal nok gå.

Gå godt, fordi statsministeren har jo lyttet til, hvordan Peter navigerer i det sociale system. Som i dag er blevet juridisk rask, som folkepensionist.

40 års erfaring med alvorlig sygdom, men som nu glæder sig over at velfærden i Danmark bliver genoprettet, efter adskillige modbydelige år for de svageste. Den fremtidige statsminister vil naturligvis også fortsætte den liberale statsministers genopretning, herunder kontanthjælpsloftet.

Advokatsamfundet kan også fritstiller mange ressourcer, for den manglende retssikkerhed for visse befolkninggrupper, den svageste naturligvis.

http://www.advokatsamfundet.dk/Servi...20udsatte.aspx

Med venlig hilsen

Peter
(:)

vasen 28-04-2017 21:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 353869)
Således udmelder forkvinden for Dansk Socialrådgiverforening på Facebook:

https://www.facebook.com/majbrit.ber...54419417251657

Jeg tager i dag til Marienborg for at give statsministeren og resten af regeringen socialrådgivernes bud på, hvordan vi kan organisere og styre den offentlige sektor bedre.
Vi glade for invitationen fra statsministeren - og håber, at der vil blive lyttet grundigt.

Der blev bestemt lyttet.
Og Peter, som jeg har navngivet manden på plakaten, talte flere om på resten af konferencen.
Så lyttet blev der og Sophie Løhde har nu fået plakaten til at hænge op på sit kontor. Det blev hun glad for.

Nu mangler vi bare handling�� og hvis vi er mange nok der holder fast og hjælper til, så er jeg sikker på at det også sker��
God weekend


Dertil har jeg Peter fra k10, glædestrålende og jubelglad kommenteret forkvindens glade budskab, om fremtiden:

Kære Majbrit Berlau.

YES, endelig bliver jeg verdensberømt i Danmark og får adgang til en liberal Venstre statsminister.

Tænk, at jeg på mine gamle dage skulle opleve, at blive mangfoldiggjort på en plakat, som endda nu hænger på en tidligere sundhedsminister`s kontor.

Det er stærke sager, som jeg øjeblikkeligt vil meddele mine omgivelser, herunder nogle af landets mest handicappede patienter.

Jeg vil naturligvis ønske dig al mulig held og lykke med præsentationen af Peter, over for statsministeren, som du oplyser lyttede til dig.

Jeg ser lys forude og er overbevist om, at alle ministrene for området, vil blive indkaldt til en personlig samtale med statsministeren, som vil have en forklaring på dine påstande om at det nok ikke går sådan skide godt, derude i samfundet.

Tiden, hvor ledende toppolitikere kalder vores børn for gøgeunger, når de bevilges specialundervisning da de efter liberalismen jo er en belastning for de kommunale budgetter, er måske også fortid.

En fortid med adskillige arbejdsprøvninger , udført i indkøbte hospitalssenge, og afsluttende med tvangsbevilget fleksjob ned til sekunder om ugen.

En fortid, hvor fejlprocenten er oppe på 47 % i sociale sager og hvor selv Ankestyrelsen taber deres ulovlige afgørelser og Principafgørelser.

En fortid, hvor vi kunne tvinge syge borgere til ETC elektrochok lumbale operationer og tvangsindtagelse af psykofarmaka ellers kunne socialrådgiveren stoppe sygedagpengende for de syge,……….. indtil de blev møre. OOOOHHH du nye fagre fremtid, hvor fred ånder frit.

Mon statsministeren, i samarbejde med Dansk Socialgiverforening, også tager embedsmænd i Ankestyrelsen i ed, fordi de har dog stadig den øverste myndighed, Principafgørelserne, gældende i strid med, hvad Folketinget har vedtaget. Vi må se hvad fremtiden bringer.

Mon fremtiden vil bringe relevant uddannelse til jobkonsulenterne, som i dag har retten til at køre sociale sager, uden for arbejdsmarkedsområdet, helt til førtidspension. I fortiden var det i flere tilfælde tidligere pornofotografer, tømre og lærer der bestred disse job. Det skal nok gå.

Gå godt, fordi statsministeren har jo lyttet til, hvordan Peter navigerer i det sociale system. Som i dag er blevet juridisk rask, som folkepensionist.

40 års erfaring med alvorlig sygdom, men som nu glæder sig over at velfærden i Danmark bliver genoprettet, efter adskillige modbydelige år for de svageste. Den fremtidige statsminister vil naturligvis også fortsætte den liberale statsministers genopretning, herunder kontanthjælpsloftet.

Advokatsamfundet kan også fritstiller mange ressourcer, for den manglende retssikkerhed for visse befolkninggrupper, den svageste naturligvis.

http://www.advokatsamfundet.dk/Servi...20udsatte.aspx

Med venlig hilsen

Peter
(:)

Håber dine kommentarer er ironisk ment, for sikke dog en gang champagnebrus.
Jeg har det svært med den forening, så længe de ikke kæmper for autorisation af deres stand.
stort set er de jo ikke eksisterende i jobcentrene, hvor de fleste syge tvinges til en ørkenvandring.
Så jeg betragter hende og hendes forgænger som varm luft.
Talen med 2 tunger og der er ingen tillykke herfra. Kun tudelykke!
Men ih og åh, hvor hun kan.:o

phhmw 29-04-2017 23:13

Ældre, men relevant artikel: Studerende tvangsfjerner børn
 
Som foranlediger spørgsmålet om, hvorfor bør socialrådgivere være autoriserede, med personligt ansvar over for lovgivningen?

https://www.b.dk/danmark/studerende-...edirected=true

Unge socialrådgiverstuderende i studiejob behandler tunge sociale sager, der blandt andet kan omfatte tvangsfjernelser og fratagelse af kontanthjælp.
TIRSDAG D. 28. OKTOBER 2008 KL. 08:18

Op mod 100 studerende har studiejob som socialrådgivere, hvor træffer beslutninger med vidtrækkende konsekvenser for folks liv. Det drejer sig blandt andet om fratagelse af kontanthjælp, tildeling af førtidspension og tvangsfjernelser af børn fra familier.

Det afslører en undersøgelse, som Sammenslutningen af Danske Socialrådgiverstuderende (SDS) har lavet.


I SDS Principprogram fastslår SDS følgende:

http://sdsnet.dk/wp-content/uploads/...-rev.-2016.pdf

Praksis skal være omdrejningspunktet for socialrådgiveruddannelsen.

CITAT.: "Praktikforløbene på socialrådgiveruddannelsen skal være studiepraktikker med rum og tid til teoretisk refleksion over praksis. De studerende skal ikke indgå i normeringen og må under ingen omstændigheder fungere eller betragtes som billig eller gratis arbejdskraft. De studerende skal i uddannelsespraktikken have vejledning af en socialfaglig praktikvejleder. Alle vejledere i praktikken bør være uddannede som praktikvejledere. Der skal være flere praktikker. CITAT slut

Hvilket ikke svare overens med de oplysninger SDS offentliggøre i artiklen i Berlingske.

Hilsen Peter :evil:

ps
Jeg har skrevet til de unge studerende, SDS og spurgt ind til forholdende i dag, samt om deres holdning til en eventuel autorisation, som DS, Dansk Socialrådgiverforening er imod.

vasen 30-04-2017 00:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 353889)
Som foranlediger spørgsmålet om, hvorfor bør socialrådgivere være autoriserede, med personligt ansvar over for lovgivningen?

https://www.b.dk/danmark/studerende-...edirected=true

Unge socialrådgiverstuderende i studiejob behandler tunge sociale sager, der blandt andet kan omfatte tvangsfjernelser og fratagelse af kontanthjælp.
TIRSDAG D. 28. OKTOBER 2008 KL. 08:18

Op mod 100 studerende har studiejob som socialrådgivere, hvor træffer beslutninger med vidtrækkende konsekvenser for folks liv. Det drejer sig blandt andet om fratagelse af kontanthjælp, tildeling af førtidspension og tvangsfjernelser af børn fra familier.

Det afslører en undersøgelse, som Sammenslutningen af Danske Socialrådgiverstuderende (SDS) har lavet.


I SDS Principprogram fastslår SDS følgende:

http://sdsnet.dk/wp-content/uploads/...-rev.-2016.pdf

Praksis skal være omdrejningspunktet for socialrådgiveruddannelsen.

CITAT.: "Praktikforløbene på socialrådgiveruddannelsen skal være studiepraktikker med rum og tid til teoretisk refleksion over praksis. De studerende skal ikke indgå i normeringen og må under ingen omstændigheder fungere eller betragtes som billig eller gratis arbejdskraft. De studerende skal i uddannelsespraktikken have vejledning af en socialfaglig praktikvejleder. Alle vejledere i praktikken bør være uddannede som praktikvejledere. Der skal være flere praktikker. CITAT slut

Hvilket ikke svare overens med de oplysninger SDS offentliggøre i artiklen i Berlingske.

Hilsen Peter :evil:

ps
Jeg har skrevet til de unge studerende, SDS og spurgt ind til forholdende i dag, samt om deres holdning til en eventuel autorisation, som DS, Dansk Socialrådgiverforening er imod.

Forventer du svar fra dansk socialrådgiveforening, for det gør jeg ikke. Jo måske et svar med uld i mund.

Jeg har gentagne gange spurgt ind til emnet bl.a hos den forhenværende og nuværende, som begge fører sig frem i medierne, hvor de har ÅH, har så ondt af alle de der er kommet i klemme.

De harcelerer begge over den groteske behandling og harmes over den lovgivning på området, men på intet tidspunkt har jeg observeret, at der er et ønske om ansvars pådragelse fra deres side. De vasker hænder, OG pudser deres glorie.

Berlau har netop for få dage siden haft foretæde på Marienborg, og proglamerede, at hun håbede på at blive hørt.

Er hun da fuldstændig naiv. Tror hun virkelig at Lykke og co, ikke kender til de faktiske forhold.
På facebok var der en masse som ønskede hende tillykke, men jeg tillod mig at skrive , at det fik hun ikke fra mig, så længe hun ikke vil tage ansvar.
magt har det med at korrumpere!!!:evil:Man må sno sig, sagde slangen.

Reno 01-05-2017 07:58

Ja, mærkeligt socialrådgiverne ikke forlængst har nedlagt arbejdet, de er da de første der ser, hvor mange af deres borger/klienter som misrøgtes i systemet.

Jeg opfatter også Majbrit Berlau som en der har uld i munden.

Den der tier samtykker:mad:

phhmw 04-05-2017 00:19

Kommuner får opsang efter sengepraktiksager: Det skal give mening
 
http://www.tv2fyn.dk/artikel/kommune...al-give-mening

Der er alt for ofte meningsløst, når kommuner fastholder syge borgere i ressourceforløb. Sådan lyder det fra ministeren, som indskærper reglerne i en ny vejledning.

http://www.tv2fyn.dk/files/media/201...rceforloeb.pdf

Skrivelse om ressourceforløb.

Denne skrivelse har til formål at beskrive betingelserne for visitation til ressourceforløb, indsatsen i res- sourceforløb, den koordinerende sagsbehandlers rolle m.v.

Skrivelsen erstatter den tidligere udsendte orienteringsskrivelse nr. 9200 af 7. april 2014 om målgruppen for ressourceforløb, der samtidig ophæves.
Vedrørende arbejdet med de opgaver, der er forbundet med, at en sag skal forelægges rehabiliteringstea- met, henvises til Orienteringsskrivelse om rehabiliteringsteam og rehabiliteringsplan.

I STAR’s guide til gode ressourceforløb fra maj 2016 er der samlet en række grundelementer for det gode ressourceforløb som inspiration til det praktiske arbejde med ressourceforløb.
Vedrørende aspekter, der relaterer sig til fleksjob, henvises til Vejledning om fleksjob.

Vedrørende aspekter, der relaterer sig til førtidspension henvises til Vejledning om dokumentationskravet ved behandling af sager, hvor det er åbenbart formålsløst at udvikle arbejdsevnen og til Vejledning om sager, hvor kommunen kan tilkende førtidspension uden forelæggelse for rehabiliteringsteamet, fordi det er åbenbart formålsløst at udvikle arbejdsevnen.
Vedrørende de helbredsmæssige aspekter i skrivelsen henvises til Vejledning om sundhedsfaglig rådgiv- ning og vurdering i sager på beskæftigelsesområdet.

Hilsen Peter :mad:

vasen 04-05-2017 00:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 353968)
http://www.tv2fyn.dk/artikel/kommune...al-give-mening

Der er alt for ofte meningsløst, når kommuner fastholder syge borgere i ressourceforløb. Sådan lyder det fra ministeren, som indskærper reglerne i en ny vejledning.

http://www.tv2fyn.dk/files/media/201...rceforloeb.pdf

Skrivelse om ressourceforløb.

Denne skrivelse har til formål at beskrive betingelserne for visitation til ressourceforløb, indsatsen i res- sourceforløb, den koordinerende sagsbehandlers rolle m.v.



Skrivelsen erstatter den tidligere udsendte orienteringsskrivelse nr. 9200 af 7. april 2014 om målgruppen for ressourceforløb, der samtidig ophæves.
Vedrørende arbejdet med de opgaver, der er forbundet med, at en sag skal forelægges rehabiliteringstea- met, henvises til Orienteringsskrivelse om rehabiliteringsteam og rehabiliteringsplan.

I STAR’s guide til gode ressourceforløb fra maj 2016 er der samlet en række grundelementer for det gode ressourceforløb som inspiration til det praktiske arbejde med ressourceforløb.
Vedrørende aspekter, der relaterer sig til fleksjob, henvises til Vejledning om fleksjob.

Vedrørende aspekter, der relaterer sig til førtidspension henvises til Vejledning om dokumentationskravet ved behandling af sager, hvor det er åbenbart formålsløst at udvikle arbejdsevnen og til Vejledning om sager, hvor kommunen kan tilkende førtidspension uden forelæggelse for rehabiliteringsteamet, fordi det er åbenbart formålsløst at udvikle arbejdsevnen.
Vedrørende de helbredsmæssige aspekter i skrivelsen henvises til Vejledning om sundhedsfaglig rådgiv- ning og vurdering i sager på beskæftigelsesområdet.

Hilsen Peter :mad:

i dag på 2407 var der en ironisk udsendelse om hele det virakkaos der hersker i jobcentrene, dog mest i forhold til A. kasserne.

Der blev gjort et sarkastisk forsøg på netop det du , Peter her beskriver, nemlig at en lov henviser til en anden lov, som henviser en anden lov som nu erstattes af hidtidig lov ifølg. § 1 stk 2 og bemærkning af lov af 2016 stk 5 § 9 som skal indtræde i stedet for nu forældet lov af § 2, stk 5.
Der iværksættes lov af § 4 stk 2 forordning af hidtidig gældene lov, som er gældende til jan 2016, som nu erstattes af lov af § 9 stk 2.
efter 3 uger af lov nr. 5 stk 10 § 3 skal den ledig i henhold til § 2 stk 2 have oprettet sig i forhold til § 7 stk 1 , som nu er forældet i forhold til lov af 2011 ikraftræden jan 2012 i forordning af gældende lov og derfor skal den der ikke overholder overnævnte lov fratages ydelse fra kommunen.
klage sendes til ankestyrelsen i henhold til lov af 1800 og rødkål :D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension