K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Fagforeningsmedl. får ingen Advokat... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20369)

buster 25-11-2011 22:17

Fagforeningsmedl. får ingen Advokat...
 
"Hvis der opstår problemer de første tre måneder som HK-medlem, er der ingen advokathjælp fra fagforeningen."

http://avisen.dk/nye-fagforenings-me...at_156020.aspx

Hmmm..så er det jeg ikke ka la vær(tilgi :() :
det gør man sørme heller ikke i 3F trods 25 års medlemsskab!

(Blir egentlig lidt nysgerrig på at høre om nogen herinde fra har oplevet Advokat hjælp fra deres Fagforening ?)

popiae 26-11-2011 00:03

Ja, det fik jeg i min sag om sygedagpenge og førtidspension.(retssag feb. 2010, begge dele, samlet)
Men desværre tabte vi jo.

VH Popiae

buster 26-11-2011 12:33

tak for tilbagemeldingen, popiea -og ØV at i tabte :(

jjsonn 26-11-2011 13:08

har ikke selv haft brug for det men en jeg kender har fået meget hjælp i hk herning, både til, at få fleks job og igen hjælp, da hendes virksomhed gik ned uden, at betale løn.

Håber 26-11-2011 21:01

Jeg forstår ikke helt, hvorfor det kommer i avisen som om det er en nyhed - Krifa vil heller ikke tilbyde medlemmer juridisk hjælp for efter 3mdr medlemsskab (mener jeg det er) og det samme var det med ase da jeg var der.

Men på trods af medlemsskab af fagforeningen i flere år, kunne Krifa intet gøre for mig overhovedet, så jeg fik mig da meldt ud i en vældig fart, hvilket de sørme ikke kunne forstå, for så kunne jeg jo ikke modtage karriererådgivning osv. ØH NÅ!!!!!! Det har jeg sgu da heller ikke brug for lige nu vel?!?!?!

MTVRV1 26-11-2011 21:17

jeg fik hjælp til advokat i min sygdagpenge sag
desværre kunne jeg ikke forlængses på tidspunkt
det kunne jeg så i dag, men er 17 måneder for sent

har meldt mig ud af HK for længe siden, de kan ikke hjælpe når man er på vej mod en pension.

thomas75 26-11-2011 21:19

Jeg har ikke selv haft brug for det, men kan da godt forstå fagforeningerne, for ellers kunne folk jo altid bare vente med at melde sig ind, når behovet opstod.

Karo 26-11-2011 21:37

Så vidt jeg ved, så man kan godt være medlem af en fagforening også som pensionist, men man skal betale kontingent, det klart.

Fagforeninger tager som regel kun sager som er mere eller mindre af principiel karakter, derfor stiller de også en advokat til rådighed kun hvis der er udsigt til en retssag.

Håber 26-11-2011 23:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af thomas75 (Send 194359)
Jeg har ikke selv haft brug for det, men kan da godt forstå fagforeningerne, for ellers kunne folk jo altid bare vente med at melde sig ind, når behovet opstod.

Nej det kan du ikke, for de vil ikke tage sager der er opstået før du meldte dig ind i fagforeningen, hvilket jeg personligt synes er helt ok.

Men jeg synes bestemt også der er forskel på at man ikke vil tage en sag for et medlem der ikke var medlem på det tidspunkt problemet opstod og så på, at man ikke vil hjælpe før efter 3mdr.....der er jo ingen af os der kan forudse, om vi skulle rende ind i problemer 3mdr frem i tiden.

thomas75 27-11-2011 07:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af Håber (Send 194403)
Nej det kan du ikke, for de vil ikke tage sager der er opstået før du meldte dig ind i fagforeningen, hvilket jeg personligt synes er helt ok.

Men jeg synes bestemt også der er forskel på at man ikke vil tage en sag for et medlem der ikke var medlem på det tidspunkt problemet opstod og så på, at man ikke vil hjælpe før efter 3mdr.....der er jo ingen af os der kan forudse, om vi skulle rende ind i problemer 3mdr frem i tiden.

De vil jo gerne hjælpe med faglig bistand, det er advokathjælpen man ikke har ret til før efter 3 mdr.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension