K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Demo d. 2. oktober (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24306)

Ricky M. 21-09-2012 07:21

Demo d. 2. oktober
 
Jeg er frustreret! Meget!

Og jeg er ikke ramt af sygdom, handicap eller lignende, der gør at jeg pt. står og skal ud i fleksjob eller førtidspension.

MEN, jeg har mange sager hvor borgerene er ekstremt klemte af kommunerne.
Det er til tider MEGET op ad bakke at blive tilkendt fleksjob eller førtidspension, og nu vil regeringen så blåstemple at fleksjobbere skal lønnes efter arbejdsevne.

Nogle er imod at jeg, som selvstændig, er her da man mener at jeg alene gør det for egen økonomisk vinding. Men sandheden er at jeg arbejder med det her for at gøre mig selv og mine 2 ansatte arbejdsløse.
Jeg har det utroligt svært med de meget dårlige vurderinger, og det elendige sagsarbejde der sker ude i kommunerne, det træder simpelthen på min rets-følelse. Og det gør ondt!

Derfor vil jeg gerne opfordre alle dem der har energi, økonomi, lyst og mulighed for det, til at deltage i demonstrationen d. 02/10-2012 kl. 16 på Rådhuspladsen i København!

Vi kan IKKE råbe magthaverne op som individer, men sammenhold gør stærk!

Se evt. mere her:

http://www.facebook.com/events/419000168158297/

supersus 21-09-2012 08:01

Ricky er der ikke også noget med at der er arrangeret demo i Århus for jyderne samme dag.

søsser98 21-09-2012 08:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ricky M. (Send 242213)
Jeg er frustreret! Meget!

Og jeg er ikke ramt af sygdom, handicap eller lignende, der gør at jeg pt. står og skal ud i fleksjob eller førtidspension.

MEN, jeg har mange sager hvor borgerene er ekstremt klemte af kommunerne.
Det er til tider MEGET op ad bakke at blive tilkendt fleksjob eller førtidspension, og nu vil regeringen så blåstemple at fleksjobbere skal lønnes efter arbejdsevne.

Nogle er imod at jeg, som selvstændig, er her da man mener at jeg alene gør det for egen økonomisk vinding. Men sandheden er at jeg arbejder med det her for at gøre mig selv og mine 2 ansatte arbejdsløse.
Jeg har det utroligt svært med de meget dårlige vurderinger, og det elendige sagsarbejde der sker ude i kommunerne, det træder simpelthen på min rets-følelse. Og det gør ondt!

Derfor vil jeg gerne opfordre alle dem der har energi, økonomi, lyst og mulighed for det, til at deltage i demonstrationen d. 02/10-2012 kl. 16 på Rådhuspladsen i København!

Vi kan IKKE råbe magthaverne op som individer, men sammenhold gør stærk!

Se evt. mere her:

http://www.facebook.com/events/419000168158297/




det er dejligt du er her til at støtte os;)

Ninja 21-09-2012 08:57

Ricky, du skal nok lige rette dit indlæg - du har skrevet demonstrationen skal foregå d 2 Januar 2012. Bare lige for en sikkerheds skyld, ikke alle læser det hele og tror måske den har været der......:kram:

Jeg vil da overveje det!!!

tm1978 21-09-2012 09:06

Jo, har hørt det skal være kl. 15.30 i Mølleparken i Århus den 2 okt. Vi er i hvert fald tre der dukker op :)

stampe 21-09-2012 10:36

Godt for forretningen?
Er alle landspolitikere ikke på Christiansborg den dag?

Webmaster 21-09-2012 13:48

Betyder det at hvis man nu er rådgiver....så må man ikke have et samfundssind eller lave tiltag der der gør det bedre for de svageste i samfundet (altså ikke dem som DF mener er svage) men de rigtige svage...

Stampe....stop nu for fanden med at blive ved...det er trættende at høre/se på....

Har du eller andre for den sags skyld et problem med at bruge rådgivere...så lad da være med at bruge dem...

Med hensyn til om Ricky kan/må skrive her...så er det noget jeg bestemmer...og skulle du ønske at du ikke kan se det...så sæt ham på din ignorer liste...

fibro 21-09-2012 15:58

GODT brølt Webmaster!!

Ricky, TAK for det store arbejde du gør, det er guld værd!

Ville gerne kunne troppe op, men jeg magter det ikke fysisk:o men håber virkelig der er mange der har kræfter og mulighed for at møde op!

:kram: Fibro

maruus 21-09-2012 16:33

En ting er helt sikker - Jeg deltager.
Fik kaffen galt i halsen da jeg læste Metro Express idag.

under overskriften på side 10: Handicappede står til stor lønnedgang
citat:
Ifølge en aftale mellem Dansk Industri og CO-industri - der omfatter 240.000 mennesker- lægges der nu op til at fleksjobberes timeløn udvandes med graden af deres arbejdsevne.
Sådan hedder det i aftalen der først træder i kraft når og hvis fleksjobreformen udmøntes som planlagt. Det betyder at hvis man har 70 pct. nedsat arbejdsevne på grund af et handicap, skal man også arbejde for en timeløn der er 70 pct. lavere end sin raske sidemands timeløn.

I dag kan man kun komme i betragtning til et fleksjob, hvis kommunen vurderer at man har 50% nedsat arbejdsevne. Derfor vil aftalen mellem parterne på industriens område betyde mindst en halvering af timelønnen, hvis den bliver ført ud i livet. RITZAU

JEG ER i total oprør - HARMDIRRENDE - HVIS DETTE skulle være rigtigt .

phhmw 21-09-2012 16:36

Vi har jo i årevis....
 
her på k10 haft annoncer for privat socialrådgivning:

"Langtidssygemeldt, arbejdsskade, førtidspension, revalidering www.lk-sar.dk haft annoncer for privat socialrådgivning på vore hjemmeside."

http://lk-sar.dk/public/index.php

"Jeg er byrådsmedlem i Køge, hvor jeg er næstformand i Social- og Sundhedsudvalget og medlem af Arbejdsmarkeds- og Integrationsudvalget. Jeg er ligeledes næstformand i Handicaprådet i Køge Kommune."

Skulle der stilles spørgsmål må det være konstruktive spørgsmål om i dette tilfælde fra en kommune vi tidligere har haft problemer med, hvor et byråds medlem tilbyder sin viden og hjælp.

Her vil jeg understrege at nævnte firma har jeg absolut ingen negativ erfaring med og er sandsynligvis et hæderligt firma som på ingen måde skal hænges ud.

Blot for at understrege at kun een bestemmer her på siden..... Web!

Hilsen Peter ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:37.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension