K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fleksjob - jobskifte samme arbejdsplads (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28047)

Sussesol 26-09-2013 12:49

Fleksjob - jobskifte samme arbejdsplads
 
Hej

Er der nogen herinde, der er på den gamle fleksjobordning og har skiftet job indenfor samme virksomhed efter den nye fleksjobordning er trådt i kraft?

Jeg er selv i den situation, at jeg sidder i et administrativt job og arbejder for en leder i en større afdeling. Nu er der sket det, at p.g.a. omlægning bliver mit job nedlagt, og jeg bliver sandsynligvis flyttet til at skulle arbejde som sekretær for ledelsesteamet i den pågældende afdeling - stadigvæk administrative opgaver, men ikke de samme som jeg laver i dag.

Jeg forbliver på den samme jobbeskrivelse, samme type opgaver, samme løn- og ansættelsesforhold.

Mit spørgsmål er så om dette skal betragtes som en ny ansættelse og at jeg dermed skal på den nye ordning?

gisne 26-09-2013 12:52

Nej, det hører stadig under den gamle ordning. Men jobkonsulten skal nok informeres

curls 26-09-2013 13:40

Der står noget om det i de links i højre side på forsiden.
Spørgsmålet har også været fremme før her på K10, så brug gerne søgefunktionen, hvis du vil læse, hvad andre har oplevet i samme situation.

Sætter den tekst ind som findes i linket i højre side på forsiden:

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Hvornår er der tale om et nyt fleksjob?

Der vil altid være tale om et nyt fleksjob:
Hvis du stopper i dit nuværende fleksjob, fordi din kontrakt ophører, eller du bliver afskediget.
Hvis du skifter fleksjob fra en arbejdsgiver til en anden arbejdsgiver. Det gælder både, hvis det er inden for samme eller et andet ansættelsesområde.
Hvis du skifter til et nyt ansættelsesområde – hos den samme arbejdsgiver – og dine arbejdsopgaver og løn- og ansættelsesvilkår bliver ændret.

Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:
Hvis det alene er dit skånebehov eller timetal, der bliver ændret.
Hvis der alene bliver ændret i din jobbeskrivelse, fx som følge af at du bliver forfremmet, men hvor der ellers ikke bliver ændret på dine hidtidige arbejdsopgaver.
Hvis du skifter tjenestested inden for fx en kommune eller et ministerium, fordi dine hidtidige arbejdsopgaver bliver flyttet til et nyt tjenestested.

Sussesol 26-09-2013 15:00

Hej Curls

Tak for svaret.

Har prøvet at bruge søgefunktion, men har ikke rigtig fundet nogle tråde på andre, som har været i samme situation som mig.

Har læst bekendtgørelsen fra Beskæftigelsesministeriet, som du har vedlagt uddrag af. Det som jeg synes er lidt svært at finde ud af er, hvad der menes med ansættelsesområde? Hvis man f.eks. sidder og laver administrative opgaver i en HR-afdeling og flytter til en sekretærstilling i f.eks. salgsafdelingen - skifter man så ansættelsesområde? Eller er det hvis man f.eks. skifter fra at være sælger til at være indkøber?

curls 26-09-2013 15:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af Sussesol (Send 284741)
Hej Curls

Tak for svaret.

Har prøvet at bruge søgefunktion, men har ikke rigtig fundet nogle tråde på andre, som har været i samme situation som mig.

Har læst bekendtgørelsen fra Beskæftigelsesministeriet, som du har vedlagt uddrag af. Det som jeg synes er lidt svært at finde ud af er, hvad der menes med ansættelsesområde? Hvis man f.eks. sidder og laver administrative opgaver i en HR-afdeling og flytter til en sekretærstilling i f.eks. salgsafdelingen - skifter man så ansættelsesområde? Eller er det hvis man f.eks. skifter fra at være sælger til at være indkøber?

Det kan jeg godt se nu.;)

Jeg tænker på, at hvis du beholder den samme stillingsbetegnelse, så burde det ikke ændre på noget. F.eks. ansat som kontorassistent. Jeg kunne forstille mig, at det er her, det muligvis kan kaldes for ansættelsesområde, ligesom HK fagforening har forskellige stillingsbetegnelser/områder. Der står f.eks. på min lønseddel hvilken stillingsbetegnelse, jeg er ansat som.

Du kunne måske tale med din arbejdsgiver om tingene, for at I kan bevare den ordning, du er i i dag. Også evt. med din tillidsrepræsentant på arbejdspladsen.

Jeg husker, at der var nogen, der var utilfredse med de her punkter, om hvornår, der var tale om nyt fleksjob, så måske har de beskrevet det bedre senere hen. (muligvis fagforeninger). Hvis jeg finder noget mere i dybden af de her beskrivelser indenfor de nærmeste dage, skal jeg nok lige vende tilbage med det. :-)

mik16 26-09-2013 16:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af Sussesol (Send 284741)
Hej Curls

Tak for svaret.

Har prøvet at bruge søgefunktion, men har ikke rigtig fundet nogle tråde på andre, som har været i samme situation som mig.

Har læst bekendtgørelsen fra Beskæftigelsesministeriet, som du har vedlagt uddrag af. Det som jeg synes er lidt svært at finde ud af er, hvad der menes med ansættelsesområde? Hvis man f.eks. sidder og laver administrative opgaver i en HR-afdeling og flytter til en sekretærstilling i f.eks. salgsafdelingen - skifter man så ansættelsesområde? Eller er det hvis man f.eks. skifter fra at være sælger til at være indkøber?

Jeg er bange for at du med din beskrivelse vil overgå til ny ordning.

Se SIDSTE punkt side 14 i dette link HER

MTVRV1 26-09-2013 20:59

når samme løn- og ansættelsesforhold er de samme i den nye stilling
er det ikke et nyt fleksjob

i det link står der nemlig hvis løn- og ansættelsesforhold bliver ændret
er der tale om et nyt fleksjob.

men tage en snak med din jobkonsulent og hvis du er medlem af en fagforening
så tage dem med på råd.

held og lykke i din nye stilling

stampe 27-09-2013 12:40

Men jo et spørgsmål om, hvordan ansættelsesområde defineres. Oftest er andet job i samme virksomhed ny aftale, men som skrevet, spørg din jobkonsulent og hav jobbeskrivelserne ved hånden.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension