K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   hvor mange gange... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4562)

Marolle 03-04-2008 13:11

hvor mange gange...
 
..kan man risikere og komme i arbejdsprøvning ?

Min arbejdsprøvning på kontor er netop slut efter 1 måned, det var for hårdt. Mente både kommunne og virksomheden.

helle4 03-04-2008 13:26

Jeg ved det simpelthen ikke. Jeg var kun i arbejdsprøvning et sted ( 8 uger) og det var nok, til min vurdering, men jeg har læst om andre, som har været på gentagne prøvelser!! :mad:

Måske er det forskelligt fra kommune til kommune, eller fra person til person :eek:

Men måske nogle af " de kloge hoveder :kram:" herinde der kender en eller anden lov, omkring det??

Knus fra Helle
:)

Stella 03-04-2008 13:31

Marolle er du sygemeldt ? eller hvad er du ? kan ikke lige huske det selv...men hvis du er sygemeldt så skulle en arbejdsprøvning være nok...

Marolle 03-04-2008 13:32

ja jeg er sygemeldt, har været det i snart 1½ år nu.

mimse 03-04-2008 13:37

Hej marolle.

Dit forløb minder en smule om mit. Jeg er på revalidering og var i arbejdsprøvning på kontor, og måtte holde efter 4 uger da det simpelthen var for hårdt. Jeg havde 3 timer om dagen. Jeg er nu blevet indstillet til førtidspension og afventer denne. Altså har jeg kun været i en arbejdsprøvning.

Hvor mange timer havde du om dagen?

Om reglerne er noget andet når man er sygemeldt ved jeg ikke.

kram Marianne

Marolle 03-04-2008 13:38

jeg havde 3 timer, hver anden dag.
I starten 4 timer om dagen, 20 timer om ugen, men det holdt 2 dage.

mimse 03-04-2008 13:39

Ja så er mulighederne for mig at se jo ved at være udtømte, men igen så er det jo op til den enkelte kommune hvor meget de vil pine os. Jeg ved ikke hvordan dit forløb har været indtil nu og om kommunen har presset dig for meget?

Marolle 03-04-2008 13:46

de mente at jeg skulle op på 37 timer... tror godt de kan se det nu og de har selv valgt og stoppe arbejdsprøvningen i samråd med virksomheden.
Jeg har selv gerne ville i arbejdsprøvning hele tiden, og ventet meget lang tid på kommunen kunne tage sig sammen til dette.
Jeg ville ikke bare give op, jeg ville gerne kunne se hvad jeg kunne.

jeg skal til møde i næste uge med jobkonsulenten og sagsbehandleren. Ved ikke hvad de vil...eller har tænkt sig.

Stoktoft 03-04-2008 13:50

Hvor mange gange????
 
Jeg var sygemeldt, havde i arbejdsprøvningen 3 timer om dagen 4 dage om ugen, det skulle sættes op, = forværing. Efter de 13 uger ville kommunen have mig i yderligere afprøvning, dette blev gudskelov stoppet af min overlæge. En jeg kender er også sygemeldt, hun er pt i 4. arbejdsprøvning:mad:, og jeg har hørt om andre der også har været i talrige arbejdsprøvninger, så det er ikke altid, at en arbejdsprøvning er nok, det er den enkelte sagsbehandler/jobkonsulent der vurdere dette. dette var ikke for at skræmme dig, men for at forberede dig. Din situation skal jo belyses til hudløshed:rolleyes:
mvh
Stoktoft

Løvetand 09-04-2008 07:50

Hej
Jeg er i arbejdsprøvning i 10 måned på mit 3 sted. Jeg tror ikke der findes nogle bestemte regler for hvor mange steder man skal arbejdsprøves.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension