K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   §34 støtte og tilkendelse af FP? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22457)

58hb 11-04-2012 19:53

§34 støtte og tilkendelse af FP?
 
Hej

Jeg står til gerne at skulle få tilkendt førtidspension. Speciallægeerklæring gør det i hvert fald klart, at der ikke ses nogen muligheder for at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Så langt, så godt!

Men lige nu er jeg på KH og er får §34 støtte til huslejen uden tidsbegrænsning. Nogen der ved hvordan det ser ud, hvis man får tilkendt førtidspension? Ryger den så?
Jeg ved at boligstøtten stiger, og det er jo for så vidt meget godt. Men det ville være rart at vide, hvor meget der var at gøre med.

På forhånd tak :)

stampe 12-04-2012 11:09

Du kan da altid søge men vær forberedt på, at svaret måske bliver, at du må søge en billigere lejlighed.

Helle Smith 12-04-2012 12:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af 58hb (Send 218228)
Hej

Jeg står til gerne at skulle få tilkendt førtidspension. Speciallægeerklæring gør det i hvert fald klart, at der ikke ses nogen muligheder for at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Så langt, så godt!

Men lige nu er jeg på KH og er får §34 støtte til huslejen uden tidsbegrænsning. Nogen der ved hvordan det ser ud, hvis man får tilkendt førtidspension? Ryger den så?
Jeg ved at boligstøtten stiger, og det er jo for så vidt meget godt. Men det ville være rart at vide, hvor meget der var at gøre med.

På forhånd tak :)

Vil formode at din §34 ryger da du stiger en del i indtægt og kan få mere i boligsikring, men de skal jo lave en ny beregning, så det er da værd at søge, men husk at oplyse dem når og hvis din pension går igennem, så ikke du får en tilbagebetalings regning i stedet for.

addguy 16-04-2012 12:23

Øhh.. undskyld,men jeg bliver nød til at spørge,da jeg selv er på vej til at få (håber jeg) FTP og har de sidste 6-7 mdér været på KH og har meget svært ved at få tinge til at hænge sammen.Hvad er en §34??

Persille 16-04-2012 14:24

Hej..

§34 er særlig støtte når man er på kth, beløbet udregnes ud fra lys, vand og varme årsopgørelser..

Hvis du ikke modtager dette beløb, så skal du rette henvendelse til dit ydelseskontor..

:kram:

Vovse 16-04-2012 20:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af Persille (Send 218869)
§34 er særlig støtte når man er på kth, beløbet udregnes ud fra lys, vand og varme årsopgørelser..

Alle udgifter vedr. boligen, også huslejen.

Indiansummer 18-04-2012 11:57

Kan man få §34 på førtidspension?
 
Hej. Som jeg læser loven, så gives denne § 34 kun til folk på kontanthjælp og ikke når man har fået førtidspension. I så fald så vil jeg da også gerne søge denne § 34.

Altså jeg mener den kun gives til folk på kontanthjælp med høj husleje. Når man bliver tildelt førtidspension så stiger boligstøtten tilsvarende dette beløb ca.
Kh indiansummer

asti 01-05-2012 13:39

Hej
 
Jamen falder boligsikringe ikke når hun får en større indtægt.

asti 01-05-2012 13:43

Hej
 
undskyld fejlen

Hejdien 01-05-2012 15:36

boligsikringen stiger i mange tilfælde en smule når man kommer på førtidspension, prøv selv at beregne under borger.dk


Derudover hvis man får §34 til boligudgifter på kontanthjælp , så er det som reglen fordi man er enlig (kun en indtægt ) når man så får ftp så stiger man ca 4000 kr .. så man får et større rådighedsbeløb...

Hvis man er samlevende og får §34 (tror jeg aldrig jeg har hørt om nogen der gør) så stiger man jo så kun med lidt over 1000 kr kontra kontanthjælp, da man jo selv om man ikke er gift er dækket under gensidig forsørgerpligt hvad man ikke er som kontanthjælpsmodtager ...

Alle der er på kontanthjælp bør skrive til deres sagsbehandler og sige at man gerne vil søge en § 34 og så har sagsbehandler pligt til at sende den til det rigtige sted, kan kun opfodre til at man søger det værste der kan ske er et afslag ... (som man jo så bør anke hvis man syntes man har urimligt lidt )

Jeg har søgt en del § 34 for folk på kontanthjælp og en stor del af dem viste sig at være berettiget til en § 34 men ingen havde oplyst dem om den mulighed , det er ikke lige just en mulighed kommunerne skilter med...

I §34 står der

Citat:

§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i forbindelse med udbetaling af hjælp efter § 25 få en særlig støtte.

Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig.

Stk. 3. Følgende personer kan ikke få særlig støtte:

1) Ægtepar, der er omfattet af § 13, stk. 7 og 8.

2) Personer under 25 år, som får hjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4 og stk. 12, nr. 3 og 4.

3) Personer, der får hjælp efter §§ 25 a og 27.

4) Personer, der modtager orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.

Stk. 4. Personer, der får nedsat hjælpen efter § 25, stk. 5-10, §§ 36-42, får særlig støtte med det beløb, der ville have været udbetalt, hvis de pågældende ikke havde været omfattet af nedsættelsen.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler for beregningen af støtten efter stk. 1, herunder regler om begrænsning af støtten og fradrag for indtægter.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension