K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   modtaget check (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15690)

busser24 09-12-2010 22:20

modtaget check
 
Jeg har fra en Advokat modtaget 2000 kr på en check.
Checken blev sat i banken fredag den 3. december - men jeg har fået at vide at den ikke kan hæves før i morgen, fredag den 10. december.
Jeg synes det er lang tid at vente en hel uge på mine egne penge, især her op til Jul.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde Danske Bank og Nordeas regler for validering af checks? :confused:
På forhånd tak for hjælpen.

Mange hilsner Eva

LUM 10-12-2010 10:20

Vi plejer at vade til den lokale købmand, og den prut er slået ;) Ja han tager også krosset, selv om at han enlig ikke må, bare ikke på beløb over 2000.

annagw 10-12-2010 12:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af LUM (Send 139001)
Vi plejer at vade til den lokale købmand, og den prut er slået ;) Ja han tager også krosset, selv om at han enlig ikke må, bare ikke på beløb over 2000.

Det kan busser jo ikke rigtig bruge til noget.

.......

Jeg syntes, at du skal prøve at ringe til deres kundeservice, og spørge, hvornår pengene vil være til rådighed hvis du skal have udbetalt en check på 2000 kr.
Lad vær' at starte med at sige at du har indbetalt den :)
Jeg syntes også at det lyder som underligt lang tid for en check.

ace dk 10-12-2010 16:07

du skal IKKE lade den runde konto.......

få den , hvis du kan udbetalt kontant.... jeg har dk-bank validering = 5 dage...

mvh eders ace dk

annagw 10-12-2010 16:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af ace dk (Send 139048)
du skal IKKE lade den runde konto.......

få den , hvis du kan udbetalt kontant.... jeg har dk-bank validering = 5 dage...

mvh eders ace dk

Hvorfor ikke?

Som jeg forstår det på busser, så er checken allerede afleveret i banken.

maja-bell 10-12-2010 21:01

jeg gætter på du har vundet en sag eller noget lignende. og derfor har du fået sendt den check...

og der er altid en binding fra den kandt. hvis der er lavet en fejl. eller der når at komme ændringer i sagen. så ville den kunne nås at blive trukket tilbage.

hvis du henvendelse til Advokaten vil du blive oplyst om den fortrydelses periode. og undre mig du ikke fik beskeder inden han sendte den til dig. for det fortæller de somrelt altid over tlf..

busser24 12-12-2010 17:57

Hej, og tak for alle svar.

Checken var et legat til min søn (til en sportsrejse) og jeg kan dårligt være bekendt at ringe til Advokaten og spørge om at få dem udbetalt på en anden måde. Det er jo pænt af dem at de har villet hjælpe os overhovedet.
Jeg har indsat checken i Danske bank, selv om det tager 5 dage før jeg kan hæve pengene. Jeg ringede dog til Sydbank, som er Advokatens bank, og de forstod ikke det med de 5 dage, men jeg kunne ikke hæve checken der, den skulle sættes ind på min egen konto. - Jeg kunne vel bare bede min bankdame om at ringe til dem og få de nødvendige oplysninger.
-- Det havde Danske Bank desværre ikke tid til, for så kunne de jo aldrig bestille andet :rolleyes:
Det letteste ville nok være at skifte bank.....

Mange hilsner

Engel 12-12-2010 18:34

"Danske bank" skal skide i havet, og opføre sig pænt !!!
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af busser24 (Send 139346)
Det havde Danske Bank desværre ikke tid til, for så kunne de jo aldrig bestille andet :rolleyes:
Det letteste ville nok være at skifte bank.....

Mange hilsner

Ja, "Danske bank"
Godt det ikke er mig !!!

Skal nogle gange sætte nogle kontante beløb ind der, på andres konto, og venter altid over 30 min. på at blive ekspedieret.

Jeg går ALDRIG i "Danske bank" igen, efter sidst, hvor jeg satte 5000 kr ind på en konto, og damen uden at blinke sagde det bliver 5025 kr.
Nej-nej 5000, skal jeg sætte ind !
Ja, men det er ikke din egen konto og så skal du betale gebyr !!!

Vil "Danske bank" da ikke lige skide i havet

ace dk 13-12-2010 11:16

jo .... og ikke alene i havet.... de vil hjertens gerne gøre det på deres kunder/andres kunder/fam: til kunder ... etc etc etc ...:):):)

mvh eders ace dk som enda er dk-bank kunde....... gider blot ikke skifte kartoffel/kartoffel... syntes jeg ...

mlaa32 23-12-2010 12:49

Netbank
 
Lyder som om der er nogen som burde benytte netbank.
Så er man fri for at stå i kø, og samtidig er det gratis.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension