K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   partsrepresentant. frivillig (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34541)

SUS.71 01-11-2016 14:53

partsrepresentant. frivillig
 
hej. ved årskiftet går jeg ind i mit 7. år i systemet. vil høre herinde om i på nogen måde kender nogle der agere partsrepresentant for os der får jobafklaringsforløbydelse (kontanthjælpsats ) . jeg er simpelthen blevet så desperat , og er ydermere utrolig dårlig til at formulere mig både mundlig og skriftligt.

skal siges jeg har en bisidder fra fagforeningen, men det er ikke nok når man som jeg er nået det punkt at jeg ikke magter nogen kontakt med jobcenter og at sætte mig ind i alle de love og regler.. fagforeningen siger kommunen gør det korrekt altså de har lovligt lov til at trække det ud konstant. har været i 3 arbejdsprøvninger og slet ikke i nærheden af flex job som er realistisk, dog har det efterhånden taget så hårdt psykisk at være i systemet at jeg helt har trukket mig ud af alt, da jeg heller ikke længere orker familie og venner.

ved godt at jeg spørger om meget, men er nød til at høre om de findes den type partsrepresentanter som hjælper på frivillig basis, kan evt være en social rådgiver der er gået på pension eller lign, så længe det er en der er inde i loven og er velformuleret.

håber i kan bære over med mig og sikkert ber om noget komplet urelistisk:( men er som sagt så desperat at jeg ikke magter det mere.

stampe 01-11-2016 16:53

Kan desværre ikke hjælpe dig.

Men håber du er obs på forskellen mellem en bisidder og en partsrepræsentant, hvor sidstnævnte nærmest får fuld hånd og halsret over dig.

Men se evt på dukh.dk

Praksisnyt fra DUKH: Nr. 49 - juni 2015
Hvad er forskellen på en bisidder og en partsrepræsentant til voksne?

SUS.71 01-11-2016 16:56

jo tak :)
jep er klar over forskellen, :) partsrepresentant må også tale på mine vejne osv ved fuldmagt. så ville være guld værd

gisne 01-11-2016 17:07

Tror simpelthen ikke der findes nogen der gør det gratis, det er et stort og tidskrævende arbejde. Dem der har tid og energi til at hjælpe er bisiddere

Så du er nok nød til at betale, ved nogle er det pr time og andre et fast månedligt beløb

SUS.71 01-11-2016 17:22

ja det er urealistisk at få fat i, men ikke muligt at betale nogle så må køre på røv og albuer de næste mange år endnu. takker for svar alle sammen .fortsat god dag.

Thisted_1970 01-11-2016 20:22

Hvor i landet bor du?
Socialforsvaret drives af Puk Sabber(kendt fra Ekstra bladets sociale brevkasse) og det fremgår af hendes hjemmeside, at der i hendes organisation er folk som kan hjælpe personer som ikke har råd til at betale det som arbejdet koster, se under http://socialforsvaret.dk/ og derefter "hvem" og så scroll ned til de personer som er tilknyttet udover Puk.
Puk er forøvrigt en fantastisk dygtig og empatisk bisidder, men siden Puk har valgt dem, har jeg også grund til at tro, at de andre tilknyttede er dygtige folk.

Vovse 02-11-2016 09:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af SUS.71 (Send 348484)
jo tak :)
jep er klar over forskellen, :) partsrepresentant må også tale på mine vejne osv ved fuldmagt. så ville være guld værd

Hvis du har en partsrepræsentant skal du være obs på, at hvis partsrepræsentanten glemmer/overser noget, så er det dig, der står med problemet.

Rebecca.And 02-11-2016 13:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 348504)
Hvis du har en partsrepræsentant skal du være obs på, at hvis partsrepræsentanten glemmer/overser noget, så er det dig, der står med problemet.

Så hvis det er nødvendigt at have en partsrepræsentant, skal vedkommende vælges med største omhu.

Vovse 02-11-2016 23:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Rebecca.And (Send 348516)
Så hvis det er nødvendigt at have en partsrepræsentant, skal vedkommende vælges med største omhu.

Præcis.

Og, om muligt, bør man sørge for også selv at "have fingrene i bolle-dejen".


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension