K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Arbejdsprøvning som hvad ?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20734)

ette74 20-12-2011 12:26

Arbejdsprøvning som hvad ??
 
Nå så kom der endelig svar. Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge med et 6 mdr. kommunen mener ikke at når jeg har været i arbejdsprøvning, hvor begge har været som pædagog har det ikke været bred nok,( den ene var som skole pæd. den anden på et bosted for misbruger.) så jeg skal ud i en 3. som ikke har noget overhoved med pædagog eller lærer faget at gøre, det må ikke være skulder, nakke eller rygbelastende. Er der nogle bud til hvad det kunne være :confused::)

Ricky M. 20-12-2011 12:55

Hehe... jeg mangler en der kan hjælpe på kontoret, du skal kunne li' kaffe, the og hjemmebag :-)

Spøg til side:
Det med nakke og ryg sætter jo sine begræsninger, og det snævrer jo feltet lidt ind... hmmm tænke tænke

Enteneller 20-12-2011 13:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af ette74 (Send 199114)
Nå så kom der endelig svar. Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge med et 6 mdr. kommunen mener ikke at når jeg har været i arbejdsprøvning, hvor begge har været som pædagog har det ikke været bred nok,( den ene var som skole pæd. den anden på et bosted for misbruger.) så jeg skal ud i en 3. som ikke har noget overhoved med pædagog eller lærer faget at gøre, det må ikke være skulder, nakke eller rygbelastende. Er der nogle bud til hvad det kunne være :confused::)

Hvad med at forsøge at anmode om arbejdsprøving på et center, hvor der er forskellige "værksteder".

ette94, husk fremover at fortsætte i din oprindelige tråd. Det gør det nemmere for os at følge med i det hele og så er der ikke så mange forskellige tråde uden tråd start. ;)

annagw 20-12-2011 13:29

Hvor er det typisk, at der er brugt tid på 2 arbejdsprøvninger som pædagog når det ikke "gælder".


Kan godt se, at pædagog måske ikke lige er det mest hensigtsmæssige.

Hvad med kontor? Socialrådgiver fx. :)

Ricky M. 20-12-2011 13:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 199123)
Hvor er det typisk, at der er brugt tid på 2 arbejdsprøvninger som pædagog når det ikke "gælder".


Kan godt se, at pædagog måske ikke lige er det mest hensigtsmæssige.

Hvad med kontor? Socialrådgiver fx. :)

ja sgu! Sagsbehandler i en sygedagpenge afdeling!

ekseleven 20-12-2011 14:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 199122)
Hvad med at forsøge at anmode om arbejdsprøving på et center, hvor der er forskellige "værksteder".

Det giver ikk garanti for en god arbejdsprøvning.
Jobfirmaet HKI har mange værksteder men her bliver folk sat til at ’klippe klistre collage’ når de er i arbejdsprøvning.
Jeg har diskuteret den værdiløse arbejdsprøvning med socialrådgiver Ricky M her i indlæg nr. 16.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=20519&page=2



Ekseleven

supersus 20-12-2011 15:06

Kontor kunne være en mulighed.

jjsonn 20-12-2011 18:51

eller en lille butik ikke kasse arbejde men kunde hjælp.
sælger.
telefon omstilling ( med heat seat)
p-vagt

Ninja 20-12-2011 18:59

Jaaa, eller være sådan en der afprøver sengene i møbelforretningerne, eller på renseri med at pille bussemænd af lommetørklæderne.............hmmm.

Spøg til side, men synes det er svært at finde på noget der også skal være både realistisk og meningsfuldt.

Har jobcenteret ingen ideer? ok, deres ideer kan være mere end vanvittige, sååååå....

Vovse 21-12-2011 07:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af ette74 (Send 199114)
så jeg skal ud i en 3. som ikke har noget overhoved med pædagog eller lærer faget at gøre, det må ikke være skulder, nakke eller rygbelastende. Er der nogle bud til hvad det kunne være :confused::)

For mit vedkommende skulle det "kun" være ikke-rygbelastende, og det er svært nok.

Hjorten mente jo, at mennesker med rygproblemer bare skulle have et kontorjob, så var den sk*d slået.

Så enkelt er det desværre ikke, mange med rygproblemer kan ikke klare et stillesiddende job, heller ikke selv om der er mulighed for varierende arb.stillinger med f.eks. hæve-sænke-bord.

Så det må blive en svær opgave, at finde noget, der hverken belaster skulder, nakke eller ryg.:kram::kram::kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension