K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Praktik (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25628)

Jef 22-01-2013 15:15

Praktik
 
Hey me jer !:)

jeg har været sygemeld ca 10 måneder på grund
stres og depression og gå til psykolog..Få behandling med mirtazpin mod angst og depression .
Skal til samtale på fredag med min sagsneh og jobkonsulent henblik på iværksættelse af praktik..
jeg kan ikk møde hverdag til praktik på grund af min sygdomhvad skal jeg gør ?
Ps.
Er der nogen der ved hvor lang tid skal man går i praktik?
hvor lang tid tag det for dem og finde praktikplads?

Pip 22-01-2013 15:30

Hvis du stadig er sygemeldt, skal du bede sagsbehandleren kontakte din læge, og bede om en vurdering af hvad du evt. kan magte pt.

Ved ikke om det stadig hedder en mulighedserklæring.

Hvad siger din læge ?

Alt efter hvad han mener, kan han f.eks foreslå delvis raskmelding med forsigtig opstart x dage eller x timer om ugen..

mand 22-01-2013 16:42

En praktik er som regel 3 mdr, hvordan ved du at du ikke kan møde hver dag ?

og så spørger du om hvor langtid det tager dem at finde en praktikplads,

det kan gå fra 1 dag til flere mdr, men du har selv pligt til at søge en praktikplads.

sannemus 22-01-2013 19:26

Kære jef:)
Jeg kan forestille mig, at det er pga. angst og depression, du ikke kan overskue at skulle afsted hver dag.
Der er ingen som siger at det skal være hver dag, så tag det helt roligt.
Jeg vil også foreslå, at du taler med din læge om, hvor meget I mener du kan holde til. Det er altid godt at have sin læge med på sidelinien.
Jeg skal selv i virksomhedspraktik nu..3 timer fire dage om ugen..med fri om onsdagen..jeg fejler noget fysisk, der udtrætter mig..men jeg har tidligere haft et stress-sammenbrud, og jeg kan forestille mig, hvor svært det må føles at være dig, når der nu stilles krav til dig.:kram:
Jeg håber det bedste for dig:hjerte:

Og et ps:hvis du er sygemeldt kan jeg slet ikke forestille mig, at de vil kræve at du skal afsted hver dag? Så afsted til din læge og snak med ham/hende om dine bekymringer vedr.praktik..og ender du i en praktik, så skriv endelig dagbog hver dag..den kan bruges til at se hvordan du klarer resten af dagen efter at have været i praktik

Jef 22-01-2013 20:26

Tak for svar allesammen :):hjerte:

Vovse 22-01-2013 21:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 256994)
det kan gå fra 1 dag til flere mdr, men du har selv pligt til at søge en praktikplads.

Sådan er det ikke altid.

Jef 23-01-2013 15:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 257047)
Sådan er det ikke altid.

hvad mener du med det :confused:

ette74 23-01-2013 15:35

Da jeg var i praktik, havde jeg en ugenlig fridag.
Du skal have din læge og psykolog til at skrive til kommunen, om hvor meget du magter.
De vil jo fra kommunens side gerne have du kommer så meget som muligt, og har også oplevet at de presser en. Men husk at sige fra når du ikke kan mere der igennnem får man kun det rigtige billed af hvad du magter og ikke megter.

Husk hele tiden at have din psykolog og læge med på sidelinjen.

MTVRV1 23-01-2013 20:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jef (Send 257201)
hvad mener du med det :confused:

arbejdsprøvning er det kommunen som pligt til at finde et sted

en almindelig praktik må da være et samarbejde det laves i

hvis man er sygemeldt, har man vel ikke overskud til at finde et sted
lyder i hvertfald forkert

mand 23-01-2013 21:20

MTVRV1. sikke da noget vrøvel, jeg har været i praktik flere gange, og har selv fundet

de steder jeg har været, det er lige så meget din egen PLIGT at finde noget,

hvorfor bare lade stå til, og tro at kommunen skal lave alt arbejde, vis noget interesse

for sin egen sag, og det vil gå meget nemmere i et forløb, i stedet for at ligge sig på

sofaen.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension