K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   afslag (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21882)

tjele88 29-02-2012 14:11

afslag
 
hejsa jeg jeg har i dag fået afslag fra arbejds skadestyrelsen på en arbejds skade, og da det er den der har holdt mig inde, så jeg kunne få sygedagpenge, hvad gør man så jeg er i behandling med noget biologisk medicin for at se om det kan hjælpe på mine smerter i ryggen, kan der være en forlængelse mulighed der, når man afprøver medicin af

håber i kan hjælpe

Enteneller 01-03-2012 07:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af tjele88 (Send 211928)
hejsa jeg jeg har i dag fået afslag fra arbejds skadestyrelsen på en arbejds skade, og da det er den der har holdt mig inde, så jeg kunne få sygedagpenge, hvad gør man så jeg er i behandling med noget biologisk medicin for at se om det kan hjælpe på mine smerter i ryggen, kan der være en forlængelse mulighed der, når man afprøver medicin af

håber i kan hjælpe

Hej tjele88,

Det kan der være mulighed for iht. §27 stk. 1 nr. 3, men det kræver at dine læger kan bekræfte at du efter endt behandling af max 2 x 52 uger kan komme tilbage i erhvervsmæssig beskæftigelse ala ordinært arbejde.

Se sdp. reglerne på forsiden af K10:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

tjele88 01-03-2012 08:46

tak kan man gisne noget ud fra det her og syntes at det er hvis og hvis

speciallæge. Konklusion: Patienten opfylder kriterierne for inflammatorisk rygsygdom. Kan muligvis også have mere uspecifikke mekaniske rygsmerter. Der findes at være overensstemmelse mellem klager og objektive fund

speciallæge. Prognose: Funktionsprognosen vedrørende rykken er relativ god med de medicinske behandlingsmuligheder man har i dag. Tilstanden kan derfor ikke siges at være klart stationær, før der er gjort behandling af ryggen med biologisk medicin og NSAID (Lige nu får jeg simponi)

speciallæge. Erhversarbejde: Den nuværende arbejdsevne må vurderes at være på skånejobsniveau. Hvis der er god effekt af behandlingen, vil arbejdsevnen formentlig stige redikalt. Fremtidige skånehensyn må primærk rettes mod mekaniske rygsmerter som ikke lindres at anti-inflammatorisk behandling

Ricky M. 01-03-2012 08:51

Så skal behandlingen uden indgriben kunne foregå sideløbende med et afklaringsforløb, og så er det § 27, stk. 1. nr. 2
Men også her skal lægen kunne sige noget om tidsperspektivet, og at behandlingen udenproblemer kan foregå sideløbende med et afklarende forløb...

tjele88 01-03-2012 09:10

Smil skrev forkert i #3 men nu har jeg fået skrevet det rigtige i #3 beklager er pænt stresset :confused:

Ricky M. 01-03-2012 09:20

Der beklager jeg at måtte sige, at det lugter af at de IKKE vil forlænge...

Fordi: Dine lidelser ikke er stationære, og at lægen ikke kan sige 100% at du bliver frisk igen :(

tjele88 01-03-2012 09:24

okay tak for svaret, hvad så i forbindelse med at søge flex, så skal jeg jo igennem alle mehandlingsmuligheder og det kan vel tage sin tid, nå men så må man jo prøve om man kan få kontanthjælp, og kan man få det når man har været samlever med en i 15 år dog ikke gift, har hus dog uden friværdi 3 børn

Ricky M. 01-03-2012 09:37

Ved tilkendelse af fleksjob, skal skal dine lidelser også være stationære og uden behandlingsmuligheder... Det samme som til pension, der er bare mere arbejdsevne...

tjele88 01-03-2012 11:10

okay

jeg har fået forlænget sygedagpenge fordi jeg havde en arbejdsskade sag kørende, og der er faldet dom og så ophører sygedagpengene hvad gør man så

tjele88 02-03-2012 09:18

nogen der kan sige hvad udsigten er


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension