K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Private erstatningssager (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27798)

Mazino 28-08-2013 19:06

Private erstatningssager
 
Hej, jeg er fuldstændig i vildrede..

Jeg er fyret flex jobber pga operation i min skulder ( der tog for lang tid at komme oven på og er stadigvæk ikke oven på så derfor fyret), efter fald for 2,5 år siden. Jeg faldt pga mit ben svigter, slog min skulder og er nu opr. i jan 2013.

Jeg køre en sag med min forsikring om udbetaling af min ulykkesforsikring.

Hvad nu hvis de udbetaler, skal jeg så leve af dem eller får jeg lov at bruge dem på mig selv ?

Har også forspurt min pension om at få min invilide sum udbetalt mm da jeg er blevet mere dårlig og ikke kan varetage min time antal som før og kommet meget længer ned.

Er det nogen der kan hjælpe mig ?

På forhånd tak. Mazino

jjsonn 28-08-2013 20:29

hvis du får ledigheds ydelse kan du bare bruge pengene som du vil, det har ingen indvirkning på den ledigheds ydelse.

Cherie71 29-08-2013 00:32

Din invalidesum kommer først til udbetaling når du er har et varigt erhvervsevne tab. Dvs ved f.eks. Førtidspension ....! Invalidesum kommer ikke til udbetaling såfremt du arbejder deltid eller i flexjob. Og jeg vil klart anbefale dig at beholde din forsikring. Hvis først du opsiger den, er forsikringen umulig at nytegne igen, såfremt man har en kronisk lidelse. Spørg evt i dit forsikringsselskab, da de som regel er flinke til at hjælpe dig -:)

Moi 29-08-2013 01:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af Cherie71 (Send 282165)
Din invalidesum kommer først til udbetaling når du er har et varigt erhvervsevne tab. Dvs ved f.eks. Førtidspension ....! Invalidesum kommer ikke til udbetaling såfremt du arbejder deltid eller i flexjob.

Bare en lille rettelse ;)
Det er størrelsen af erhvervsevne tabet og ikke arbejdssituationen der afgør om pengene kan komme til udbetaling.
Jeg fik min invalidesum for et år siden og er for et par måneder siden blevet tilkendt flexjob-bevilling.

Cherie71 29-08-2013 01:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Moi (Send 282169)
Bare en lille rettelse ;)
Det er størrelsen af erhvervsevne tabet og ikke arbejdssituationen der afgør om pengene kan komme til udbetaling.
Jeg fik min invalidesum for et år siden og er for et par måneder siden blevet tilkendt flexjob-bevilling.


-:) Er nu også sikker på at reglerne er forskellige fra forsikringsselskab til forsikringsselskab. Jeg kan ikke få min udbetalt pga flexjob og jeg er 2/3 invalid med ryggen. Derfor er det som udgangspunkt altid det bedste at spørge der hvor den er tegnet -:)
Men tak for info -:)

gisne 29-08-2013 03:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af Cherie71 (Send 282165)
Din invalidesum kommer først til udbetaling når du er har et varigt erhvervsevne tab. Dvs ved f.eks. Førtidspension ....! Invalidesum kommer ikke til udbetaling såfremt du arbejder deltid eller i flexjob. Og jeg vil klart anbefale dig at beholde din forsikring. Hvis først du opsiger den, er forsikringen umulig at nytegne igen, såfremt man har en kronisk lidelse. Spørg evt i dit forsikringsselskab, da de som regel er flinke til at hjælpe dig -:)

Invalide sum kan godt komme til udbetaling ved fleks. Så er det bare ½ invalide sum som udbetales - om det gælder i alle selskaber ved jeg jo selvfølgelig ikke.

Men da jeg fik bevilliget fleks, fik jeg allerede 7 dage efter udbetalt ½ invalidesum

Mazino 29-08-2013 09:29

Private erstatningssager
 
Jeg har været fleksjobber i mange år er bare blevet dårliger med tiden da jeg nu også kan sætte Fibromyaligi på cv´et.. + mine kroniske ryg smerter og min svigt af benene mm ...

Jeg har bare fået fortalt at jeg kan få min invilide pension ud nu hvor jeg max kan varetage max 10- 12 timer om ugen. Men jeg må jo tjekke op på det.

Lige nu er jeg på ledighedsydelse, det hedder det vel selv om jeg er en fyret fleksjobber ( skal have min første løn her til den 1/9 som fyret ), Kender ikke helt til systemet da jeg har været i fleksjob i mange år.

Men som jeg forstår er der ingen problem hvis jeg får udbetalt min ulykkesforsikring ?

1000 tak for jeres svar og god dag til jer alle.

Mazino


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:07.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension