K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Erstatning for tab af erhvervsevne - kreditorbeskyttelse. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16890)

Spørgeren 24-02-2011 16:22

Erstatning for tab af erhvervsevne - kreditorbeskyttelse.
 
Hej

Er tab af erhvervsevne en erstatning der er kreditorbeskyttet, på samme måde som med méngrad?

og er der evt. nogen der kender en web-side hvor jeg kan læse nærmere om det og den tilhørende lov?

Mila 24-02-2011 16:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Spørgeren (Send 151763)
Hej

Er tab af erhvervsevne en erstatning der er kreditorbeskyttet, på samme måde som med méngrad?

og er der evt. nogen der kender en web-side hvor jeg kan læse nærmere om det og den tilhørende lov?

Du kan google : retsplejeloven § 513

så er der masser af information.

HeidiAnd 24-02-2011 16:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af Spørgeren (Send 151763)
Hej

Er tab af erhvervsevne en erstatning der er kreditorbeskyttet, på samme måde som med méngrad?

og er der evt. nogen der kender en web-side hvor jeg kan læse nærmere om det og den tilhørende lov?

Uhhh nu bliver jeg i tvivl, men da jeg modtog det her i det nye år, mener jeg at hvis nu man skyldte kommunen nogle penge, så ville de skulle have hvad der tilkom dem, og resten fik man så selv.

Om der er en lov ved jeg ikke helt - men på ASK's hjemmeside står der følgende:

Kommunens refusionskrav
Hvis månedlige beløb skal udbetales fra en dato, der ligger før afgørelsens dato, oplyser vi din bopælskommune om udbetalingen. Det skyldes, at kommunen kan have et krav på tilbagebetaling af sociale ydelser, hvis du har modtaget sociale ydelser i den periode, hvor du har månedlige beløb til gode.

Spørgeren 24-02-2011 16:41

Tak for svar, det var mere i forhold til banken, kommunen skylder jeg intet til, men rart at vide tak.

Jeg synes ikke helt at kunne tyde den henviste §, da der sådan som jeg læser det på deres hjemmeside står tabt arbejdsfortjeneste, er det I deres verden det samme? bliver lidt forvirret!

Trine75 24-02-2011 19:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af Spørgeren (Send 151770)
Tak for svar, det var mere i forhold til banken, kommunen skylder jeg intet til, men rart at vide tak.

Jeg synes ikke helt at kunne tyde den enviste §, da der sådan som jeg læser det på deres hjemmeside står tabt arbejdsfortjeneste, er det I deres verden det samme? bliver lidt forvirret!

Der er INGEN kreditorer der må tage de penge. Det er en erstatning og det er noget helt andet end hvis du feks. havde avet nogle penge. Du skal have en speciel konto de går ind på og INGEN må tage dem. Det får du også et brev med om fra der hvor du får din erstatning fra. Det eneste der kan ophæve denne lov er hvis du begynder og sætte penge ind på selv samme konto. Ellers kan du hæve som du har lyst til og INGEN kan gøre noget.:D

Spørgeren 24-02-2011 20:37

Mange tak for svar :)

c.l.e.o. 24-02-2011 21:01

Har læst et sted,at hæver man så penge og køber støre ting,kan man få TING LYST købet så evt kredtore,ikke kan gøre udlæg i det købte for erstatningen.

Tabt arbejds fortjænste er der vist nogle andre regler med.
Der er noget med at har man fået løn eller sygedagpenge,skal disse betales tilbage.

Spørgeren 26-02-2011 22:40

Har lige hørt fra min advokat at de ikke er kreditorbeskyttet! dvs de ligestilles med tabt arbejdsfortjeneste!!!!! forstår det ikke det jo "midlertidig tab af erhvervsevne"

Nogen der har nogen erfaring eller viden om hvor jeg kan læse et præcist og konkret om det, her virkelig brug for at blive afklaret. - og er ikke sikker på min advokat har ret?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension