K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   "løn" mens jeg venter på af finde job (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24945)

Peer 16-11-2012 08:16

"løn" mens jeg venter på af finde job
 
Jeg bliver forhåbentlig først i det nye år afklaret til flexjob på 15 timer, effektiv arbejdstid 12,5 timer.

Jeg har været på kontanthjælp i længere tid gennem de sidste år.
Indtil jeg bliver ansat i min første stilling, er "lønnen" da stadig kontanthjælp ? Mit eget svar er JA, men jeg vil gerne lige være sikker.

Mange tak til alle de dejlige brugere derude. :kram:

Mange dejlige hilsener

Peer

Vovse 16-11-2012 08:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af Peer (Send 248505)
Jeg har været på kontanthjælp i længere tid gennem de sidste år.
Indtil jeg bliver ansat i min første stilling, er "lønnen" da stadig kontanthjælp ? Mit eget svar er JA, men jeg vil gerne lige være sikker.

Ja, hvis du er på kh når du visiteres til fleks, så fortsætter du på kh.

Det kræver 9 måneders ansættelse, at blive berettiget til ledighedsydelse.

Pip 16-11-2012 09:06

Når den nye reform kommer efter nytår, vil du være berettiget til fleksydelse, så snart du er visiteret, selvom du kommer fra kontanthjælp.

Men når du kommer fra kontanthjælp, vil ydelsen svare i kroner til den kontanthjælp du har fået udbetalt, du er blot ikke underlagt restriktionerne om at du ikke må eje noget osv. mere...

Der bliver fremover tre satser for ledighedsydelse.

En der svarer til kontanthjælp for unge over 25.. på ca 10.300 brutto.

En der svarer til kontanthjælp for forsørgere.. på ca 13.700 brutto.

Og så en der svarer til ledighedsydelsen som den er nu på ca 15.500 brutto, som man får når man har optjent retten til den, eller kommer fra dagpenge..

c.l.e.o. 16-11-2012 10:06

Jeg er nu ikke så sikker på at den 3 ydelse vil vare ved jeg har været ledig i 8-9 år på den ydelse,men er da ret sikker på den hurtig bliver skåret ned .

Det kunne evt,være efter en ny arbejdsprøvning,jeg frygter det da i hver fald.

Spunken 16-11-2012 10:14

PIP - det er ikke korrekt at det er fleksydelse - det er ydelsen flekjobvisiterede får istedet for efterløn - Det er ledighedsydelse - og ikke ledighedsydelse som det er i dag, men 2 nye modeller af slagsen som er på kontanthjælpsniveau kr/øre mæssigt.



Desuden, så er man ikke visiteret til fleksjob på feks 15 timer. Man er altid visiteret til fleksjob på 37 timer, men dine hensyn gør evt så at det er nedsat tid eller der skal tages andre hensyn.

Jeg arbejder selv 21 timer som fleksjobber, klarede max 15 i min afprøvning. Mit nuværende job er meget mindre krævende fysisk.

Webmaster 16-11-2012 14:16

@Spunken....godt set...

Det er nemlig ledighedsydelse...og ikke fleksydelse...og det er vigtigt at huske på forskellen...

Og ja...man bliver altid visiteret til fleksjob på fuld tid....medmindre man har arbejdet deltid inden visitationen...

Det at man arbejder på nedsat tid...det er et skånehensyn....

Man kan læse meget mere om fleksjob under de nuværende regler i den fleksjobspjece der findes http://www.clh.dk/?id=1474

Mumrik 16-11-2012 17:49

NU er det, jeg bliver snoskforvirret... :confused:

Jeg kommer fra ægtefælleforsørgelse. Hvad kan jeg så forvente at få i "løn"? Får 10.400 kr brutto fra pensionsselskab, TAE.

Mangler en neuropsykologisk undersøgelse som baggrund for endelig indstilling til fleks.

Og til sidst: ER reformen blevet godkendt???

c.l.e.o. 17-11-2012 01:14

jeg kender ikke din løn,men man følger overenskomsten for det område man ansættes til.

Reformen har kun været til 1. behandling og altså ikke ved taget endnu.

Webmaster 17-11-2012 03:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mumrik (Send 248564)
NU er det, jeg bliver snoskforvirret... :confused:

Jeg kommer fra ægtefælleforsørgelse. Hvad kan jeg så forvente at få i "løn"? Får 10.400 kr brutto fra pensionsselskab, TAE.

Mangler en neuropsykologisk undersøgelse som baggrund for endelig indstilling til fleks.

Og til sidst: ER reformen blevet godkendt???

Nu er det godt nok @Peer´s tråd.....

Når du bliver visiteret til fleksjob og de nye regler er trådt i kraft....så vil du når du er ledig fleksjobber modtage ledighedsydelse....og ja den er ikke reguleret af ægtefælles indkomst og formue....

Som C.L.E.O skriver...så er reformen ikke vedtaget endnu...men flertallet er der....der kan dog komme ændringer til den inden den bliver endelig vedtaget...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension