K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Lydoptagelse af møder. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15256)

Pingu 16-11-2010 20:02

Lydoptagelse af møder.
 
Er der nogen der har kendskab til reglerne og erfaring med optagelse af møder med sagbehandlere. Jeg er udsat for en sagsbehandler der i den grad fordrejer hvad jeg siger. Jeg føler mig totalt magtesløs. Nu vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaring med at lydoptage møderne så der efterfølgende er bevis for hvad der er sagt.
Skal man gøre opmærksom på det inden. Er der nogen der har gjort det og har erfaring med det.

Helle Smith 16-11-2010 20:34

NEJ!! sålænge du selv deltager i mødet er det fuld lovligt at optage dine møder, og du behøver ikke (vil faktisk fraråde det) at oplyse om det :) Så brugt det ALT det du vil !

Pingu 16-11-2010 21:47

Tusind tak, Helle. Fra nu af vil jeg ikke udtale mig med mindre jeg har det på bånd. Jeg tænkte at hvis jeg på forhånd fortalte at jeg optog, så ville samtalen måske blive mere lødig fra sagsbehandlerens side.

LUM 16-11-2010 21:56

Det er straffelovens § et eller andet (jeg ikke husker... vist nok et eller andet med 50... men igen jeg husker det altså ikke)

Den siger at så længe man selv deltager i optagelserne kan man ikke straffes for det, heller ikke selv om at optagelserne foregår hemmeligt.
Det er altså kun direkte aflytninger der er ulovlige ;)

buster 16-11-2010 22:39

det er som de øvrige ærede medlemmer sir:
det er FULDT lovligt at optage samtaler SÅLÆNGE du selv er tilstede i rummet!

Du får lige et link til lovbasen omkring dette: http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.n...2?OpenDocument

-og véd også at der ligger en masse om det herinde, kan anbefale at bruge søgefunktionen i toppen af siden ;)

Håber det kan hjælpe dig.

Vovse 16-11-2010 23:12

Der har lige været en tråd, hvor nogen kom frem med, at en optagelse kun kan bruges som bevis hvis dato og sted fremgår af optagelsen.

Selv gjorde jeg altid det, at når jeg var i nærheden af jobcenteret tændte jeg mp3'eren og indtalte tid og sted, og lidt om hvem jeg skulle til møde med, og om hvad.

Andersine85 16-11-2010 23:58

Hvis du gerne vil undgå tonen i møderne, så kan det helt sikkert være opdragende på sagsbehandleren, hvis du på forhånd siger, at du optager samtalen...
Men hvis du gerne vil have beviser for sagsbehandlerens måde at tackle mødet på, så er der som de andre siger, ikke noget ulovligt i at optage samtalen uden at fortælle det forinden.

denuheldige85 17-11-2010 00:41

Jeg aftalte med min læge at jeg oplyste min sagsbehandler om at jeg ville optage samtalen, hun sagde at hun jo så ville oplyse at hun kunne nægte at deltage, hvortil jeg sagde at jeg jo bare i prinsippet kunne vælge at lade være at oplyse hende dette da det var lovligt, hun følte sig ikke ret godt tilpas (sikkert pga de ubehagelige samtaler hun har haft med mig fordi hun har talt nedværdigende til mig) men hun deltog alligevel og snakkede meget pænt :)
Og det var hvad jeg havde brug for- for jeg ville ikke kunne magte endnu en nedenladende samtale.
Så det var jeg glad for.. skulle ikke bruge det som bevis men mere for at huske hvad hun sagde hvis det blev et dårligt møde..

LUM 17-11-2010 01:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 134198)
Der har lige været en tråd, hvor nogen kom frem med, at en optagelse kun kan bruges som bevis hvis dato og sted fremgår af optagelsen.

Selv gjorde jeg altid det, at når jeg var i nærheden af jobcenteret tændte jeg mp3'eren og indtalte tid og sted, og lidt om hvem jeg skulle til møde med, og om hvad.

SUPER vovse... godt med en god hukommelse :) nu mangler vi bare vi andre begynder at lære at huske den meget vigtige detalje *gg*

Helle Smith 17-11-2010 06:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Andersine85 (Send 134224)
Hvis du gerne vil undgå tonen i møderne, så kan det helt sikkert være opdragende på sagsbehandleren, hvis du på forhånd siger, at du optager samtalen...

Ja sikkert :) og en sikker måde at gøre samarbejdet svært på hvis sagsbehandleren ikke syntes det er en smart ide, og vil "finde" sig i det, så vil h*n virkelig blive svær at samarbejde med, tro mig DET har jeg prøvet :(
Så jeg ville bestemt IKKE oplyse det..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:26.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension