K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Ophør med ssri (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20987)

Diablo 08-01-2012 12:09

Ophør med ssri
 
Hej

Jeg er for 5 dage siden stoppet helt med citalopam efter en udtrapning på 2 uger og vil gerne høre om jeres erfaringer med stop af ssri samt jeres symptomer.

Jeg oplever selv "udsættere" af synet samt svimmelhed.

jeg oplever også en del uro og nervøst/uregelmessig hjerterytme og er mere irretabel end tidligere.

Grunden til stop af ssri er at jeg er nysgerrig om hvordan jeg egentligt har det uden, efter ca 20 års forbrug. Måske falder jeg ned i et hul men syntes at det er forsøget værd:eek:

Priks 08-01-2012 12:19

Det er grove løjer, det med at trappe ud af antidepressiva.

Forrige år (efter ca. 8 år på antidepressiv medicin) var jeg i behandling hos en psykiater, der åbenbart også var nysgerrig efter at vide, om medicinen egentlig gjorde noget for mig - jeg anede jo heller ikke selv, hvordan jeg ville have det uden. Så vi prøvede at trappe mig ned, men det var i hvert fald en fejl. Jeg har aldrig haft så voldsom angst og så dystre tanker før (og det var oveni de almindelige fysiske seponeringssymptomer). Jeg troede seriøst jeg var ved at blive sindssyg og var tæt på at blive indlagt. Men så valgte jeg simpelthen selv at trappe op lynhurtigt igen og så kom der ro på.
Så i mit tilfælde var det bestemt ingen succes, men jeg har da læst om andre, der har haft helt andre og positive oplevelser. Det er så pokkers individuelt.

Det var og er forresten Paroxetin jeg får.

phhmw 08-01-2012 12:24

Bare op/nedtrapning foregår....
 
Kære Diablo

.... i samarbejde med lægen/psykiater.

Men dine symptomer er vel "normalt" for alle der er på nedtrapning af en given medicin som kroppen er blevet afhængig af.

Jeg er tvunget til nedtrapning af smertemedicin hver 5 - 7 måned for så at begynde forfra. det har virket perfekt for mig gennem år.

Men jeg bruger motion og frisk luft når uroen og de fysiske abstinenser bliver for ubehagelige. Skal prøves før man forstår.

Held og lykke med projektet.

Hilsen Peter ;)

Ninja 08-01-2012 14:35

Synes jeg fik det værre end FØR jeg begyndte på medicinen, alt det dårlige blev lige som forstørret op x 5.....frygtelig periode.
Det var også svært at vurderer om det skyldtes stop af medicin ELLER om det var udbrud af diagnoser og hér holdt min psykiater så fast i, at det skyldtes medicinstoppet.
Det tog mig meget meget lang tid at blive ''normal'' igen, og der gik i hvert fald 1 år. Til de værste perioder fik jeg så noget beroligende (Alopam)...

I dag er jeg helt clean, men tager medicin hvis jeg begynder at få tegn på sygdom igen.

Men jeg klare de mellemliggende perioder rigtig fint uden medicin. Jeg tog også medicinen mere end 15 år ud i én køre......

Bare sørg for du har din psykiater med i eksperimentet. Nogen kan ikke klare symptomerne og begynder på medicinen igen, og andre bliver virkelig syge, og klt det kan man ikke selv rode med. Det kræver en professionel.

Diablo 08-01-2012 14:47

Tak for at i vil dele. Jeg stopper uden samråd med læge da jeg er træt af deres ævl og gode ideer og giver forsøget en chance ind til 1 marts.

Carmen 08-01-2012 17:14

"Jeg er tvunget til nedtrapning af smertemedicin hver 5 - 7 måned for så at begynde forfra. det har virket perfekt for mig gennem år."
(der gik kuk i quote'en... dvs. oprindeligt indsendt af Peter)


...må jeg ha' lov at spørge, hvilke præparater og doser, du bliver nødt til at indtage, Peter?

Diablo 08-01-2012 18:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 202457)
"Jeg er tvunget til nedtrapning af smertemedicin hver 5 - 7 måned for så at begynde forfra. det har virket perfekt for mig gennem år."
(der gik kuk i quote'en... dvs. oprindeligt indsendt af Peter)


...må jeg ha' lov at spørge, hvilke præparater og doser, du bliver nødt til at indtage, Peter?

Jeg har næsten været helle møllen igennem, men pt er det citalopam 20 mg om dagen .

Jeg har været helt oppe på 60 mg om dagen.

Vh

MTVRV1 08-01-2012 20:46

det var da en dum idé, især når du ikke har fået pension endnu
hvis det bliver opdaget du ikke tager din medicin, kan det få konsekvenser
men også dit på dit eget heldbred
jeg skulle prøve et middel for livskvalitet, som jeg ikke kunne tåle medicin
men alt er skrevet ned af både læge og fra mit bosted

så kommunen netop ikke kan komme og sige det ikke er afprøvet, selvom det kun skulle være for min livskvalitet

men desværre for os begge, får vi nok ikke pension før efter den nye refom til foråret

Diablo 08-01-2012 21:35

Dumt er vel så meget sagt, pension eller ej... Føler bare at der skal ske noget og et sted at starte er for mig at prøve at kvitte pillerne for at se hvad/hvem der gemmer sig bag 20 års forbrug af ssri medicin:mad:

archibald 09-01-2012 10:13

Jeg tager hatten af for dig .
Synes heller ikke det er dumt , snarere tværtimod. Dumt ville være bare at tage de piller bare for at bevise tilgang til pension.
Trappede også selv ud , godt nok kun efter 1 år , men jeg var også oppe på 60 mg pr dag.
Det var hårdt indimellem , især da jeg begyndte at mærke rigtige følelser og kunne reagere naturligt .Og slippe for bivirkninger + ekstra medicin .
Bruger gåture som "medicin" , og nyder især at kunne færdes udenfor uden solbriller .
Lyt til din krop og brug den ( motion , træning )
Pøj -Pøj


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension