K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Forvirring (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26741)

KLUMPFODEN 25-04-2013 19:42

Forvirring
 
Hej med Jer alle sammen

Håber der er en eller anden der kan hjælpe mig med den forvirring jeg går rundt med lige nu.

Jeg er tildelt fleksjob (max 10 timer om ugen) og har desværre ikke noget arbejde som det er nu og får derfor ledighedsydelse 89% af dagpengesatsen...

Hvis jeg får et arbejde - 10 timer om ugen, så får jeg løn for de 10 timer, ikke sandt? Men hvad så for de resterende 27 timer (altså udfra en arbejdsuge normalt er på 37 timer) - får jeg så ledighedsydelse for dem eller får jeg så dagpengesatsen for de sidste timer, det er der nemlig nogen der har sagt til mig - men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan finde et svar....

Whoknows 25-04-2013 20:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN (Send 269610)
Hej med Jer alle sammen

Håber der er en eller anden der kan hjælpe mig med den forvirring jeg går rundt med lige nu.

Jeg er tildelt fleksjob (max 10 timer om ugen) og har desværre ikke noget arbejde som det er nu og får derfor ledighedsydelse 89% af dagpengesatsen...

Hvis jeg får et arbejde - 10 timer om ugen, så får jeg løn for de 10 timer, ikke sandt? Men hvad så for de resterende 27 timer (altså udfra en arbejdsuge normalt er på 37 timer) - får jeg så ledighedsydelse for dem eller får jeg så dagpengesatsen for de sidste timer, det er der nemlig nogen der har sagt til mig - men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan finde et svar....

Så vidt jeg ved får du den samme timeløn for de sidste 27 timer, som for de 10, medmindre du får en tårnhøj timeløn for de 10, du får i hvert fald mere end dagpengesatsen mig bekendt. Det er blot kommunen der betaler for de 27 timer, hvis du tidligere har arbejdet fuldtid eller fået fuldtidssygedagpenge eller lign.

anette29 25-04-2013 21:49

•Din arbejdsgiver i fleksjobbet betaler løn inkl. pension for den arbejdsindsats, du reelt yder. Kommunen supplerer din løn med et tilskud på op til 98 % af højeste dagpengesats, der reguleres på baggrund af lønindtægten. Jo flere arbejdstimer du udfører, jo højere indtægt vil du have.

dog vil du max modtage det samme samlet som dine kollegaer;)

KLUMPFODEN 25-04-2013 22:17

Det vil sige, at jeg får normal løn som mine kollegaer for de timer jeg arbejder og så går jeg fra ledighedsydelse til 98% af dagpengesatsen i stedet for ledighedsydelsen for de sidste timer - er det rigtig forstået?

c.l.e.o. 25-04-2013 23:07

Jeg mener bestemt du får mindste løn for det område du kommer i job i og får ti timers løn og de 27 timer får du 89% af dagpengesatsen

Beca 26-04-2013 01:44

Hej

Jeg har fået at vide af min jobkonsulent på jobcenteret, at arbejdsgiveren

kun skal betal for de effektive timer. D.v.s at du får et fleksjob på 10 timer,

men på grund af skåne hensyn er din effektive arbejdstimer kun f.eks. 8 timer

ja så skal han kun betale dig løn i disse timer, resten 29 timer skal så fyldes

op med ledighedsydelse på 98% af dagpenge satsen.

M.v.h. Beca

Fleksjobber siden 03.12.2012

Stuen 26-04-2013 07:52

Ja man får tilskud fra kommunen, og samlet vil du få en løn der svarer til dét du normalt ville få ved en månedsløn på den pågældende arbejdsplads. Dvs., arbejder du som kassedame i Bilka, vil du samlet set få det samme i bruttoløn som de andre kassedamer. Forskellen vil være at du kun kan bruge dit skattefradrag 1 sted, men til gengæld skal du så heller ikke betale AM-bidrag af andet end lønnen fra arbejdsgiveren. :cool:

Der findes en beregnings-model hvor du kan udregne din samlede løn:

http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607

Citat:

Oprindeligt indsendt af Beca (Send 269637)
Hej

resten 29 timer skal så fyldes op med ledighedsydelse på 98% af dagpenge satsen.

Det er ikke helt rigtigt. Man får 98% af dagpengesatsen lagt oven i ens løn fra arbejdsgiveren. Derefter fratrækkes 30% af dét man tjener fra arbejdsgiveren.

Eksempel:
Løn fra arbejdsgiver: 1500
Tilskud fra kommunen: ca. 17000
Minus 30% af løn fra ab: 16500
I alt løn 1500 + 16500 = 18000

Lønnen vil derefter blive reguleret så det i sidste ende ikke overstiger den løn man ville få normalt i det pågældende arbejde på en måned.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension