K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Statsautoriserede socialrådgivere, fordi... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19235)

L.S. 24-11-2013 17:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af frida (Send 289905)
Der er vist for mange penge at lune sig ved i hele "Cirkus Beskæftigelsesindsats" til at der er nogen der han lyst til at vænne sig væk fra den buldrende ild og mærke kulden.
:evil:Frida:evil:

Helt enig Frida - det er i dag udelukkende økonomien der styrer!

Også jeg undres såre over at så mange fagfolk finder sig i, at resultaterne af deres kompetencer og ofte lange uddannelser bliver kastet på møddingen med et pennestrøg (af ikke-fagfolk, vel at mærke!) eller blot trækker opgivende på skuldrene, når man forsøger at drøfte dette med dem. :confused: :confused: :confused:

Hvorfor nedlægger SAMTLIGE uddannede socialrådgivere i DK ikke arbejdet i blot én arbejdsuge, for at kræve ansættelse af socialrådgivere til at løse socialrådgiveropgaver?

Jeg vil hellere undvære/miste/dø af ikke at kunne få kontakt med en ægte socialrådgiver i én uge, end fortsat at skulle pisses på af blodhundene fra DJØF.


Faglig stolthed og respekt for sine medmennesker er i den grad gået fløjten her i 2013.

phhmw 26-11-2013 14:00

Hvorfor denne tråd?
 
http://dknyt.dk/

"Brønderslev dømt for at arbejde uden autorisation
Kommunen er blevet dømt for at have udført kloakarbejde på private grunde uden den nødvendige autorisation for kloakarbejde
"

http://www.information.dk/telegram/304517

"De seneste års sager om overgreb på børn"

Vores menneskelige efterladenskaber kræves udledt af professionelle autoriserede håndværkere.

Børn der bliver misbrugt, har ikke den sammen garanti for ansvarsdeling og placering af samme ansvar, når sagerne beviseligt bliver "glemt" eller "sparet" til vi modtager flere anmeldelser. Vi skal jo være varsomme med at gribe ind.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 28-11-2013 14:31

Vi vil have færre sager...
 
har Dansk Socialrådgiver Forening arbejdet på i en årrække.

Det er ikke lykkedes for dem.

De ønsker ikke en autorisation, som binder dem op på lovgivningen.

Trods det vil løse alle problemer og hvor problemet havner på rette skrivebord.

Politikerne, naturligvis!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/...1128055919.htm

"Sagsbunkerne er mange steder vokset over hovedet på de socialrådgivere, som arbejder med de svageste modtagere af kontanthjælp.

Socialrådgiverne har derfor meget svært ved at leve op til målsætningen fra regeringens kontanthjælpsreform om, at alle skal hjælpes i gang. Det siger formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Majbrit Berlau, til Politiken.

- Det store arbejdspres er en barriere for, at vi kan nå de politiske ambitioner, regeringen og kommunerne melder ud, siger hun.
"

Hilsen Peter :confused:

curls 28-11-2013 16:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 290614)
har Dansk Socialrådgiver Forening arbejdet på i en årrække.

Det er ikke lykkedes for dem.

De ønsker ikke en autorisation, som binder dem op på lovgivningen.

Trods det vil løse alle problemer og hvor problemet havner på rette skrivebord.

Politikerne, naturligvis!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/...1128055919.htm

"Sagsbunkerne er mange steder vokset over hovedet på de socialrådgivere, som arbejder med de svageste modtagere af kontanthjælp.

Socialrådgiverne har derfor meget svært ved at leve op til målsætningen fra regeringens kontanthjælpsreform om, at alle skal hjælpes i gang. Det siger formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Majbrit Berlau, til Politiken.

- Det store arbejdspres er en barriere for, at vi kan nå de politiske ambitioner, regeringen og kommunerne melder ud, siger hun.
"

Hilsen Peter :confused:

Peter, du taler stadigvæk om forhold der stadig er til stede - og om artikler der ikke har noget med autorisation at gøre...
En autorisation kan efter min mening overhovedet ikke ændre på de store sagsbunker som f.eks. socialrådgivere har.
Er helt enig med dig Zolskin, at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur.
Der er brug for en god arbejdsgang for at mindske fejl i sagsbehandlingen.
Blot LEAN er indført rigtig mange steder, og det kan virke rigtigt godt, hvor man her finder det der "spilder tiden" og fjerner dem fra arbejdsgangen, og hvor arbejdsgangen samtidigt bliver lettere = mindre fejl i sagsbehandlingen. Det vil efter min mening en autorisation ikke engang gøre....
Min pointe er, at selv med autorisation, så kan man lave de samme fejl som før. Og det er ikke altid en socialrådgivers skyld, der kan komme til at lave en fejl. Ledelsen har det overordnede ansvar.

phhmw 28-11-2013 18:44

Curls & Zolskin og andre...
 
... der ikke er enig i mine synspunkter om at socialrådgiver burde være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen og ikke de bonus lønnede forvaltningschefer/kommunaldirektører der laver kommunens budget, er jeg af den mening, at i mangler viden.

I tror på eksempelvis LEAN, som jeg stiftede bekendtskab til i 1981, mange år før det offentlige begyndte på dette konsulent mirakle-fidus projekt, som i dag IKKE eksisterer på det private arbejdsmarkedet.

I tror på: "at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur. Der er brug for en god arbejdsgang for at mindske fejl i sagsbehandlingen."

I påstår: "og det er ikke altid en socialrådgivers skyld, der kan komme til at lave en fejl. Ledelsen har det overordnede ansvar." ( hvis ikke det er socialrådgiveren der er skyld i fejl, i egne sager, hvem pokker er det så? S.U.

Ledelsen har det overordnede ansvar: Ja, det er korrekt, men når denne ledelse er bonuslønnet bla modtager af bonus for at budgettet overholdes, så er det for mig særdeles svært at forstå logikken i hvem der TAGER ansvaret i børnesex-sagerne. Hvor adskillige borgere, politi, lærer og pædagoger indberetter til kommunen, at noget er galt.

Endda med foto-dokumentation, uden at en eneste tager sig af problemet og hvor børn må fortsætte i årevis med at blive sex-misbrugt og tvunget til at æde hestelort. Se det er den virkelighed jeg tænker på.

Her kan I påstå nok så meget at "at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur." der skal til for at borgerne kan modtage retssikkerhed, før at nogen tager ansvar.

Det har vi jo forsøgt os med siden 1998, hvor Folketinget vedtog RETSSIKKERHEDSLOVEN og det har indtil nu, ikke været nok.

Jeg påstår og fastholder at den enkelte socialrådgiver skal være statsautoriseret med ANSVAR over for lovgivningen.

Først der, hvor det personlige ANSVAR bliver placeret, løses disse retsløse tilstande, hvor gulvet er totalt slidt igennem, foran håndvasken.


Hele forståelsen af det at være statsautoriseret mangler I, efter min mening. Total manglende viden om hvordan autorisations-princippet fungerer.

Hvis socialrådgiveren var statsautoriseret, skulle de have en UNDERSKRIFT fra ledelsen, i de sager de ikke selv kunne afslutte iht lovgivningen, for at overdrage ANSVARET for ulovlighederne, til ledelsen. Tro mig, det tør en ledelse ikke.

På den måde havner selve problemet på BESLUTNINGTAGERNE`s skrivebord. Så er ANSVARET placeret påny og så kommer løsningerne.

Lov er lov og lov skal holdes Karen Hækkerup

http://www.handicap.dk/nyheder/2012/...ov-skal-holdes

Hilsen

Peter statsautoriseret gennem et langt liv :evil:

zolskin 28-11-2013 22:05

Jeg kan bare se, at der er rigtig mange love for det ene og det andet...og hvad kan man bruge det til, når man har et lavt funktionsniveau...de pisser jo bare på en - det er magtmisbrug og har intet med autorisation at gøre. Det er der rigtig mange læger, der også gør. Har mødt op til flere af slagsen. De er hverken mere kompetente, mere menneskelige, mere lyttende med en autorisation - det handler om den enkeltes personlighed. Sagen med psykiateren fra jylland taler for sig selv. Der blev der også holdt hånd over ham længe...og sådan er det med rigtig meget her i landet.
man skal ikke forvente, at en autorisation vil skabe en revolution eller ændre menneskers tankegang!


Fx kan jeg se ifht hjemmehjælp, at tildelingen afhænger af, hvilken visitator der og ingen objektiv vurdering af funktionsniveauet i hverdagen.
I forhold til sygedagpenge sager er det også meget forskelligt. Kender flere med samme diagnose, hvor de har kunnet være i fred i 3 år og dermed opnået bedring osv osv. Jeg kender mange eksempler og har også et grundigt kendskab til systemet indefra også mht. de, som yder magtmisbrug.

phhmw 28-11-2013 22:18

Det er jo fornuftige betragtninger....
 
Kære Zolskin.

.... du kommer med, som viser en vis indsigt og erfaring.

Men den tid vi har levet, for mit vedkommende mange år, så må tiden komme hvor fornuften kommer til at råde..... også for de medborgere der ikke har de ressourcer, som vi har.

Jeg ved og har levet med at være statsautoriseret, at det er een løsning, som kunne forhindre ligegyldighed, frygt for at blive fyret etc.

Og placerer ansvaret hvor det hører hjemme, hvis systemet og mange embedsmænd arbejder efter ulovligheder.

Andre fag, Flymek, VVS, EL og Kloakmestre her har vi ingen problemer med at kræve ansvaret placeret.....

.... men når det drejer sig om børn og svage medborgere, så vil vi alt andet.

Det forstår jeg ikke.!!!


Hilsen Peter ;)

curls 28-11-2013 23:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 290668)
Og placerer ansvaret hvor det hører hjemme, hvis systemet og mange embedsmænd arbejder efter ulovligheder.

Andre fag, Flymek, VVS, EL og Kloakmestre her har vi ingen problemer med at kræve ansvaret placeret.....

.... men når det drejer sig om børn og svage medborgere, så vil vi alt andet.

Det forstår jeg ikke.!!!


Hilsen Peter ;)

Helt ærlig Peter. Mange håndværkere sjusker helt vildt meget. Det har sandelig også været fremme i Operation X flere gange, men de får da ikke bøder, kommer i fængsel eller noget.... De kan bare lukke firmaet og starte en ny op, hvis de bliver afsløret i noget ulovligt, hvor folk gerne vil have penge tilbage.

Nu så jeg i tv i dag, at en sagsbehandler er blevet dømt for bedrageri (stjålet penge fra kommunen), det er vel en straf i sig selv, når det er noget personligt, man gør. Tænk lidt over det....

Det kan godt være, du mener, jeg og Zolskin mangler viden, men du kender os overhovedet ikke. Jeg arbejder selv i kommunen og behandler sager, så jeg kender systemet og kender en række arbejdsgange, og jeg kender og arbejder med LEAN. Så kom ikke og fortæl mig, at jeg mangler viden på det område.

Allerede i starten af denne tråd har der været flere andre, der har samme mening om, at en autorisation slet ikke vil hjælpe.

I stedet for du indsætter link til artikler osv., så fortæl os, hvordan DU kunne tænke dig hvor en socialrådgiver med autorisation ville kunne fungere??? Vil personen overhovedet kunne arbejde anderledes med en autorisation og arbejde bedre? Er det i øvrigt rimeligt at en med autorisation skal straffes for noget, som vedkommende ikke har fået kendskab til, hvordan tingene skal gøres (f.eks. fra uddannelsen eller ledelsen). Er du klar over, at rigtig mange sager som socialrådgivere arbejder med, sidder med sager, hvor man afgør de her sager efter SKØN? (det vil sige man kan ALDRIG ALTID 100 % være sikker i en sag).

Zolskin: Peter kan man ikke komme nogen vegne med. Jeg kan godt følge i det, du skriver....
og også alle de andre der har skrevet om, at de ikke kan se, at en autorisation kan gøre nogen forskel overhovedet.

Der findes allerede lovregler, der kan straffe en kommunal medarbejder personligt(eller en socialrådgiver, som det handler om her).

phhmw 29-11-2013 01:09

Du må ikke lægge ord i min mund, som jeg ikke har udtalt..
 
Kære Curls.

Jeg påstår, at du mangler viden om konsekvensen, ved at være at være statsautoriseret.

Jeg har ikke påstået du mangler viden om LEAN.

Iøvrigt:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=43

.. hvor Københavns kommune ikke overholder de LOVBUNDNE frister, som Folketinget har vedtaget ved lov, da de ikke formår at afgøre sagerne til afgørelse, inden de krævede 3 måneder.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...0824064815.htm

http://www.avisen.dk/ombudsmanden-in...re_231666.aspx

Eller her hvor det gør rigtig ond på de svage, når såkaldte professionelle ikke passer deres arbejde, helt uden KONSEKVENS :o

http://scleroseforeningen.dk/nyhed/v...t-f%C3%A6ngsel

Så hverken LEAN, "en god organisationskultur" eller ensrettet sagsbehandling
har beviselig hjulpet imod disse lovbrud, imod Folketingets lovbundne regler.

Så jeg holder fast på min overbevisning at socialrådgivere skal være statsautoriserede, især i børnesager med §50 undersøgelser.

Hilsen Peter :evil:

Webmaster 29-11-2013 05:49

Hvad skal man så gøre....bare lade være med at gøre noget som helst?

Måske folk kunne være lidt konstruktive i stedet for bare at afvise et forslag...

Det er jo ret nemt at bare afvise alt der kommer....jamen vi behøver da intet at gøre...for det hjælper jo ikke alligevel...

Så fortæl hvad der vil virke...

For det at man kan straffe som du siger curls....tja....det kan man også over for kommunerne....men sjovt nok sker det ikke...

Så man er nødt til at få gjort noget....så der kommer en eller anden konsekvens ved fejl...

Og lad nu være med at daffe den over på skøn....for det er jo ikke det det drejer sig om....

Det er når der bliver lavet klokkeklare fejl...

curls 29-11-2013 09:50

Jo jo Lean virker skam...

Både dig webmaster og dig Peter forstår det tilsyneladende ikke, hvordan tingene fungerer i virkeligheden.

En titel som autoriseret vil som sagt efter min mening intet ændre på noget. Basta.

Og dine evige snak om Lovbundne frister. øh ja, men de må jo gerne overskride fristerne. Og hvis de gør er netop som der står, at en borger blot skal have skriftlig besked om hvornår så afgørelsen finder sted. Lad være med at få det til at lyde som om at alle sager 100 % skal nå fristen. Det kan man umuligt gøre. De skal have en sag tilstrækkeligt oplyst før man overhovedet afgør sagen. Det er hvad loven siger. Og det er kun sociale områder, der skal sættes frister, dvs. ikke f.eks. alle sager i jobcentret.

God weekend.

phhmw 29-11-2013 10:29

Skal vi ikke bare konstaterer...
 
Kære Curls

...at vi ikke er enige.

... at du lever i din virkelighed.

....at Web har oprettet K10 til glæde for mange, fordi?????????

.... at jeg lever i min virkelighed med:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...b%C3%B8rn.html

http://scleroseforeningen.dk/nyhed/v...t-f%C3%A6ngsel

Sidst, men ikke mindst socialrådgivernes lille håndbog om hvordan de kan forholde sig til ulovligheder, som de bliver presset ud i:

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=180

Du ønskes også en god weekend.

Hilsen Peter :cool:

popiae 29-11-2013 10:51

Som sagt ligger der allerede i dag skærpet ansvar, for socialrådgivere, dertil skærpet ansvar for alle der har med borgersager at gøre.

Problemet er, at der mangler politisk vilje, til at få dette til at holde i en retssag.

Det er her problemet er, fordi det foregår dels på skøn(her er meget vide grænser) dels
fordi du skal overbevise en dommer, om at der er begået fejl, som sagsbehandler skal erstatte.

Det vil de ikke, fordi desværre folk i systemet, jo ikke har den højeste rang på stigen, og holdningen desværre er, at vi i stort omfang selv er skyld i, at have på offentlig forsørgelse. Iøvrigt vil det være at åbne en ladeport(retorik taget fra, udtagelser der ofte kommer fra bl. KL.).

Det er derfor IKKE loven det er galt med, men viljen, til at føre det ud i livet.

Dette ses i meget af den lovgivning vi behandles under, blal også fastsatte tidsfrister.

VH Popiae

phhmw 29-11-2013 12:09

Ja, det er korrekt..
 
Kære Popiae

... men, denne tråd drejer sig IKKE om at der skal hetzes imod danske socialrådgivere.

... ej heller ikke om at der skal straffes mere.

.... hverken med bøder eller civilretslig erstatningskrav.

Det drejer sig om, at socialrådgiveren skal have mulighed for, nøjagtig som jeg gennem livet, at bede mine omgivelser at påtage sig ANSVARET når disse presser, forklarer, forsøger, argumenterer at en given sag godt kan behandles udenom lovgivningen.

Vi kan tage den børnesag, hvor politiet afleverede 2 x foto-dokumentation til en kommune samt en anmeldelse om at noget var galt. Iøvrigt samtidig med at lære, pædagoger, naboer, og læger reagerede og henvendte sig til kommunen med en anmeldelse.

Kommunen var jo godt klar over at der var 4 børn i familien.

Hvis kommunen skulle igangsætte en §50 undersøgelse x 4 = et meget stort beløb, hvis afgørelsen skulle udmunde i en tvangfjernelse.

Det var kommunen ganske bevidst om.

Tro I at der var kræfter der talte imod en 4 x §50 undersøgelse? S.U.

Jeg tillader mig bare at foreslå at socialrådgiverne skal være medlem af samfundets eksklusive klub af professionelle statsautoriserede.

FORDI, kan andre forklare mig PRÆCIS hvor fotografierne fra politiet samt alle de anmeldelser til kommunen befandt sig gennem årene, inden et af børnene, løb væk fra sit fangenskab 0g sagen kom ud i offentligheden.

HVOR og HVEM har taget ANSVARET for disse anmeldelser?

Hvis socialrådgiveren fra dag et af, med fotografierne fra politiet, havde været autoriseret, skulle socialrådgiveren have en underskrift på ansvarsoverdragelsen.

HVOR ligger fotografierne og anmeldelserne i dag?

Hvis ikke den unge pige var stukket af, havde alle børnene i skrivende stund stadig været fanget i sexmisbrug, trods kommunen var sig bevidst om at noget var galt. Det er min påstand, fordi det foregik gennem år, uden at kommunen tog del i ANSVARET.


Vi kan ikke undgå disse modbydelige sager, men vi kan reagerer og tage ANSVAR, når der kommer en anmeldelse, med varsomhed efter lovgivningen.

Vi skal have belyst hvilken økonomisk interesse der findes i kommunerne der fastholde hvad vi plejer at gøre.

Når socialchefer, forvaltningschefer og kommunaldirektører modtager bonus udelukkende for at overholde en kommunes budget, som de selv har lavet, er der noget galt. De er naturligvis meget påpasselige med at gå i gang med 4 x §50 undersøgelser. De har jo ikke ansvaret, men socialrådgiveren må stå for skud.

Hilsen Peter :evil:

Webmaster 30-11-2013 10:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 290711)
Jo jo Lean virker skam...

Både dig webmaster og dig Peter forstår det tilsyneladende ikke, hvordan tingene fungerer i virkeligheden.

En titel som autoriseret vil som sagt efter min mening intet ændre på noget. Basta.

Og dine evige snak om Lovbundne frister. øh ja, men de må jo gerne overskride fristerne. Og hvis de gør er netop som der står, at en borger blot skal have skriftlig besked om hvornår så afgørelsen finder sted. Lad være med at få det til at lyde som om at alle sager 100 % skal nå fristen. Det kan man umuligt gøre. De skal have en sag tilstrækkeligt oplyst før man overhovedet afgør sagen. Det er hvad loven siger. Og det er kun sociale områder, der skal sættes frister, dvs. ikke f.eks. alle sager i jobcentret.

God weekend.

Ah men da kære ven....

Alle andre forstå ikke tingene men det gør du...mener du??

Det er da vist dig der ikke har sat dig godt nok ind i tingene....

Der er ingen herinde der siger at kommunerne ikke må være længere tid om deres sager....

Nææ du....det der er problemet er at kommunerne IKKE vil FASTSÆTTE de frister......

Du ved....som der står i lovene at de SKAL....

I øvrigt...så overholder kommunerne ikke engang det at de skal skrive til folk at deres sag ikke kan nå at blive færdig...i særligt mange sager...

Dit problem er nok at du arbejde på en kommune og du dermed åbenbart ved bedre end alle andre....eller hva???

Lad være med at udtale dig om ting du ikke ved....og lad i det hele taget være med at lægge ting over på os andre....ting som det kun er dig der åbenbart udtaler...

Du aner ikke hvad jeg ved og hvad jeg ikke ved....ja det gør du jo heller ikke med andre....hvad de ved og ikke ved...

Det er helt fair at du har en mening....at det ikke vil hjælpe med at autorisere folk....det er så din mening....

Min mening er så at din mening er totalt farvet af at du sidder på en kommune....

Men det er jo bare min mening...

Jeg spurgte ind til....vel at mærke som det eneste....til hvad der så ville hjælpe.....

Men det kan jeg forstå at du ikke er interesseret i....

Det er åbenbart kun for at nedgøre folk....ja det gør du jo ved at sige at vi ikke forstår virkeligheden....at du er her i tråden...

Som den kærlige person jeg er så får du da lige et kram :kram: og så håber jeg at du kan være lidt mere konstruktiv fremover.....hvis ikke...ja så har du jo muligheden for at blive væk...

popiae 30-11-2013 11:10

Prøv at læse i bla straffeloven, hvor det tydeligt fremgår, at de har skærpet og enda ansvar der kan give dels bødestraf, dels fængsel.

Problemet ligger et helt andet sted, nemlig den politiske vilje.

VH Popiae

phhmw 30-11-2013 13:51

Enig, kære Popiae.. (og Web)
 
men vi alle skal forstå, at vi der færdes på k10, næsten uden problemer, kan færdes i den sociale verden, men der findes medborgere der ikke har den samme mulighed.

Da Web startede K10 op, havde vi forinden, færdes på tidligere socialminister Eva Kjer Hansen`s website "Det kan gøres lettere" hvor ministeren selv kom med eksempler om den manglende retssikkerhed.

Bla en spastisk ung mand der bad kommunen om hjælp.

Han var fastspændt til sin kørestol, hænder, fødder, hofter og hoved.
Sproget var ikke eksisterende.
Intelligensen normal
Den type af borgere jeg har min daglige kontakt til.


Af ham krævede en embedskvinde, sagsbehandler, socialrådgiver, jeg ved det ikke, men denne unge mand var tvunget til at skrive sine BPA-rapporter til kommunen i hånden.

Jeg gentager: I HÅNDEN ellers ville embedskvinde ikke accepterer rapporterne da den unge mand skulle bevise at han kunne være arbejdsleder for sine 24 timers BPA-hjælpere.

Den unge mand kunne godt skrive sine rapporter med sin pande-pen, trods det tog ham mange timer at skrive på denne måde. Dette ville kommunen ikke accepterer

Bemærk venligst, at historien fra min virkelighed ikke kommer fra min hånd men fra ministerens hånd.

Så der findes medborgere der IKKE kan klare en civilretslig sag iht straffeloven.

Det er på deres vegne jeg råber op.

Derfor holder jeg fast på at socialrådgivere i Danmark skal være statsautoriserede og med personligt ansvar overfor lovgivningen, nøjagtig som de få andre grupper. som samfundet har besluttet skal være autoriserede.

Bedste hilsner
Peter :evil:

curls 30-11-2013 14:28

Webmaster: Jeg ville gerne dele min viden videre her og er overhovedet ikke ude på at nedgøre folks meninger, men jeg synes ikke Peter selv hører på, hvad vi andre har at sige til brugen af titlen statsautoriseret.
Og de indlæg jeg har skrevet herinde var til Peter og ikke til dig, så jeg har kun skrevet min mening og delt min viden ud. Der er flere herinde som har samme mening om, at det ikke vil kunne hjælpe med den titel.

Jeg kan overhovedet ikke bruge de links og eksempler til noget, der kommer frem. For mig virker lovene ganske udmærket. Det er bare ikke altid, at den bliver taget seriøs, når nogen holder hånden over en læge, der sjusker (det ville de vel også gøre med en "statsautoriseret" socialrådgiver"), og der sker intet. Bare Doktor Nål der bevidst har stikket nål i folks kroppe, hvor de med den tro, at de fik akupunktur - den sag er aldrig afsluttet. De greb ikke ind i tide, dem fra Sundhedsstyrelsen, da journalerne er brændt inden, de kom.

Det er fint at Peter har sin egen mening, og vi andre har vores mening...

Og ja jeg gider heller ikke bruge krudt på den her tråd... spild af min tid...

Webmaster 30-11-2013 14:39

Jamen nu blandede du mig ind i det ved at sige at jeg ikke forstår virkeligheden....alene fordi jeg spørger ind til at folk jo kan komme med konstruktive forslag...

Du kan ikke komme uden om at det er at nedgøre....det kan godt være at det så ikke var meningen...

Nu synes jeg at Peter har lyttet og svaret....ja faktisk til alle....ja ja det er jo ikke sikkert at han er enig i det nogle siger...men han gør det sg på en pæn måde...

Men bør du og jeg og ja alle andre ikke bare lade andre om at de har nogle ideer til hvad der kan gøre tingene bedre...jo det tror jeg nok vi bør...og ikke bare se ned på det....ja også selv om vi er af en anden mening....

En ting kan gøre mig målløs....det er at du kan sige at tingene virker fint og det hele er okay....når det tydeligvis ikke er det....men okay det har du jo ret til at mene...

Men vi er andre som ikke mener det bare er okay og virker...for det gør det ikke...og jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med hvordan der bliver rettet op op det....bare det bliver...

Peter er kommet med dette forslag...andre kan jo komme med deres egne forslag...

Ja så er der selvfølgelig dem som mener det hele er okay....og det har man da lov til at ytre....men det skal bare ikke være med nedgørelse af folk samtidig....det er fuldstændig unødvendigt...specielt når du endda mener det er spild af din tid...

lgkh62 30-11-2013 16:46

Når man første gang stifter bekendtskab med Sygedagpengesystemet, genoptræning, hjælpemidler osv.
troede jeg selvfølgelig, at det var udført jf lovgivningen og Kommunen fulgte Deres vejledningspligt samt god forvaltningsskik.
Jeg er blevet klogere og skuffet gentagende gange.

Når jeg så efterfølgende konstaterer, at der bliver afgjort efter skøn, lovgivning åbenlyst og dokumenteret overtrådt,
samt sanktionsmulighederne er til tider ikke eksisterende ville jeg gerne have set Statsautoriserede Socialrådgivere
så de havde mugligheden for at følge lovgivningen og evt. ikke de overordnede økonomiske retningslinjer udstukket af ledelsen.

Vi andre står også til ansvar ved f.eks. Bestyrelsesarbejde og kan drages til ansvar.
Vi står også til ansvar som arbejdsleder, hvis ikke vi overholder arbejdsmiljøloven, forsvarlig arbejdsplanlægning osv. så selvfølgelig skal
Kommunens medarbejdere også stå til ansvar for Deres udførelse af arbejde jf loven.

Hilsen lgkh62

phhmw 30-11-2013 20:28

Et spørgsmål om tid, tror jeg.....
 
http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=1465

Socialrådgiveren nr. 11, 6. juni 2007

"Vibeke Bak Nielsen efterlyste krav til socialrådgiverne selv:

- Det er godt med praktisk forankring, og at der står så meget om børns rettigheder. Det bliver interessant, hvordan vi kan koble til projekt “Hånd om alle børn”. Men jeg savner egne fordringer, at vi kigger på egne kompetencer. Jeg mener, vi skal have en autorisation på det her område, fordi det vil forpligte os selv og de systemer, vi skal arbejde i."

Her er en socialrådgiver der arbejder med de tunge sager, som vi må gå ud fra har en stor erfaring i det hun udtaler sig om.

Jeg har søg på ordet "autorisation" på Dansk Socialrådgiver forenings hjemmeside og fundet følgende, som man kan blive klog af at læse.

http://socialrdg.searchimprove.com/s...orisation&sr=1

Hilsen Peter ;)

phhmw 30-11-2013 20:51

Beskyttet title?
 
http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5735

Socialrådgiveren nr. 4, 23. februar 2012

Beskyttet titel?

"Jeg har igennem de sidste to socialrådgiverblade interesseret fulgt debatten om, hvorvidt socialrådgiver-titlen bør være beskyttet. Ligesom Dyveke Rohde (Socialrådgiveren 3, 2012) overrasker det mig, at selve titlen ”socialrådgiver” ikke er beskyttet. Det har jeg hidtil taget for givet og primært interesseret mig for mulighederne for også at gøre arbejdet beskyttet.

Jeg kunne godt tænke mig en uddybende forklaring af fordele og ulemper ved at lade socialrådgiver uddannelsen omfatte af autorisationslovens formål. Bettina Post svarer i Socialrådgiveren 3, at vi kan glæde os over ikke at være underlagt de tilsyns- og kontrolregler, der følger med at være underlagt autorisation."


Det er for mig rystende at tidligere formand for socialrådgiverne Bettina Post giver udtryk for ovenstående, med rødt markeret.

Hvis dette er korrekt er min påstand at der mangler total viden omkring kulturen at være statsautoriseret iht lovgivningen.

Jeg var 16 år da jeg henvendte mig første gang i Kastrup Lufthavn, fordi en ven havde sagt til mig at det lige var noget for mig at blive flymekaniker lærling. Der lærte jeg fra første time at man tager ansvar for sine handlinger.

Da jeg senere, stod med min første autorisation, lærte jeg også her, fra første time af, at nu var ansvaret placeret på mine egne skuldre.

Det gjorde ikke ondt, men var vidunderligt at påtage sig ansvar for sine handlinger. I hele mit virke, har jeg været mig bevidst om at uden min viden kunne andre kontrollerer alt hvad jeg havde udført af arbejde.

Skulle jeg lave fejl, lærte jeg og mine omgivelser af mine fejl.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 30-11-2013 21:01

Opfordring til Dansk Socialrådgiver Forening
 
Hvis tiden skulle vise, at flere af de unge nye socialrådgivere, udtrykker tanker om en autorisation til den enkelte socialrådgiver......

.... så begynd allerede i dag, at sætte jer ind i kulturen og historikken i det at være statsautoriseret, med ansvar for lovgivningen og ikke tilfældige omgivelser, der har en anden holdning end jer uddannede socialrådgivere.

Tal med de mennesker, der i hele liv har været statsautoriserede og kom ud af den situation, hvor jeres ledelse helt tydeligt ikke har den viden der skal til for at udtale sig om frygt for at blive set i kortende.

I skal ikke være bange for at tage det objektive ansvar.

Bedste hilsner

Peter :kram:

phhmw 30-11-2013 21:36

Træt af at være skydeskive/Beskyttet titel
 
Socialrådgiveren nr. 3, 9. februar 2012

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5710

"Så skete det igen. Og igen og igen: Tønder, Videbæk, Herning, Mou, Brønderslev, Bornholm, Skørping, Hjørring. Børn, som på sin vis er i vores varetægt, vores faglighed og under vores myndighed er blevet seksuelt misbrugt, mishandlet og vanrøgtet af en forælder."

"Socialrådgiver uddannelsen er ikke en sundhedsuddannelse og omfattes ikke af autorisationslovens formål. Det samme gælder læreruddannelsen, pædagoguddannelsen og de fleste andre uddannelser, som alle må leve med ubeskyttede uddannelsestitler.

Det er dermed meget usandsynligt, at socialrådgivere kan opnå autorisation.

Da problemet trods alt har et lille omfang, kan vi glæde os over ikke at være underlagt tilsyns- og kontrolreglerne på sundhedsområdet for at sikre beskyttelsen af “socialrådgiver”-titlen."

Aldrig har jeg oplevet en fagforening som er så uforberedt på fremtiden og de muligheder, som fremtiden kunne bringe.

Hilsen Peter :confused:

phhmw 30-11-2013 22:11

Ulideligt at være vidne til.
 
http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5710

Socialrådgiveren nr. 3, 9. februar 2012

Træt af at være skydeskive


"Alligevel er de beslutninger, der træffes i sagerne, til fri debat for alverdens bagkloge eksperter og lægmænd, som har dejligt lov til at være meget kloge på vegne af de fagfolk – ikke mindst socialrådgiverne – som har uddannelsen og opgaven med at løse disse sager. Det er ofte temmelig ulideligt at være vidne til."

Kære tidligere og nuværende formand for Dansk Socialrådgiver Forening det er naturligvis en udmelding, der mødes med sympati, men....

...når størstedelen af jeres medlemmer STARTER en given sag med ulovligheder, må i naturligvis stå på mål for enten bevidst snyd eller uvidenhed om lovgivningen. Bemærk at 50% af de nævnte kommuner er kommet på listen udelukkende pga af undertegnedes indsats imod ulovligheder i en meget lille område af den sociale verden.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Forklaring udbedes!

Hilsen Peter :evil:

frida 01-12-2013 10:24

http://www.ft.dk/samling/20121/fores...htm?startItem=


"I Dansk Folkeparti ønsker vi at forebygge, at man som kommune kan køre de her sager uden konsekvens, hvis borgerne får medhold. Så hvis en kommune bevidst sætter en borgers hjælp ned, f.eks. timemæssigt, og prøvekører en sag, hvor borgeren i sidste ende får ret, så mener vi i Dansk Folkeparti, at det er rimeligt med en kompensation til borgeren. Kommunen har sparet et vist beløb, i den tid sagen har kørt, og den problemstilling ønsker vi at drøfte.
Dansk Folkeparti har gentagne gange spurgt ind til statsforvaltningerne om tilsynet med kommunerne, og i et svar fra økonomi- og indenrigsministeren står der, at statsforvaltningerne har oplyst, at der ikke i statsforvaltningerne siden den 1. januar 2007 – hvor statsforvaltningerne blev oprettet – til dato har været truffet beslutninger om pålæggelse af tvangsbøder over for kommunalbestyrelsesmedlemmer hverken i anledning af manglende overholdelse af afgørelser truffet af de sociale nævn eller beskæftigelsesankenævnene eller af andre grunde. Mit spørgsmål er, om man også får tvangsbøder, hvis man undlader at iværksætte foranstaltninger, og her tænker jeg specielt også på de sager, vi har hørt om, fra Rebild og Tønder kommuner."

Her kommer ordførernes taler:

http://www.ft.dk/samling/20121/fores...=1#alleindlaeg

Og S svar på forespørgslen:

http://www.ft.dk/samling/20121/fores...ngleItem=1#nav


"Derudover er vi i Socialdemokratiet også glade for de undersøgelser, som er sat i gang. Ankestyrelsen er på vej med en undersøgelse af netop det her med de økonomiske hensyn og de lokalt fastsatte serviceniveauer, og den anden undersøgelse drejer sig om kommunernes efterlevelse af de afgørelser, der kommer fra ankemyndighederne, og også rettidigheden heraf.
Jeg skal på vegne af Socialdemokraterne, Radikale Venstre, SF, Enhedslisten og Liberal Alliance læse et forslag til vedtagelse op. Det lyder:
Forslag til vedtagelse
»Det er afgørende for borgernes retssikkerhed, at lovgivningen efterleves, når myndighederne træffer afgørelse på det sociale område.
Folketinget understreger, at hjælpen skal tilrettelægges efter en konkret, individuel behovsvurdering. Retssikkerheden skal sikres gennem et effektivt klagesystem.
Folketinget konstaterer, at det kommunale tilsyn kan give de ansvarlige medlemmer af kommunalbestyrelsen dagbøder, hvis kommunen ikke vil efterleve en endelig afgørelse truffet af de sociale klageinstanser.
Folketinget opfordrer regeringen til at fortsætte indsatserne for at styrke sagsbehandlingskvaliteten i kommunerne samt straks gennemføre en undersøgelse af kommunernes efterlevelse af ankemyndighedernes afgørelser, herunder rettidigheden heraf.
Når undersøgelsen er gennemført, vil social- og integrationsministeren forelægge denne for Folketingets partier med henblik på drøftelse heraf.
Folketinget erindrer om aftalen om forbedring af klagesystemet. Det er Folketingets forventning, at der kommer kortere og mere ensartet sagsbehandling, når etablering af et nyt ankecenter i Ankestyrelsen er gennemført.
Folketinget imødeser en undersøgelse af kommunernes anvendelse af serviceniveauer og konkrete, individuelle vurderinger.«
(Forslag til vedtagelse nr. V 28)."

Endelig!

Frida

popiae 01-12-2013 11:38

Peter; dit indlæg i #177, er selvmodsigende.

"I HÅNDEN ellers ville embedskvinde ikke accepterer rapporterne da den unge mand skulle bevise at han kunne være arbejdsleder for sine 24 timers BPA-hjælpere." citat.

Da Amterne blev nedlagt, gik meget specialviden desværre tabt, og er idag et kæmpe problem, overfor alle specialgrupper, især på børne og handicap området.

Citatet ovenstående, vedrører, at man i de fleste kommuner idag, har skuffecikulærer, som sagsbehandlere SKAL følge. Disse er fastsat og godkendt af dels byråd, dels juristerne i kommunen.
Derudover vælger mange kommuner idag at uddanne deres egen sekretærer, til sagsbehandlere.
De har derfor IKKE den rette uddannelse, og er dels billigere, dels kender de ikke de love, som de er ansat til at følge. Især retssikkerheds- og forvaltningsloven har i denne forbindelse lidt en krank skæbne.

"Så der findes medborgere der IKKE kan klare en civilretslig sag iht straffeloven." citat.

De får som ofte heller ikke lov, hvis de ikke selv kan finasiere en advokat, da man har valgt at nedskærer i mulighederne for fri proces.
Især hvis en sag ikke overbevisene kan vindes, gives afslag.
Og det kan disse sager sjælent. Ikke fordi borgeren ikke har ret, men fordi der IKKE er politisk vilje.

Det handler i høj grad om, at os der er i systemet, og bliver forsørget i mere eller mindre grad, er en torn i øjet på blå bloks tankegang om at den offentlige sektor, skal fylde mindre(være billigere).

Jeg har fuld respekt, for at du Peter, slogs for de svages rettigheder, men ville ønske at du ville bruge dine krafter, der hvor de er relevante.

Sagerne om frister, og autorisation, handler i bund og grund om politisk vilje, ikke om at der ikke er særdeles skærpede ansvar, for alle der behandler borgersager i kommunen. DVS, de der underskriver afgørelser mv.
(I feks hillerød kommune træffes afgørelserne i de fleste sager, af jurister der også skriver afgørelsen, men SAGSBEHANDLEREN/SOCIALRÅDGIVEREN skriver under)!

Når de skriver sicialrådgivere, har de rette uddannelse, hvorimod sagsbehandleren, ofte ingen har eller er uddannet i kommunen.
At dette overhovedet er muligt, kan kommunerne idag frit vælge, pga kommunernes selvstyre, som blev indført under VKO.
Dette faktum betyder at folketinget frit kan fralægge sig ansvar ift kommunernes forvaltning(det kan de ikke, men da der er en fælles interesse, kassebeholderen, som er blevet mindre) er det det der sker.

Som ses af ovenstående link, og du har selv undret dig over Tilsynenes manglende vilje til at bruge sanktioner, men hvorfor det, muligheden er der jo?

PS: De sager som får meget omtale i medier, feks misbrug af børn mv, ser vi kun toppen, men når de skaber omtale på denne måde, bliver myndihederne nødt til at handle, ved at placere ansvar, dels for at lukke sagen, dels for at opretholde facaden, om at "VI" fortsat har et ordentligt velfærdssamfund, hvor vi selvklart tager ordentlig hånd om de svage.
Men desværre er det et stort bedrag, som de færreste borgere kender til.

PS: Det er fuldstændig det samme problem der er omkring lægekonsulenter, de har jo også en autorisation.!

VH Popiae

phhmw 01-12-2013 14:14

#177 modsigende???
 
Kære Popiae.

Du har med dit indlæg, endnu engang, vist at du har en stor erfaring og en viden, som er prisværdig.

Denne tråd er tidligere tilsendt Dansk Socialrådgiver Forening.

I håb om en åben debat, også med indput fra socialrådgiverne, men emnet har ikke interesse.

Popiae du nævner:

"(I feks hillerød kommune træffes afgørelserne i de fleste sager, af jurister der også skriver afgørelsen, men SAGSBEHANDLEREN/SOCIALRÅDGIVEREN skriver under)!"

Hvis påstanden er korrekt, hvilket jeg ikke tvivler på, savner jeg i den grad en reaktion fra socialrådgivernes side af.

Nå, men tilbage til min hukommelse omkring tidligere socialminister Eva Kjer Hansen`s brochure hun udsendte bla til os handicappede, som en opfordring til at skive ind på hendes site, i de efterfølgende 6 uger. Vi er nu i 2004 - 2005

I denne brochure, som jeg har fundet teksten på er næsten, som jeg huskede den. Men her er fakta, men dog uden fine foto:

http://www.sm.dk/data/Dokumentertilp...ublication.htm

"Claus er spastiker, sidder i kørestol og har brug for en personlig hjælper stort set døgnet rundt. Hver måned skal han indberette hjælpertimer for sine otte hjælpere ved hjælp af fortrykte skemaer. Claus kan godt leve med den administrative opgave, men når man er spastiker, kan det være sin sag at udfylde de mange skemaer i hånden. ”Jeg har spurgt flere gange, om jeg ikke bare kunne indberette timerne over internettet. Det ville være meget, meget lettere for mig. Men nej, i forvaltningen siger de, at skemaerne SKAL udfyldes på papir – også selvom det tager det meste af en dag for mig.”

Det var hvad socialminister Eva Kjer Hansen udsendte til os, med opfordring til at skrive til hende om vores liv og forslag til at gøre det nemmere.

Nøjagtig 29 minutter efter de 6 uger var afsluttet blev samtlige forslag og historier slettet fra nettet.

Jeg modtog forklaringen at det var tekniske problemer og at ministeriet var meget ked af at indlæggende var slettet. :o

En embedskvinde ringede til mig anonymt og opfordrede mig til at ringe og skrive til en bestemt person, som sendte mig 20 bøger med afskrift af samtlige ca 400 forslag. De 19 har jeg brugt i mit oplysende arbejde og enkelte udlagt på biblioteker.

MEN JEG HAR STADIG ET EKSEMPEL AF HVAD HANDICAPPEDE SKREV; SOM FORSLAG; TIL SOCIALMINISTEREN.

Når og hvis mit overskud skulle blive lidt større, vil jeg udlægge det her på K10. Spændende læsning fra 2004/05 bla historien om den scleroseramte kvinde der måtte vente 2 år 7 mdr på en afgørelse til GEN-ansøgning til invalidebil.

Så kan vi spørge om tiderne har gjort retssikkerheden, velfærden, respekten større for handicappede i Danmark, siden brochuren fra socialministeriet blev udsendt i 2005?

Bedste hilsner

Peter :evil:

popiae 02-12-2013 02:14

Men, Disse eks. beviser jo netop, at det bestemmes og godkendes af byråd, hvordan forvaltningen arbejder, under tilsyn af div. jurister.

Socialrådgivere/sagsbehandlere er idag nærmest stik i rend dreng.

hvorfor det er kommet så vidt, undre mig, set i lyset af, socialrådgivers faglighed.

Forstår ganske enkel ikke, at de INGEN faglig stolthed har!

VH Popiae

phhmw 10-12-2013 21:37

Arbejdspres medfører påbud til Randers Kommune
 
Her er et tydeligt eksempel på problemer der aldrig bliver løst fordi at kernepersonerne (socialrådgiverne) til stadighed bliver presset......

....... af andre faggrupper (forvaltningschefer, socialchefer og kommunaldirektører) fordi de ikke står til ansvar over for lovgivningen.

Til stor skade for de børn der:

"Familieafdelingen i Randers Kommune har igennem flere år haft et enormt sagsefterslæb i forhold til blandt andet børnesamtaler, paragraf 50-undersøgelser og handleplaner."

Før du giver din mening til kende, bedes du sætte dig ind i hvad en §50 undersøgelse er.


http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=7116

"Efter et besøg hos Randers Kommunes Familieafdelingen den 8. oktober har Arbejdstilsynet nu udstedt en række påbud på grund af for højt arbejdspres og dårligt arbejdsmiljø".

Det alvorlige problem kan kun løses på een måde. Men læs nu hvad der nævnes nederst i artiklen:

"På baggrund af tilbagemeldingerne herfra mener børn- og familiechef i Randers Kommune Sonja Møgelsvang dog ikke, at flere ressourcer er løsningen.
- Samarbejdsproblematikker som for eksempel mistillid mellem medarbejdere og ledelse skal ikke løses ved ekstra ressourcer, men via dialog."

Medens kommunens ansatte sidder og taler om samarbejdsproblemer og godt arbejdsmiljø ligger der over på bordet et antal sager med: børnesamtaler og §50 undersøgelse som IKKE bliver udført. Uanset hvad så ellers Folketinget har besluttet af lovgivning på området.

Ingen tager ANSVAR for sagerne, der ligger over i hjørnet.

Hvis ledelsen har problemer med arbejdsmiljøet og ikke kan løse det inden kort tid, skal de fyres. Som uden i samfundet.

Socialrådgiverne skal være statsautoriserede således at andre faggrupper ikke kan presse dem ud i den situation, som de netop har i Randers kommune, til stor skade for børn og retssikkerheden.

Artiklen afsluttes med en tilfreds tillidsrepræsentant:

"Fællestillidsrepræsentant Henrik Manero Hald glæder sig over, at der er påbegyndt en god dialog mellem ledelse og medarbejdere, men han understreger, at der skal følges op med reel handling."

Aldrig har jeg læst noget så amatøragtig holdninger til en så alvorlig sag. Vil det sige at børnesamtaler, §50 undersøgelser etc IKKE er blevet udført fordi alle har haft lidt samarbejdsproblemer?

I skulle skamme jer alle, i den afdeling, efter min mening.

Hilsen Peter :evil:

popiae 11-12-2013 02:21

Hvorfor kan man så ikke gå efter læger, der arbejder i kommunen som lægekonsulenter?

VH Popiae

phhmw 11-12-2013 11:00

Randers kommune Børns Vilkår
 
Kære Børns Vilkår.
Kære Randers kommune

ATT. som bedes omdele denne mail til samtlige medlemmer af Socialudvalget


Det forarger mig at en kommune, her Randers kommune, kan have årelange sagsbunker med §50 undersøgelser og børnesamtaler pga de professionelle har dels samarbejdsvanskeligheder og arbejdsmiljø-problemer.

Først når Arbejdstilsynet kommer ind med pålæg, ikke imod de lovbrud med de manglende §50 undersøgelse eller børnesamtaler, men pga de voksnes samarbejdsproblemer forsøger man at løse problemstillingen.

Læs følgende artikel fra Dansk Socialrådgiverforening, som beskriver en bizar situation, hvor børn vilkår kommer i sidste ende, trods der findes strenge regler om hvornår man skal have afsluttet nævnte børnesager iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=7116

"Kommune: Flere ressourcer er ikke løsningen


Som følge af påbuddet fra Arbejdstilsynet holdt Randers Kommune en temadag for ledelse og medarbejdere, hvor medarbejderne fik mulighed for at fortælle om problemerne og sætte fokus på mulige løsningsforslag.

På baggrund af tilbagemeldingerne herfra mener børn- og familiechef i Randers Kommune Sonja Møgelsvang dog ikke, at flere ressourcer er løsningen.

- Samarbejdsproblematikker som for eksempel mistillid mellem medarbejdere og ledelse skal ikke løses ved ekstra ressourcer, men via dialog.

Fællestillidsrepræsentant Henrik Manero Hald glæder sig over, at der er påbegyndt en god dialog mellem ledelse og medarbejdere, men han understreger, at der skal følges op med reel handling.

- Det vil vi kæmpe for at holde ledelsen fast på. For ellers kan arbejdsmiljøet i Familieafdelingen nå at blive endnu værre."


Det vil sige at medens de voksne professionelle holder møder om deres problemer i det daglige, har børnesagerne ligget passivt hen, imedens. Det er uacceptabelt og utilstedeligt,

Folketinget udsender love, alle skulle rette sig efter, men her har embedsmænd/kvinder mere travlt med at holde møder om egen situation og arbejdsvilkår. Helt tydeligt en svag ledelse der trænger til nye input.

Med venlig hilsen

Peter :evil:

CC.: Borgerrådgiveren Randers kommune samt Dansk Socialrådgiverforening

Bilag politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister

https://stottetilbornunge.randers.dk...aspx?id=130041
https://stottetilbornunge.randers.dk...aspx?id=130041
http://omkommunen.randers.dk/FrontEnd.aspx?id=128351

PS Popiae man kan også godt, gå efter lægerne, det er bare at starte en ny tråd op og gå i gang som jeg gør her, for at få statsautoriserede socialrådgivere der tager ansvar for overholdelse af Folketingets love. God arbejdslyst.

phhmw 12-12-2013 16:39

Børns Vilkår skriver...
 
Kære Peter Hansen, mange tak for din henvendelse.

Du sætter fokus på en problemstilling, som er meget relevant, samt et område, som Børnerådet følger nøje og arbejder målrettet med, med henblik på at forbedre vilkårene for børn og unge.
Din tilsendte mail vil derfor indgå i Børnerådets fortsatte generelle arbejde på området.

Børnerådet må ikke gå ind i enkeltsager, som den du nævner her. Såfremt du har konkret viden om manglende overholdelse af den gældende lovgivning, herunder sagsbehandling i strid med barnets bedste, vil jeg råde dig til at kontakte Ankestyrelsen på 33 41 12 00 og underrette dem om sagen. Ankestyrelsen har mulighed for at gå ind i enkeltsager, samt at undersøge konkrete problematikker ift. en konkret kommune, som den du nævner.

Med venlig hilsen

XXXX XXXXX XXXXX
Juridisk konsulent
Tlf. (mobil): 33783308
Børnerådets sekretariat
Vesterbrogade 35A
1620 København V
www.brd.dk

Borgerrådgiveren Randers kommune skriver:

Hej Peter

Tak for din henvendelse

Jeg søger for, at den bliver sendt videre til medlemmerne af socialudvalget.


Med venlig hilsen

XXX XXXXX

Borgerrådgiver
Randers Kommune

Hilsen Peter ;)

phhmw 24-12-2013 12:09

Den sociale udfordring
 
http://www.dr.dk/radio/live/p1/


Den sociale udfordring
Sendes: I dag, kl. 11:03 - 11:30

Med overgrebspakken vil folketinget have kommunerne til at følge meget grundigt op på de underretninger, de får om forældres mishandling og vanrøgt af deres børn. Aarhus kommune er gået i gang med de nye metoder et år før alle andre og har afsat fem socialrådgivere til i en central enhed, som kun skal vurdere de nye underretning pædagoger, lærere og naboer til børn der lever under uacceptable forhold. Medvirkende: Susanne Lyngsø, chef for Familiecentret i Aarhus kommune. Tilrettelæggelse: Ivar Hesselager.

Programside
Alle udsendelser

Hilsen Peter ;)

phhmw 31-12-2013 11:28

Vejledende sagstal ønsker socialrådgiverne..
 
..efter nærmere regler og forhandling med kommunerne.

Fordi, at for mange socialrådgivere har for mange tunge sager, som de ikke kan løfte på en professionel måde. Derfor ønsker de aftale et vist antal sager, pr. socialrådgiver, som skal være vejledende.

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=306

"Sagstallene er vejledende, for der er mange faktorer, der har indflydelse på, hvor mange sager den enkelte socialrådgiver kan klare. Vi håber, at du kan bruge informationerne på disse sider til at få gang i en dialog om sagstal på din arbejdsplads."

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...de-Sagstal.pdf

Vejledende sagstal.

Det lyder sympatisk og tilsyneladende fornuftigt, men det er nu engang forvaltningschefen der bestemmer, hvem der skal tage hvilke sager og bestemmer hvor mange. Arbejdslederfunktionen, som ikke er til debat, hverken nu eller senere.

Retten til at lede og fordele arbejdsopgaverne.

Jeg har ingen mening om hvordan kommunernes arbejdsfordeling, arbejdsmiljøet og fagforeningspolitik forvaltes.

Som borger ønsker jeg kun een ting af socialrådgiveren:

.. at enhver social sag, især de tunge sager med børn og unge, bliver behandlet og vurderet iht lovgivningen, som Folketinget har vedtaget.


Så kan hver enkelt selv bedømme om vejledende sagstal til den enkelte socialrådgiver løser problemet med de faktuelle ulovligheder der pt foregår i stor udstrækning. Ulovlighederne ude i kommunerne kan ikke skjules eller forties. De er faktuelle.

Jeg tror på socialrådgivernes personlige ansvar over for lovgivningen.

Hilsen Peter :evil:

østerbro 01-01-2014 11:43

http://http://www.socialpaedagogen.d...3/21-2013.aspx
http://www.socialpaedagogen.dk/da/Ar...3/21-2013.aspx

Når gode mennesker bliver onde-når magt ændre socialpædagoger , mon så ikke det samme sker for sagsbehandlerne? Læs selvom det er en gyser
Det starter i det små. Man føler afmagt i en svær situation. Man mærker en svag impuls til at hæve stemmen, ignorere, straffe, skælde ud, konfrontere, være hårdhændet. Det første lille skridt er taget i forråelsesprocessen.

Jo hyppigere impulserne forekommer, jo kraftigere de er, og jo mere man forsøger at bortforklare, legitimere eller glemme dem, desto tættere kommer man på næste skridt, hvor man begynder at handle på dem.

Den ene forholdsvist uskyldige handling tager den næste lidt mindre uskyldige handling med sig. I denne fase er det en stor fristelse at bekræfte sig selv i, at ens handlinger er i orden, fordi den meget ubehagelige følelse af afmagt forsvinder i det øjeblik, man tager magten.

Pludselig, uden man har lagt mærke til det, er fornærmethed, irritation, aggression og fjendebilleder blevet en del af arbejdslivet.

En helt almindelig, som udgangspunkt ikke spor ondskabsfuld gruppe socialarbejdere, som alle er gået ind i faget for at hjælpe andre mennesker – i den gode sags tjeneste – er godt i gang med at blive magtmisbrugere.

Men hvorfor ender mennesker, der ønsker at gøre godt, med at gøre ondt? Det er det store spørgsmål, der bliver stillet i psykolog Dorthe Birkmoses nye bog ‘Når gode mennesker handler ondt – tabuet om forråelse’ (Syddansk Universitetsforlag, 2013).

‘Det er en bog, du ikke vil læse’, står der i introduktionen. Måske har du heller ikke lyst til at læse denne artikel. For magtmisbrug, forråelse og ondskabsfulde handlinger er ikke noget, vi kan lide at tale om. Især ikke hvis vi er en del af et pædagogisk miljø, hvis grundlæggende værdier handler om det stik modsatte. Og da slet ikke hvis vi skal se på fænomenet som det, det ifølge Dorthe Birkmose er: Et fænomen, vi alle bærer kimen til, blot fordi vi er mennesker.

phhmw 01-01-2014 12:50

Kloge ord.....
 
Kære Østerbro

Det unormale bliver let normalt. Stille og roligt, uden den store opmærksomhed. En lille dråbe for hver dag.

Hilsen Peter :evil:

frida 01-01-2014 13:08

Østerbro: det øverste link virker ikke. Kan ikke finde siden.

Meget spændende emne, der burde få mere opmærksomhed.

Interessant læsning.

Frida

østerbro 01-01-2014 13:13

Øv link,
Sl.dk/arkiv/ Socialpædagoger År 2013. Nr 21 tema nr om magt artikel 4



http://www.socialpaedagogen.dk/da/~/...-2013_web.ashx

phhmw 03-01-2014 09:36

Er gennem 20 procent af børnesagerne
 
http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=69950

"12. marts 2013 blev fem af Børne- og familieafdelingens ledere sendt hjem og senere afskediget, fordi Deloitte havde fundet så mange fejl, at politikerne ikke så anden udvej. Afdelingen fik 16 måneder til at genoprette sagerne og er nu gennem 20 pct. Deloitte har hjulpet med at få det juridiske grundlag for sagsbehandlingen helt på plads."

Deloitte

"Socialfaglig gennemgang af bevillingssager på det specialiserede
børne- og unge område i Hjørring Kommune
"

http://www.hjoerring.dk/lib/file.asp...1&target=blank

Sociale sagsbehandlingsfrister Hjørring kommune

http://www.hjoerring.dk/Borger/Job-L...ehandling.aspx

Hvis denne kommune var en del af samfundet, med ansvar over for kunder, bestyrelsen og aktionærer kunne det muligvis tænkes at den administrerende direktør skulle have et gyldent håndtryk og lede efter nye udfordringer.

Hilsen Peter :confused:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:54.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension