K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   For lavt stofskifte - foredrag (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27115)

Mella 02-06-2013 11:14

For lavt stofskifte - foredrag
 
Thyreoideaforeningen afholder foredrag med Helle Sydendal søndag d. 9 juni ml. 13-15.

Hun har næsten lige udgivet en bog 'Livet tilbage' og vil fortælle om, hvordan hun har opnået en behandling, der virker.

Man skal tilmelde sig senest d. 6 juni.
En bekendt ville købe bogen i sidste uge, men den var revet væk.

Man kan læse mere og tilmelde sig via dette link:

http://www.thyreoidea.dk/nyheder.html?news_id=71

Jamie36 02-06-2013 13:30

Tusind tak fordi du satte det link ind med Lavt Stofskifte Mella, der er for lidt eller intet focus på den sygdom. Jeg har altid haft de, så kender til det som Helle Sydendal fortæller. Er der andre herinde som også har Lavt Stofskifte? og hvis der er, hvordan påvirker det jeres hverdag? ved at det har givet mig mange problemer og gør det stadig. Ville gerne have været til hendes fordrag, men bor for langt væk. Håber at hun også giver foredrag i Jylland. Vil helt sikkert købe hendes bog!!

Mella 02-06-2013 19:52

Godt at du kan bruge det til noget ;)

En på min skole fortalte, at hun havde set et indslag om det her foredrag i 'Godaften Danmark', at hun havde meldt sig ind i foreningen og til foredraget.
Vi snakker nogle gange, om det med at blive overset/ikke hørt af vores læger, så jeg er vildt spændt på det her foredrag.
Jeg har en god ven, som også har sygdommen, så vi bliver 3 som tager derhen - og mon ikke forfatteren på et tidspunkt også tager til Jylland.

Jeg har på et tidspunkt set, at nogle har skrevet om for lavt stofskifte herinde.
Du kan jo søge på det, hvis du har lyst.
Måske du kender Sonja's Stofskifteforum?
Et aktivt norsk site og der er flere danskere derinde.

Jeg glæder mig også til at læse bogen. Kan heldigvis låne den af hende, som jeg tager til foredrag med :-)

tm1978 02-06-2013 19:54

Det lyder da spændende... Jeg fik for flere år siden konstateret for højt stofskifte. Det blev jeg behandlet for og nu er det faktisk for lavt. Ikke ret meget, det ligger lige på grænsen, så jeg får jævnligt taget blodprøver for at holde øje med om det kræver medicinsk behandling. Jeg kan da læse at jeg har nogle stykker af de symptomer der bliver nævnt. Især fryser jeg rigtig meget og skal til læge på torsdag, hvor jeg vil høre ham om det er fordi jeg har dårlig blodcirkulation... Måske kan det så hænge sammen med stofskiftet. Det er da lige værd at tage med og snakke med ham om.

Jamie36 02-06-2013 19:58

Hej Mella
Kan helt sikkert bruge de informationer til noget, håber at det bliver et rigtig godt fordrag, og at din veninde også kan bruge det til noget, men mon ikke!! Jeg tror at der er en mulighed for at hun kommer til Jylland, må bare lige holde øje med det. Kan godt forstå at du er spændt på det foredrag, og ja det er nemt at blive overset mht. sygdommen Lavt Stofskifte.

Tusind tak jeg vil prøve Sonja´s Stofskifte forum. Tak igen

Vovse 02-06-2013 22:07

Tak for linket, det må være den bog min kusine fortalte om i går, som hun har købt.:)

Mella 03-06-2013 15:53

Hej igen JamieØ36.

Længe siden jeg var inde på Sonja's, men sikkert at der er nogen, som virkelig ved, hvad det her handler om.
Igen. Super at du kan bruge det her til noget og selv tak ;-)

tm1978.

Jeg synes også, at det er spændende og glædeligt, nu hvor der er en person, som virkelig gør noget for vores alle sammens sag i det her.
Vær glad for, at du jævnligt følges.
Mit blev opdaget ved et tilfælde og i løbet af få måneder, rutchede jeg ned ad bakken og nåede den magiske talgrænse, hvor medicineringen begynder.

Hi hi Vovse - sandsynligvis ;-)

Mella 09-06-2013 18:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af JamieØ36 (Send 274084)
Tusind tak fordi du satte det link ind med Lavt Stofskifte Mella, der er for lidt eller intet focus på den sygdom. Jeg har altid haft de, så kender til det som Helle Sydendal fortæller. Er der andre herinde som også har Lavt Stofskifte? og hvis der er, hvordan påvirker det jeres hverdag? ved at det har givet mig mange problemer og gør det stadig. Ville gerne have været til hendes fordrag, men bor for langt væk. Håber at hun også giver foredrag i Jylland. Vil helt sikkert købe hendes bog!!

Hej igen, hvis du stadig følger med.

Kanonforedrag! og der er bud efter hende både fra Fyn & Jylland.

Vi kunne købe bogen til 1/2 pris og så kunne jeg også være med - og der er kun få eksemplarer tilbage fra første udgave nu.
Endda med en sød dedikation.
Hun laver et enormt stykke arbejde med og for det her og må være en superstjerne for Thyreoidaforeningen.

Fik du købt bogen? ;-)
Kh. Mella

Jamie36 09-06-2013 19:15

Hej Mella
Jeg følger stadig med, det lyder rigtig godt at der er bud efter hende på Fyn og i Jylland, så holder jeg bare øje med nogle datoer. Nej jeg har ikke lige fået købt bogen endnu det er lidt trængt, hvis du forstå så det må lige vente lidt.

Mvh Jamie

Mella 09-06-2013 19:26

Ja. Jeg forstår.

Mailede til hende, at jeg havde en veninde, men at jeg ikke lige havde råd til at melde mig ind i foreningen, for at komme til foredraget.
Om jeg evt. kunne komme med som gæst?

Der var bare åbne arme: kom :-)
Du kan prøve at spørge hende, om du også kan få bogen billigere.
Hun er så sød :hjerte:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:37.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension