K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Danskere: Rygere og fede skal smides bag i køen! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11993)

buster 15-03-2010 16:01

Danskere: Rygere og fede skal smides bag i køen!
 
"Vi lever i en tid, hvor der er en tendens til, at den enkeltes selvbestemmelse spiller en stadigt større rolle. Men hvis vi begynder at prioritere på den måde, får vi et samfund, som jeg ikke bryder mig om. Og hvor sætter vi grænserne? Skal dem, der ryger 20 cigaretter bag ved dem, der ryger 10?« spørger Peder Agger."

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/s...icle924200.ece

SUK, tænkte det nok at også på den front er jeg blandt de "uheldige"!

Tja, dertil kan jeg kun sige: jamen, så lad mig da for pokker få lov at leve mit liv som jeg vel, for fuld skrue -når jeg alligevel ikke kan forvente nogen hjælp -basta!
Når jeg skal herfra, engang, så lad det blive på 1.klasse -incl smøgerne og den lidt for gode mad ;)

(bemærk: nu hedder det ikke længere overvægtig eller tyk, næ nej, nu hedder det FED!!!)

c.l.e.o. 15-03-2010 16:46

altså, hvis det kommer der til og en læge siger ,vi kan ikk tilbyde behandling ,fordi du er for fed..Så ville jeg klage for jeg er ikk for fed jeg er bare 20 cm. for kort...

Men i det hele taget så syntes jeg ,at der er en utrolig holdning hos mange folk, det helle skal handle om mig mig mig mig og atter MIG..

Hvad ender det dog med,tænker tit godt jeg snart ikk skal være med mere...
For der er entet os og fældelskab mere..

Er du 100% er du med ,men er du ikk det er du ude..

Ragnar 15-03-2010 16:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af buster (Send 95875)
SUK, tænkte det nok at også på den front er jeg blandt de "uheldige"!

Må hellere være lidt solidarisk. Det gælder også mig, jeg er både fed og tidligere ryger. Jeg bruger stadig skrå fordi jeg ikke kan undvære nikotinen - så går det da helt galt.

Det kan godt være at samfundet har et problem her . . . men de har fået vores penge.

superkok 15-03-2010 17:03

Citat:

"Vi lever i en tid, hvor der er en tendens til, at den enkeltes selvbestemmelse spiller en stadigt større rolle. Men hvis vi begynder at prioritere på den måde, får vi et samfund, som jeg ikke bryder mig om. Og hvor sætter vi grænserne? Skal dem, der ryger 20 cigaretter bag ved dem, der ryger 10?« spørger Peder Agger."
jeg havde en veninde hun røg of fik kraft brystkraf hun fik avide hvis du ikke vil eller holder op med ryge så får du ingen operation/nyt bryst wtf det kan man sgu da ikke sige nu er hun desvære død hun blev operet men stadig du er ryger desvære er det mere eller mindre op til lægen der skal udføre operation **** dem siger jeg.sidste gang jeg var pfp hospitalet spurte han ryger du ja sagde jeg fint sagde han gjorde han også men ville så siger at hvis jeg ikke røg op til operation ville det hjælpe med at hele osv så sagde han så kan de være vi skla lave noget helt andet på dig på et senere tidspunkt

hla72 15-03-2010 17:29

Hvad kan jeg sige, så ER det da utrolig heldigt, jeg ikke kan opereres i nakken for mine diskusprolapser. Så tager jeg da ikke pladsen fra en af dem som åbenbart mere har fortjent at komme til.

Jeg er eks-ryger, jeg er fed og har været i det i mange år, jeg har psykiske diagnoser, jeg har fysiske diagnoser... det diskvalificerer hvis så meget som det overhovedet kan. Giv mig en pille så jeg aflives, så er vi da over de problemer med hvor jeg skal placeres i køen en anden gang :p:D

Beklager min makabre og sorte humor, men jeg kan snart ikke andet end at grine overbærende af de meninger der er i det her såkaldte velfærdsland. Det der velfærd gælder da kun for dem der er de unge, rige, smarte og raske. Må de aldrig blive syge eller arbejdsløse!

Og lige en p.s. Gad vide hvor mange af dem der har den utroligt overfladiske mening der selv lever så sundt så sundt?

futtefreja 15-03-2010 18:09

Hej

Vil fortælle ang. operationer for ryg, hjerte osv. har det været sådan i mange år,hvis man røg anb. de man stoppede af hensyn til helningen bagefter operationen, samtidigt med at chancen for at man skal opereres igen er større, hvis man er ryger.

men som mange siger, er det pest eller kolera forstået på den måde, hvad er bedst at spise eller ryge, at have et lidt kvaliete eller ingenting.

det må være op til det enkelte menneske, at bestemme :rolleyes:

hvad bliver det næste, når de nu har taget de tykke og rygerne, bliver det så de syge:)

håber i forstår dette, dette er skrevet i ironisk.

Ragnar 15-03-2010 18:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af futtefreja (Send 95888)
Hej

Vil fortælle ang. operationer for ryg, hjerte osv. har det været sådan i mange år,hvis man røg anb. de man stoppede af hensyn til helningen bagefter operationen, samtidigt med at chancen for at man skal opereres igen er større, hvis man er ryger.

men som mange siger, er det pest eller kolera forstået på den måde, hvad er bedst at spise eller ryge, at have et lidt kvaliete eller ingenting.

det må være op til det enkelte menneske, at bestemme :rolleyes:

hvad bliver det næste, når de nu har taget de tykke og rygerne, bliver det så de syge:)

håber i forstår dette, dette er skrevet i ironisk.

Futtefreja, forstår både ironien og alvoren.

"Dengang de kom efter min nabo gjorde jeg intet - nu kommer de efter mig!"

Citatet hører hjemme under 2. verdenskrig!

ace dk 15-03-2010 18:29

Pssst......jeg har ikke sagt til et øje, at jeg åd en rød pølse...(dengang det var farligt)..

hvor stiller det en på "listen" idag:?????????

mvh eders ace dk

Uuuuups.... glemte sisme da helt og skrive at en vis herre med funny overskag, der boede i sudeterland i sin barndoms vår.....

ville juble og sige.... det er jo det jeg hele tiden har sagt.!!!!!! alle der ikke passer ind i normen ...Raaaus med dem....

nej det kan ikke passe vi er blevet så smålige i vort gode gamle dk..... det må simpelthen ikke passe

mvh eders glemsomme ace dk

Ninja 15-03-2010 18:52

Tjaaaaaa bulimi og anorexipatienter mf kommer nok også i udstødelses kategorien selvom de er magre som jagthunde...

Ragnar 15-03-2010 19:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af ace dk (Send 95892)
Pssst......jeg har ikke sagt til et øje, at jeg åd en rød pølse...(dengang det var farligt)..

hvor stiller det en på "listen" idag:?????????

mvh eders ace dk

Tja, når jeg engang stiller skoene så bliver jeg sikkert kørt direkte på kommunekemi. :D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension