K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvis ens læge bare syntes ens alder er en hindring ligemeget hvad du fejler (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27329)

FibroMcs 05-07-2013 17:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af lgkh62 (Send 277256)
Hej FibroMcs
Du skriver: Jeg tror ikke på min læge har skrevet til dem at jeg ikke har mcs...

Se efter at få indhentet aktindsigt siden sidst så du kan se hvad lægen skriver i stedet for du tror!
Hilsen lgkh62

Min læge har egen praksis og den er lukket 1 måned.. Hvordan får jeg aktindsigt i min læges ting når han har ferie..??

Problemet er jo også at der ikke kan snakkes med min læge om hvad er det han mener han har skrevet, for kommunen siger Direkte de tolker...
Og havde min læge skrevet ordret at jeg ikke havde mcs havde kommunen jo ikke behøvet at tolke..

Har søgt aktindsigt, skal have klaget over at de ikke overholder tidsfristen...

jeg er i forvejen i et project som er for dem hvor alle mulighede er prøvet og ikke har hjulpet....

Har også skrevet til dem jeg meget gerne vil arbejdsprøves herhjemme da det er min mcs som gør at jeg intet kan, og som trigger mine andre ting så jeg ofterer er syg med det...

De har selv givet op at finde et sted til mig da jeg ikke kan være nogen steder....

Ninja 05-07-2013 18:05

En arbejdsprøvning i eget hjem tror jeg altså ikke eksisterer??

Der kan jo ikke sidde folk i ens hjem mens man....??? hvad, gør rent, laver mad, vasker tøj???
Der er jo ikke noget i eget hjem, man kan føre direkte over til en arbejdsplads, så en sådan arbejdsprøvning kan jo ikke bruges til noget......de kan jo ikke engang vurderer timetal osv:D

gisne 05-07-2013 18:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 277259)
En arbejdsprøvning i eget hjem tror jeg altså ikke eksisterer??

Der kan jo ikke sidde folk i ens hjem mens man....??? hvad, gør rent, laver mad, vasker tøj???
Der er jo ikke noget i eget hjem, man kan føre direkte over til en arbejdsplads, så en sådan arbejdsprøvning kan jo ikke bruges til noget......de kan jo ikke engang vurderer timetal osv:D



Det er jeg ikke helt enig med dig i.

I min sag sendte jobcenteret en ergoterapeut hjem til mig for at lave en funktionsevnebeskrivelse. Det forgik ved en samtale hos mig og to opgaver hun skulle se mig udføre - rede seng og skrælle kartofler.
Denne funktionsevnebeskrivelse skulle jobcenteret bruge istedet for en arbejdsprøvning, for som de selv sagde, mange opgaver i hjemmet kan sammenlignes med arbejdsfunktioner.

Enteneller 05-07-2013 18:48

Mener også at Sprunk herinde blev arbejdsprøvet hjemme, dette dog før 2013 regler.

FibroMsc, du må som sådan ikke tro at kommunen ikke tror på dig, men så længe du er afklaret helbredsmæssigt og stationær der, så har de "krav" på at afklare dig i forhold et varrigt forsørgelses grundlag.

Jeg støtter dig fuldstændigt i ikke at gå i arbejdsprøvning, men så må du spørge til hvilke løsninger der så er for at komme videre. Hvad siges der til et ressourceforløb fra kommunens side af?

Ninja 05-07-2013 19:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 277262)
Det er jeg ikke helt enig med dig i.

I min sag sendte jobcenteret en ergoterapeut hjem til mig for at lave en funktionsevnebeskrivelse. Det forgik ved en samtale hos mig og to opgaver hun skulle se mig udføre - rede seng og skrælle kartofler.
Denne funktionsevnebeskrivelse skulle jobcenteret bruge istedet for en arbejdsprøvning, for som de selv sagde, mange opgaver i hjemmet kan sammenlignes med arbejdsfunktioner.

Jaaa funktionsbeskrivelse i eget hjem - sådan en har jeg også, det er noget helt andet.

Jeg har også fået både sagsbehandler og psykolog her hjem fra REVA i et hjemmeopsøgende tilbud af 6 ugers varighed. De kom så kun to gange og skrev progressionsrapporten til kommunen.

Men en arbejdsprøvning som typisk tager 6-8 uger???:confused:

Hvordan dælen vil det foregå i praksis??
Der er jo nogen der skal møde op hver dag, og når man så ikke kan mere - sender man dem så hjem???
Det er det praktiske jeg ikke kan få til at passe sammen med en arbejdsprøvning i eget hjem:D

Fordi jeg aldrig har hørt om det før, er jo ikke ensbetydende med at det ikke kan lade sig gøre:D

Håber nogen vil fortælle hvordan en arbejdsprøvning foregår i eget hjem, hvis de har prøvet det.

Enteneller 05-07-2013 19:11

Helene, det er jo et spørgsmål om hvad "man vil/kan gå med til".

Ganske som du nægtede jeg en arbejdsprøvning og mine læge gjorde det samme på mine vegne. I sidste ende og i anden omgang efter første afslag på pension, måtte jeg dog nødtvunget komme til afklaring på et reva lign. sted, så det gjorde jeg så selvom det ødelagde en forfærdelig masse mere.

Jeg tænker at der sidder folk i deres hjem, der hverken kan tænke ud eller ind, men må søge en afklaring efter massevis af år på kh. Her er der formodentlig ikke andet for end at få en afklaring i eget hjem, så selvfølgelig har kommunen erfaring deromkring, det er bare ikke sådan noget der kommer på "bordet" medmindre man bliver ved med at holde fast i sig selv.

lgkh62 05-07-2013 19:43

Hej FibroMic
Hvis lægehuset du er tilknyttet har åbent kan du afhente kopi af din journal selv om din læge har ferie - udleveres af lægesekretær.

I journalen bør du kunne læse, hvad lægen har sagt til din sagsbehandler!

Når jeg beder om lægens journalkopi beder jeg også om dokumenter tilsendt i perioden fra andre behandlere. (Sygehus, speciallæger, fysioterapi osv.)
Hilsen lgkh62

Enteneller 05-07-2013 19:59

FM, vi formoder også at du har stor tiltro til din læge, det fremgår i al fald af din tråd:confused:

MTVRV1 05-07-2013 20:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 277264)
Jaaa funktionsbeskrivelse i eget hjem - sådan en har jeg også, det er noget helt andet.

Jeg har også fået både sagsbehandler og psykolog her hjem fra REVA i et hjemmeopsøgende tilbud af 6 ugers varighed. De kom så kun to gange og skrev progressionsrapporten til kommunen.

Men en arbejdsprøvning som typisk tager 6-8 uger???:confused:

Hvordan dælen vil det foregå i praksis??
Der er jo nogen der skal møde op hver dag, og når man så ikke kan mere - sender man dem så hjem???
Det er det praktiske jeg ikke kan få til at passe sammen med en arbejdsprøvning i eget hjem:D

Fordi jeg aldrig har hørt om det før, er jo ikke ensbetydende med at det ikke kan lade sig gøre:D

Håber nogen vil fortælle hvordan en arbejdsprøvning foregår i eget hjem, hvis de har prøvet det.

er helt enig, du har netop fået lavet en funktionsbeskrivelse og nej det er langt fra en arbejdsprøvning.
hvis man ikke kan forlade sig eget hjem, så kan man jo heller ikke møde op på en arbejdsplads.

men hvis man ikke kan møde op til en arbejdsprøvning en time eller to om dagen. hvordan kan man så handle ind og ellers bare være ude i nogle timer
jeg kender ikke så meget til mcs, det kan jeg ikke få til at hænge sammen
da en butik netop er fyldt med kemikalier

kommunen burde netop lave en funktionsbeskrivelse og finde ud af hvad man kan tåle.

her er en god side om mcs
http://mcs-danmark.dk/home/node/247


så mit bud med den nye reform i tankerne, så vil et ressourceforløb
være den bedste løsning i forhold til pension

den sundhedsfaglige rådgivning som skal vurdere alle sager, når der tildels
et ressourceforløb. netop gå ind og vurdere hele sagen og hvilken funktionsevne en borge har.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

hvad andre har af erfaring før 1 januar 2013 kan man desværre ikke rigtig bruge til noget. heller ikke mig selv

Enteneller 05-07-2013 20:22

Gad vide om "LÆGERNE" ALL OVER er opdateret på 2013?? Håber jeg, men tror det næppe...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension