K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Søger folk til fotografering (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29304)

Foto 13-02-2014 11:53

Søger folk til fotografering
 
Kære alle på dette forum.

Jeg er en ung kvindelig fotograf, som ønsker at lave en ærlig serie om de hårdere sider ved at være i live. Min serie kommer til at hedde "København", jeg blev lidt træt af altid at se navnet og byen fremstillet som lækker arkitektur, smarte gadefester, mode, unge mennesker osv osv osv - når vi, som alle andre steder, også har masser af smerte og en kamp for at blive accepteret og anerkendt der hvor vi nu engang er. Min personlige mening er, at vores system er ved at blive fuldstændigt umenneskeliggjort og jeg vil gerne vise og fortælle om følelserne i de mange hjem, det som man ikke ser og hører når man passerer hinanden på gaden.

Jeg håber at få fat i mange forskellige slags mennesker, fælles skal være, at personerne bor i København/Storkøbenhavn. Så både unge og ældre er velkomne, kvinder som mænd. Men I skal være villige til at fortælle en bid om jer selv... Mit fokus vil ligge på ensomhed, magteløshed, fremmedgørelse, manglende accept, distancering fra venner og familie pga ens situation og lignende.
Det lyder hårdt, men jeg synes det er en vigtig del at få et større fokus på!

Det skal være portrætter taget i personens eget hjem. Der vil stå fornavn, alder og status (såsom, førtidspensionist) under billedet, og en meget kort tekst til - alt efter hvad i fortæller mig om jeres liv.

Da jeg selvfølgelig håber at få min serie ud engang, skal man underskrive en kort kontrakt hvori der står at I giver mig fuld rettighed til at vise, udstille og evt. sælge min serie.

Jeg vil SELVFØLGELIG også meget gerne tage et portræt til jer, når jeg er på besøg, som I kan få tilsendt på mail eller via post, ligesom I selvfølgelig også får det portræt jeg skal bruge at se, før alle andre :)


Håber ovenstående gav et ok billede af, hvad jeg øsnker at lave. Spørgsmål er selvfølgelig yderst velkomne :)

I kan se mine andre billeder her: www.whatupdog.dk og I kan kontakte mig via hjemmesiden eller på mail: [email protected]


Mange venlige hilsner,
Mai

Vovse 13-02-2014 12:06

Jeg bor ikke i København, men det er nogle super gode billeder du har på din side.:D

Foto 13-02-2014 12:10

Mange tak Vovse - kan næsten regne ud, at du også er vild med hunde :)

Vovse 13-02-2014 14:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Foto (Send 297714)
Mange tak Vovse - kan næsten regne ud, at du også er vild med hunde :)

Ååh jo, er igang med den 4. ;)

Ninja 13-02-2014 14:42

Ja, det var da nogle flotte billeder - gemmer lige din adresse. Vil ikke lige have mit billede udstillet over teksten førtidspensionist, men kunne godt være interesseret rent privat:D

Flot arbejde!

Foto 13-02-2014 15:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 297728)
Ja, det var da nogle flotte billeder - gemmer lige din adresse. Vil ikke lige have mit billede udstillet over teksten førtidspensionist, men kunne godt være interesseret rent privat:D

Flot arbejde!

Mange tak for de søde ord :)

Vil lige forklare, det var ikke helt tydeligt af mit første indlæg - billedet behøves ikke være kun af ansigtet, det kan også være en som sidder med ryggen til på sengen, billede af en aktivitet, kvinde/mand sidder ved køkkenbordet og drikker kaffe eller andet. Men der er selvfølgelig chance for at man kan genkendes.
Det var ikke for at forsøge at overtale dig, blot en uddybning.

frubipolar 14-02-2014 14:18

Tak fordi du er menneskelig!!
Tak fordi du ønsker at vise den "syge" side af samfundet, jeg håber virkelig at billedeserien bliver en succes, at der bliver åbnet nogle øjne....

Desværre er jeg fra jylland, ellers ville jeg gerne stille op.

Pip 14-02-2014 20:55

Husk at når der laves en modelrelease/aftale, hvor I giver fotografen ret til brug og videresalg, at angive de betingelser I selv ønsker respekteret..

F.eks at I ved evt videresalg får del i evt indtægter, samt betingelser I ønsker i forbindelse med hvor billedet bruges.

I første omgang drejer det sig for pågældende fotograf sikkert om en fin artikel med et forholdsvist lavt honorar.

Men hvis fotografen sælger billederne, er det vigtigt at der knyttes en aftale mellem Jer, så billederne ikke senere bruges i andre sammenhænge, hvis I ikke ønsker det.

I kan nøjes med at give rettighederne til den pågældende serie, men at tilladelsen ikke gælder for andre sammenhænge.. hvis I ikke har lyst til at se jeres hjem tilknyttet fremtidige artikler om alt fra misbrug til sygdom osv...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension