K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   flytning af pensionskasse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11623)

dgilc 15-02-2010 13:21

flytning af pensionskasse
 
:eek::eek:Hej alle!

Jeg har et spørgsmål omkring flytning af pensionskasse. Hvad har det med fleksjob at gøre - tja. Jeg har været fleksjobber i snart 10 år, og været ansat et par forskellige steder. Nu er jeg ansat i Fredericia idrætscenter. Jeg er faktisk rigtig glad for at være her, men er løbet ind i et problem. Da jeg blev ansat her i sommeren 2006, blev mit fleksjob oprettet med overenskomst efter FOA, da huset her et kommunalt center. I oktober 2007 blev mit fleksjob ændret til at bruge HK kommunal´s overenskomst, da mit job er af kontormæssigt art. Det er sådan set også ok. Men da jeg så i efteråret 2008 var ved at ordne begynstigelseserklæringer sammen med min kæreste - vi er ikke gift. fandt jeg ud af at da jeg blev flyttet fra en overenskomst til en anden, blev min pensionsordning voldsomt forringet - ØV - Øv - ØV det er rigtig ærgeligt at jeg ikke blev ordenligt informeret omkring dette. Det betyder at jeg nu kun kan få udbetalt det som bliver udbetalt. alt omrking forsikringsdelen forsvandt ud i den blå luft. Jeg har spurgt Sampension om de kan garanterer mig at jeg ikke får en blodprop eller kræft. Jeg har fleksjob på grund af en ødelagt ryg ved en arbejdsulykke. Hvis jeg nu skulle gå hen og dø, ja så er der forresten heller ikke noget dødsfaldsdækning til min kæreste.

Det er da godt at jeg ikke er en ung mand på 30, med små børn. Hvordan ville det ikke være gået hvis man så døde. Ærgeligt for den efterladte kone med små børn at hendes mand havde dårlig ryg, og fået et fleksjob med dækning fra HK kommunal.

Så mit spørgsmål er - ja, ja jeg ved godt at jeg lige skulle have lft først.
Jeg har læst et eller andet sted at man inden for 36 måneder kan få flyttet sin indbetaling til den pensionskasse man var i inden det nye job.
Jeg har indtil oktober 2010 inden der er gået 36 måneder fra mit fleksjob blev ændret, jeg fik ny ansættelsesaftale, så det må gælde som nyt job.
Er der nogen der har erfaring med dette???

Hilsen
DGILC

Neurosmølf 15-02-2010 15:26

Jeg ville henvende mig til FOA og spørge deres jurist.
Da der er organisationsfrihed i Danmark kan jeg ikke se Du skulle være tvunget til at flytte fagforening, og endnu mindre pensionskasse til HK, når nogle FOA medlemmer også laver kontorarbejde i mindre omfang.
Men..det omkring organisering er meget lettere at tale med FOA omkring, da de må formodes at kende reglerne bedre end mig ;)

Held og lykke med det
mvh Nøvsen


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension