K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Skematerapi (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27364)

LINGLING 01-07-2013 15:19

Skematerapi
 
Nogle der har erfaringer med Skematerapi? Så hører jeg gerne fra jer.

Nøgne tær 07-07-2013 18:27

Kunne du fortælle hvad der menes med "skematerapi" ?

MLT 08-07-2013 00:22

Er det kognitiv terapi du mener ? ... Herudfylder du skemaer med dine : tanker, symptomer, handlinger osv.... der findes mange forskellige skemaer til dette formål... Kognitiv terapi handler om at omstrukturer dine tanker hvis du feks lider af depression, angst eller andet :-)

Pyt 08-07-2013 11:50

Citat:

Er det kognitiv terapi du mener ? ... Herudfylder du skemaer med dine : tanker, symptomer, handlinger osv.... der findes mange forskellige skemaer til dette formål... Kognitiv terapi handler om at omstrukturer dine tanker hvis du feks lider af depression, angst eller andet :-)
Og det er ofte kaldet en 5 kolonne skema ....

LINGLING 16-07-2013 21:34

Som jeg læser det på nettet er Schematerapi noget andet end kognitiv terapi og hvad i skriver. Ville bare lige høre om der var nogen der havde prøvet det. Er skeptisk.

MLT 16-07-2013 21:40

Nu skrev du jo selv skematerapi, og det tog vi udgangspunkt i da vi svarede dig ;)

Jeg kan også se at Schema Terapi er en terapiform med kognitive aspekter / tilgang... men igen... Det var ikke det du skrev og spurgte om.

Jeg har ingen kendskab personligt til denne form for terapi. :)

LINGLING 17-07-2013 05:52

Tror det kan staves på forskellige måder. Skema eller Schematerapi. Men kan godt se, at mit spørgsmål var lidt forvirrende. ;)

MLT 17-07-2013 22:56

Kært barn har mange navne :) men så lærte vi noget nyt, jeg har aldrig hørt om den terapi form før. Men som jeg læser det, er det en blanding af flere terapier :)

Nøgne tær 17-07-2013 23:14

Logo-terapi er min favorit... stort set hele budskabet er at livet ikke kan opretholdes hvis man ikke får/finder/har en mening med det.

Det kaldes også den 3. "Wien"er skole.
Der findes en lille bog hvor essensen er kogt sammen, den fås også på Dansk.

Men ellers er der jo et hav af retninger der er inspireret af hinanden.

LINGLING 18-07-2013 05:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 278473)
Logo-terapi er min favorit... stort set hele budskabet er at livet ikke kan opretholdes hvis man ikke får/finder/har en mening med det.

Det kaldes også den 3. "Wien"er skole.
Der findes en lille bog hvor essensen er kogt sammen, den fås også på Dansk.

Men ellers er der jo et hav af retninger der er inspireret af hinanden.

Det lyder til gengæld spænende og til at forstå. Det må jeg undersøge nærmere.Tak


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension