K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   SU og førtidspension under lup (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11742)

hla72 24-02-2010 13:36

SU og førtidspension under lup
 
Faldt over følgende på DR's hjemmeside

Citat:

- Målet er, at langt flere skal opnå og kunne fastholdes i ordinær beskæftigelse, og at langt færre skal have tilkendt førtidspension og fleksjob, fremgår det af programmet.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/02/24/121110.htm

Fandt regeringens plan på berlingske.dk http://www.berlingske.dk/politik/her...geringens-plan - se side 19, der står målet med førtidspension.

Jeg frygter sgu det værste... især fordi det da umuligt kan blive værre end det er nu... men det kan det så åbenbart. :o

Er jeg den eneste der lugter forringelser og blod her?

Helle Smith 24-02-2010 13:40

Nej du er bestemt ikke den eneste, jeg håber bare jeg kommer igennem nåleøjet INDEN de piller for meget ved førtidspensionen, men med den fart de har lagt for dagen i hele mit forløb er det nok formeget at forlange...

Ønsker i min aftenbøn hver aften at vi snart får valg og folk HAR SET lyset :cool:

hla72 24-02-2010 14:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af Helle Smith (Send 93125)
Nej du er bestemt ikke den eneste, jeg håber bare jeg kommer igennem nåleøjet INDEN de piller for meget ved førtidspensionen, men med den fart de har lagt for dagen i hele mit forløb er det nok formeget at forlange...

Ønsker i min aftenbøn hver aften at vi snart får valg og folk HAR SET lyset :cool:

Det kan jeg godt forstå at du gør. Jeg håber også bare jeg selv når at få en afklaring inden alt for længe, men jeg tvivler. Især fordi jeg nu godt kan frygte at kommunerne begynder at holde endnu mere igen med afklaringerne til der kommer ny lov og de kan sparke folk ud, kun fordi der så spares penge.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor det er de svage der igen skal stå for skud.

Og rummeligt arbejdsmarked... tja... hvis det bliver lige som alle de andre gange, så bliver der kun lavet stramninger og "det rummelige arbejdsmarked" er kun noget der findes i teorien for praksis viser noget helt andet.

superkok 24-02-2010 14:14

jegh ar sidet og hørt det hele/det meste på tv kan godt følge dem lift i hvad de siger ang fp hvism an er anoraksi får det bedre hvorfor så være låst fast på fp ingen grund til det der må jeg give dem ret desvære :D

hla72 24-02-2010 14:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af superkok (Send 93132)
jegh ar sidet og hørt det hele/det meste på tv kan godt følge dem lift i hvad de siger ang fp hvism an er anoraksi får det bedre hvorfor så være låst fast på fp ingen grund til det der må jeg give dem ret desvære :D

Jamen superkok der er jo ingen der siger at du skal forblive på FP hvis du får det bedre. Er du under den nye ordning kan du til enhver tid få den sat i bero og afprøve flexjob eller helt sige den fra dig og komme ud i ordinært arbejde.

Derfor forstår jeg ikke hvorfor der skal så mange stramninger til som rammer så bredt som det gør.

superkok 24-02-2010 14:42

Citat:

Jamen superkok der er jo ingen der siger at du skal forblive på FP hvis du får det bedre. Er du under den nye ordning kan du til enhver tid få den sat i bero og afprøve flexjob eller helt sige den fra dig og komme ud i ordinært arbejde.
var det lars løkke sagde det... jeg kender mange der som de selv siger jeg er gået fast i fp :D jeg er flexjobber kun min kæreste der er fp fra før 2003 :D

hla72 24-02-2010 15:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af superkok (Send 93137)
var det lars løkke sagde det... jeg kender mange der som de selv siger jeg er gået fast i fp :D jeg er flexjobber kun min kæreste der er fp fra før 2003 :D

Nu var det heller ikke dig som person jeg mente, jeg kunne lige så godt have skrevet "man".

frida 24-02-2010 15:11

Ja, Claus Hjort er ude med riven igen. Jeg synes også det er imponerende at det eneste regeringen kan komme frem med ang. førtidspension er at alt for mange psykisk psyge unge får fp.

Hvis det er et problem, så løs det!

Det kan da ikke alene være grundlag for en reform, igen, når det i forvejen er nærmest umuligt at blive tilkendt både fp og flex.

Hvad med at de lavede en kulegravning af hvordan kommunen forvalter lov om aktiv beskæftigelses indsats?
Så ville de hurtigt finde ud af at der kunne spares millioner af kroner på en effektiv arbejdsgang, at kommunerne begyndte at følge gældende lovgivning i stedet for at ødelægge folks liv yderligere med deres evindelige kassetænkning og syltning af sager.

Ord som refusion, beklageligt, afslag, jobcenter, sagsbehandler, arbejdsprøvning, alle muligheder er ikke udtømte er ganske simpelt blevet hadefulde skældsord inde i mit hoved.

Regeringen må snart åbne øjnene for kommunernes smøl, og det er ufatteligt der ikke er nogen der vil røre ved det, når det er så åbenlyst hvad deres inkomptence koster samfundet.

Ninja 24-02-2010 15:16

Når regeringen vil stramme noget, så ender det somregl med, at stramningen også kvæler folk der ikke var tiltænkt kvælningen.......

At de vil kigge lidt på førtidspensionen, specielt for de unge under 29 år, er jeg helt okay med. Men begynder de at stramme noget, så går det galt for de unge under 29 der HAR feks de psykotiske lidelser (som ikke kan hjælpes), og det vil ramme alle dem over 29, som i forvejen har det svært.
Regeringen har jo fremsagt, at de gerne vil kigge på førtidspensionen, men at det IKKE må koste penge''....

Iøvrigt har vi jo præcis de muligheder i dag, som 'nogen' mener skal være nye tiltag.
Midlertidig førtidspension tilkendes jo STADIG til både unge og ældre - den kan de jo bare gøre brug af!

Der er INGEN i dette land, som behøver følge førtidspensionen som en permanent parkering - de kan til enhver tid, ophæve førtidspensionen eller evt få gjort den hvilende.
Der er INGEN TVANG af nogen art.

Så det regerningen skulle koncentrere sig om, er vel bedre behandlingstilbud - også til dem der ér tilkendt pensionen, og til dem der er i risikozonen for senere at få ftp...

Men hov nej!, alt det koster jo penge, så ér det jo meget lettere at skære alle over én kam, og indføre noget nyt, så det bliver meget meget sværre at i det hele taget få den førtidspension:mad:

Så jo, jeg lugter også blod her, men jeg fornemmer også sved og rigtig mange tårer.

YYY 24-02-2010 16:35

Hej,

Jeg er ny her, jeg har et spørgsmål som jeg håber jeg får svar på. :) De reformer om fortidspension, der lige er blevet talt om, som de vil lave, gælder det for dem som har fået førtidspension, altså har det allerede, eller gælder det kun om dem som vil have og ikke har endu. tak. :D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension