K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   hjælp hvis nogen kan (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12781)

superkok 17-05-2010 09:12

hjælp hvis nogen kan
 
jeg har en kamerat der er på et kursus hvor han siger han har rignet og sygemeldt sig til kursus og komunen men de siger de har ikke fået den nota og de trækker han 600 kroner pr dag de siger de ikke har modtaget hans sygemelding kan de virkeligt bare trække så han ender med ca 4++-600 her til den 1..det kursus han er på hvor de er så fede menesker der venter på fedme operation folk der har været udsat for skudepisoder osv nice kursus må man sige men nogen der kender en paragraf eller ngoet der kan hjælp jeg er totalt blank og kan ikke lige hjælpe ham.

nilla 17-05-2010 09:41

Jeg kender ikke til kommunens regler på det område. Men han kan bede teleselskabet om en specificeret regning. Så kan han vise at han har ringet som han sagde

superkok 17-05-2010 10:00

ja det kan man men det beviser jo så bare ikke at han har ringet og sygemedt sig kun han har ringet

jsn 17-05-2010 10:36

Hvad siger kursusstedet.?

Kan de ikke bekræfte at han har sygemeldt sig, som han siger.?

Mvh.
Jsn

c.l.e.o. 17-05-2010 10:47

Det måske så aligevel en god ide at ringe sig syg både til kursus og jobkonsulenten.

Og måske sagsbehandler også hvis man skulle vide hvem det er...

Det er godt nok en arvelig en ,men noget fra tele selskabet ,og så måske "en god vens,tilkendegivelse af at have siddet der ,da der blev ringet,som var forbi med lidt brød måske"

Det kan måske rede den..

gittedl 17-05-2010 10:49

Ringede han afbud fra sin mobiltelefon?

Jeg har ladet mig fortælle, at ens teleselskab skal gemme alle opkald fra/til mobiltelefoner digitalt - det skulle have noget med terror lovgivningen at gøre. Som kunde kan man selv kontakte ens teleselskab og bede om at få tilsendt en kopi af samtalen mod naturligvis et gebyr. Og her vil det naturligvis være bedst hvis han kan oplyse dato og tidspunkt, som man kan se i loggen på ens mobil ;)

c.l.e.o. 17-05-2010 10:58

Selv om der skal betals for det ,kan det sikker godt betale sig ,istæden for at blive trukket flere dage..

Hejdien 17-05-2010 11:57

Hvis han har ringet fra mobil så har de fleste selskab en tjeneste så man selv kan gå ind og se hvilke nummer der er ringet på (det kan jeg ved cbb ) når jeg har ringet og sygemeldt mig så har jeg altid lige sendt en mail til min sagsbehandler og chef også bare for en sikkerheds skyld hvis sådan noget her skulle ske, trods det de garantere mig at det sker ikke :)

superkok 17-05-2010 14:55

hmm har har CBB håber det hjælper for de overskud han har på en buget konto får han nok ikke lov til at låne da hans bank mand/dame troer det er hende/hans penge troer så alle banker er sådan

Cillenolle 17-05-2010 15:26

Jeg har CBB og det er meget nemt at gå på nettet og se dine opkald. Hvis kammeraten ikke er oprettet, så ved jeg ikke om det kan lade sig gøre, om den kun viser fra man er oprettet.

Gå ind under Mit CBB, derefter Mit forbrug og så tryk på opkald og du nemt kan se hvilke opkald du har foretaget.

På egen mobiltlf. er det også muligt, men det er nok forskelligt fra tlf til tlf. På min Samsung findes det under Opkaldsfunktioner.

Det er da rigtigt, at det ikke viser at kammeraten har talt med nogen, men hvis der er ringet til 2 forskellige, vil disse numre vises. Håber da det løser sig, men jeg kan da godt forestille mig problemer. For at sikre sig selv, hvis man har adgang til mail, så lav sådan en også til dem.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension