K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   pædagoger søges!!!;) (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4019)

nille 11-02-2008 22:54

pædagoger søges!!!;)
 
jeg er pædagog! OG har netop fået job (fleks) som pædagog indenfor social området! kunne været skønt at hører lidt fra andre pædagoger...

blir i set på med samme øjne som andre?
løn?
hvor mange timer har i-du?
pensionskasse-hvilken står du i...PBU?eller

håber der skulle være en pædagog tilstede:D

Bea 13-02-2008 22:16

Jeg er også pædagog i 15 timers fleksjob.

Jeg føler jeg bliver set på med samme øjne som ser på de andre på stedet. jeg er medlem af SL og får mindstelønnen inden for dette område. Jeg får 13 % i pension og de er ved at undersøge, om jeg kan dækkes ind af en privat forsikring vedrørende behandling på sygehus samt en invaliditetssum. Det sidste tror jeg ikke nu ikke på, men de er altså ved at søge oplysninger, som bestemt ikke tjener mine fordele.

Føler du dig ikke godt tilpas i dit fleksjob? Hvor længe har du været der?. Jeg har været i mit fleksjob snart i 8 måneder nu.

Det jeg føler er, at jeg næsten ikke har timer nok, til at udfylde en plads således at jeg kan gøre noget pædagogisk på stedet. Heldigvis er de villige til at snakke om det og jeg føler at jeg bliver respekteret.

Glæder mig til at høre fra dig.

Bea

nille 13-02-2008 23:23

super bea
 
dejligt du skrev!
rart lige at høre lidt fra andre...
hvad er mindsteløn ...om jeg må spørge-
skal starte 19.2 -og ja mega meget nervøs...
har du været medlem før du blev syg af PBU pensionskassen....????
jeg ringede til dem idag for at forhøre mig-egentli for at høre om jeg skulle meldes ud osv- også sagde ham PBU manden,at når man var blevet fleks jober og fået job-var man tilkendt en halv forsikrings sum-havde det været en hel altså feks ved pension som han sagde....i mit tilfælde vil det være 125.000 jeg vil få.............jeg har valgt ikke at blive glad....for jeg syntes simpelthen det lyder for vildt! og ved hvis jeg bare sagde juii super,og fandt ud af at der står noget med små bogstaver han ikke fortalte ja så er det jo en mega skuffelse...så pt holder jeg lav profil, og ser det som en talefejl fra hans side...hvad tænker du? eller andre her på k10
knus til:kram: bea

Bea 18-02-2008 17:37

Hej Nille

Et indlæg forsvandt for mig, jeg prøvede at citere deit indlæg, men ak nej...........

Jeg kan se, du skal starte i job den 19, og held og lykke med det. KAn godt forstå du er nervøs, det var jeg også, men det går faktisk over alt forventning. Den tid der går godt, er der ikke nogen, der kan tage fra os.

Jeg skal lige undersøge lønnen men ca 20,000 plus 13 % i pension, men jeg ved at der er en lille forskel på, om vi arbejder inden for normal området eller vi arbejder inden for specialområdet.

Hvis der er noget, som du synes jeg kan være behjælpelig med, så send en PB til mig. Må indrømme at jeg ikke er så meget inde på K 10 efter jeg har fået arbejde. Det tærer på resurserne at gå på arbejde, men jeg synes nu det er dejligt at have fået et job.

Jeg vi prøve at følge med, hvordan det går dig.

Bea

Emma 08-09-2008 00:13

til Nille.
 
Hej Nille.
Er også pædagog ...men desværre endnu ledig...flexer...altså:)
Tillykke med dit nye job ...håber du vil skrive lidt om hvordan det går herinde.
Forstår godt du er nervøs...ville jeg også være ;) men det skal. nok blive godt... held og lykke ihverfald.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål omkring udbetaling fra PBU rigtigt...altså om du skal have 125.000kr. ja så er den god nok. det er halv invaliditetsydelse, så det er rigtigt hvad ham PBU manden har oplyst dig.

Endnu en gang held og lykke til dig . knus Emma.

Webmaster 08-09-2008 00:28

Hej Emma...

Ville lige oplyse dig om at Nille skrev sit indlæg den 11 februar...hvis du ikke lige har kigget efter...så helt nyt er jobbet ikke...

Men da godt at du skriver...da hun jo søger andre pædagoger....

popiae 08-09-2008 07:33

Hej.
Jeg er også socpæd, men kommer desværre ikke tilbage til arbejdsmarkedet.

Men jeg har spørgsmål vedr invalidetetssum. Jeg har PKA men der er summen ca. 130.000 som engangsbeløb, derudover er der selvfølgelig den løbende ydelse.
Hvorfor denne forskel, eller er der noget jeg har misforstået?
vh popiae

Emma 08-09-2008 11:51

Ja undskyld... tror jeg vat lidt træt i går aftes....tænkte godt lige over det da jeg var kommet i seng...noget dæmrede med februar;)


Godt du er vågen;) mange hilsner Emma.

Hej popaie
Jeg fik oplyst at jeg ville have fået det dobbelte udbetalt ,hvis det havde været førtidspension, af fagforeningen. Det var jo så PBU... men prøv at kontakte fagforeningen.

mange hilsner Emma.:)

Buller1 08-09-2008 12:55

Pædagoger
 
Er ligeledes soc.pæd.

Var godkendt til fleksjob i 4½ år inden jeg (pr. 1.6.08) blev pensioneret.
Nåede ikke at få job mens jeg var fleksjobber, min arb. evne var for lille. Er også udd. indenfor regnskab og kontor.

Et lille suk vedr. PKA. jeg meddelte PKA den 8. maj at jeg havde fået førtidspension og først den 18. august har de skrevet til kommunen om yderligere oplysninger. Syntes det er dårligt både i forhold til mdl. ydelse og engangbeløb. Får jo en væsentlig lavere ydelse nu en da jeg fik ledighedsydelse.

Buller1.

Nynne 01-01-2009 18:18

PBU ??
 
Hej

Nu kan jeg godt se, at der er et stykke tid siden, at der har været aktivitet på denne tråd, men jeg prøver alligevel. Jeg er også pædagog og er blevet /bliver visiteret til flexjob her d. 1/1-09.

Overgår fra sygedagpenge til ledighedsydelse, hvilket er en væsenlig nedgang. Blev derfor nysgerrig, da jeg så at man kan få et engangsbeløb fra sin pensionskasse. Hvad gør man og har alle der er blevet visiteret til flexjob, der får sådan et beløb ?? Jeg vidste det ikke og ved faktisk ikke engang, hvilken pensionskasse jeg er tilknyttet.

På forhånd tak !


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension