K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Er du syg???? Du ser da ikke syg ud? - Facebook (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17414)

PiaL 30-03-2011 09:25

Er du syg???? Du ser da ikke syg ud? - Facebook
 
Der kører i øjeblikket en "kampagne" på facebook, hvor man poster følgende:

Er du syg???? Du ser ikke syg ud? Nej, det gør jeg måske ikke. Det er en daglig kamp når sygdommen ikke kan ses udenpå.
Sæt dette som din status i mindst 1 time, hvis du eller nogen du kender har en usynlige sygdom! (Whiplash, Angst, fibromyalgi, kronisk træthed, Endometriose, Diabetes, Crohns, Gigt, epilepsi, MS, ADHD, Blodpropper, Ca......ncer og /eller depression)

Deltag i den, hvis du føler for det, og medvirk til at udbrede budskabet.

L.S. 30-03-2011 09:36

godt svar til nedladende kommentar om usynlig sygdom:
 
Læst andetsteds - herinde tror jeg nok:

Perfid kommentar fra misundelig ignorant til en af os ramte: "Du ser da ikke syg ud??!!"

svar: "du ser da heller ikke dum ud!!".

;)

calamityjane 30-03-2011 09:40

Bare rolig, er mid i den ;-) i nat satte jeg den på for 2. gang, men det er en god sag

Andepigen 30-03-2011 09:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af L.S. (Send 157719)
Læst andetsteds - herinde tror jeg nok:

Perfid kommentar fra misundelig ignorant til en af os ramte: "Du ser da ikke syg ud??!!"

svar: "du ser da heller ikke dum ud!!".

;)

Nu behøver den slags kommentarer jo ikke at være perfide.

Jeg fik den for et par uger siden af en kollega; det var IKKE "så tag dig da sammen, du ligner jo ikke en der fejler noget"-agtigt - det var en gennemført "jeg glemmer helt, at du er syg, for man kan jo ikke se det på dig"-agtigt. Så sådan kan den altså også serveres (og modtages) ;)

Effy 30-03-2011 10:50

Jeg kender det også godt.

Jeg synes bare at der mangler stofskifte problemer i den række af usynlige sygdomme. Jeg lider selv af for lavt stofskifte og det kan være invaliderende, når medicinen ikke rækker/ hjælper.

Effy.

Vovse 30-03-2011 11:32

Hvor mange sygdomme/handicaps er egentlig synlige?

Hvis vi ser bort fra mennesker, som mangler en legemsdel eller bruger kørestol, rollator ell.l. (måske endda p.g.a. et usynligt handicap;)) hvor mange sygdomme/handicaps er så synlige?

Jeg tror faktisk, at der er mange flere usynlige end der er synlige.

Lunasdatter 30-03-2011 12:42

Det har du fuldstændig ret i Vovse...
Men tankeløse mennesker tænker ikke så langt..... :rolleyes:

Jeg var og er så jublende glad over min førtidspension.... og den første jeg fortalte det til udenfor familien sagde: "Nå og hvad har du så fået den for" - jeg var hurtigt ogt svarede bare .. en gammel arbejdsskade... og det er jo ikke en gang løwn .. hun fik bare ikke hele sandheden :)
Knus Lone

PiaL 30-03-2011 13:32

:)
Citat:

Oprindeligt indsendt af Effy (Send 157733)
Jeg kender det også godt.

Jeg synes bare at der mangler stofskifte problemer i den række af usynlige sygdomme. Jeg lider selv af for lavt stofskifte og det kan være invaliderende, når medicinen ikke rækker/ hjælper.

Effy.

Den kan du jo bare tilføje :-)

KatrineB 30-03-2011 14:06

Jeg har lige postet den igen inde på FB:)

jeg kender alt for godt til det jeg lider nemlig selv af mild ADHD

mvh katrine

Pedro 30-03-2011 14:57

Er du syg?
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af PiaL (Send 157715)
Der kører i øjeblikket en "kampagne" på facebook, hvor man poster følgende:

Er du syg???? Du ser ikke syg ud? Nej, det gør jeg måske ikke. Det er en daglig kamp når sygdommen ikke kan ses udenpå.
Sæt dette som din status i mindst 1 time, hvis du eller nogen du kender har en usynlige sygdom! (Whiplash, Angst, fibromyalgi, kronisk træthed, Endometriose, Diabetes, Crohns, Gigt, epilepsi, MS, ADHD, Blodpropper, Ca......ncer og /eller depression)

Deltag i den, hvis du føler for det, og medvirk til at udbrede budskabet.

Kender det alt for godt! Har efterhånden trukket mig tilbage fra det sociale liv, da det har været alt for hårdt at kæmpe, for mine medmenneskers forståelse eller accept på min skjulte sygdom. Det er så svært, at forstå og acceptere noget, man ikke kan se med det blotte øje.
Nu venter jeg bare på, at min sag om FTP skal lande på pensionsteamets bord, til forhåbentlig godkendelse. Jeg lider af personlighedsforstyrrelser, angst og svær depression.:eek:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension