K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2008, 10:37   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg er enig, Pia.

Hjort har engang sagt, at syge ikke hører til på kontanthjælp. (Jeg kan desværre ikke huske, hvornår han har sagt det.)

Det er jo muligt at blive arbejdsprøvet, få indhentet dokumentation osv. på 12 måneder, så der er ingen undskyldning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 22:59   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, det er ikke altid muligt, grundet forskellige sygdomme, hvor mange undersøgelser og div medicinske forsøg skal afprøves.
Herunder de psykiatriske som kan kræve forskellige og/eller langvarige behandlingsforsøg.
Dertil alvorlige følger af div ulykker, som kræver lang tids genoptræning.
Men så er det jo bare at forlænge sygedagpenge indtil indhendtelse af de nødvendige oplysninger er til stede.
Men mange sager kan nå det, inden de 12 mdr, hvor det er rent sløseri fra kommunen der forhaler afklaringen.
PS Enig, syge høre stadig ikke til på kontanthjælp.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 09:59   #13
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Jubiiiiiiii...

Er lige blevet ringet op idag.. fra min sagsbehandler, at jeg var blevet visiteret til flexjob..
Men hun kunne ikke fortælle mig hvor mange timer det blev til

Hun virker sød nok, men kan aldrig svare på de spørgsmål jeg stiller.. Hmm.

Hun har så efterfølgende sendt mig en mail så jeg har det på skrift, men hvad
betyder LAB § 70

Håber i kan hjælpe med dette spørgsmål..

Tak for jeres svar.. dejligt der er så mange der vil hjælpe

til alle Jer

Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 10:09   #14
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej og tillykke

Så vidt jeg kan se skulle det være dette, håber nogen retter hvis det ikke er rigtig

Krav om arbejdsprøvning eller anden dokumentation, jf. § 70 i lov om en
aktiv beskæftigelsesindsats
Udover betingelsen om at arbejdsevnen skal være varigt og væsentligt nedsat, er det
også en betingelse for fleksjob, at alle relevante foranstaltninger har været afprøvet
for at opnå beskæftigelse på normale vilkår.
Det følger af § 70, stk. 1 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, at ”kommunen giver
tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social
pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på
arbejdsmarkedet.”
Ifølge § 70, stk. 2 i samme lov gælder, at ”fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante
tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på
omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den
pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart
formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.”
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 15:31   #15
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tusinde tak for svar falco.. ; )) men jeg forstår bare ikke, at jeg ikke kan få og vide hvor mange timer jeg er visiteret til, min job konsulent har beskrevet i min arbejdsvurdering, at jeg max kan arbejde 2 til 3 timer dagligt med en ugentlig fridag onsdag... vil det mon blive sådan eller hvad..

Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 18:37   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dit timeantal besluttes for det job, du forhåbentlig en dag får.

Dvs. ofte kommer du i praktik på en mulig kommende arbejdsplads, hvor man finder de konkrete skånebehov, timeantal osv. Det kan være forskelligt fra job til job, hvor mange timer man kan magte.

Det er også muligt, at hvis du beder om at få et fleksjobbevis, at din kommune kan skrive det præcise timeantal, så får du nemmere ved at søge job selv med det bevis.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 20:06   #17
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak zuza.. ja du har nok ret.. men det blir noget indviklet noget tror jeg mht. min forsikring vedr. tab af erhvervsevne...
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 14:38   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Kjersti

Tillykke med at du er blevet godkendt som fleksjobber...

Du kan i samråd med din sagsbehandler finde et bestemt timetal.
Det er rart, at man kan skrive et bestemt timetal i sine ansøgninger...

Selv gjorde jeg det, da jeg blev godkendt, at jeg og sagsbehandleren satte os sammen og talte om, hvor mange timer, det skulle være....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 16:28   #19
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Flexydelse

Efter jeg er blevet godkendt til flexjob, har jeg fået brev fra kommunen, at jeg automatisk bliver tilmeldt flexydelsesordningen, men at jeg også kan fra vælge denne.
Mit spørgsmål er så... jeg har aldrig indbetalt til efterløn, så kan jeg vel heller ikke indbetale til flexydelsesordningen nu og så få gavn af denne om 10 år, hvor jeg bliver 60 år ????

fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 18:01   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kjersti nej så kan du ikke få noget udbytte af den prøv at læse det her nu er der jo ikke nogen der har betalt til fleksydelse i 30 år , men der er det så efterlønbidraget der gælder , så jeg ville melde mig fra


Hovedbetingelserne for at overgå til fleksydelse er, at ansøgeren:
- er fyldt 60 år
- er visiteret til et fleksjob
- betaler fleksydelsesbidrag
- har indbetalt fleksydelsesbidrag i mindst 25 år inden for de sidste 30 år
- har fået indberettet værdien af pensionsformuen
- har bopæl her i Danmark eller i et andet EU/EØS-land.

Ved opgørelsen af den opnåede optjeningstid i ordningen medregnes perioder med medlemskab af en anerkendt arbejdsløshedskasse før 1. april 1999 og indbetaling af efterlønsbidrag efter 1. april 1999 indtil visitation til fleksjob.

Der er ikke særlige krav om beskæftigelse forud for overgangen til fleksydelse. Den pågældende skal blot umiddelbart før overgang til fleksydelse være i et fleksjob eller modtage ledighedsydelse.

De seneste 12 måneder før tilmelding til fleksydelsesordningen vil altid tælle som et fuldt optjeningsår, uanset om der er betalt bidrag, når optjeningstiden skal opgøres. Det skal der kompensere for, at overgangen til fleksjob ofte sker efter en periode på sygedagpenge eller med kontanthjælp, hvor medlemskab af en a-kasse og bidragsbetaling til efterlønsordningen typisk vil være afbrudt.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vurdering arbejdsevne nielsen69 Alt det andet 11 04-10-2012 20:28
Vurdering Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-08-2012 13:30
adhd vurdering Wasaki Alt det andet 12 03-07-2011 07:55
vurdering hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-09-2010 21:45
Har du nu smerter :( (vurdering) Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-07-2010 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension