K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 09:23   #11
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Lige et spørgsmål mere....kan jeg forlange at få supplerende oplysninger til belysning af min helbredsmæssige situation fx fra lægen ind i sagen nu eller er det for sent?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 10:11   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kommer an på hvor gamle/nye oplysninger du har.

Der skal jo ligge en aktuel lægelig vurdering, forud for afgørelse vedr sygedagpenge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 11:10   #13
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Lægepapierne (specifik helbredsattest) er fra november. Det som lægen gerne vil kommentere på, er lægekonsulentens konklusion (og som sb så 100% har adopteret) at jeg er helbredsmæssig meget uafklaret samt at tidsperspektivet er uafklaret.

Sidst redigeret af Håber; 08-03-2011 kl. 11:31.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 00:25   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan sagtens få din læge til at skrive et journalnotat eller lign. om lægekonsulentens misopfattelse.
Især hvis han gerne vil.

Dette kan du selvsagt medinddrage i sagen, da den jo ellers bliver mistolket.
(har jeg ikke givet dette råd før?).

Få afleveret dette, til sagsbehandler, hurtigst mulig.
(husk kopi med stempel til dig selv.)
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 00:05   #15
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Det vil jeg gøre. Håber min læge kan nå at få det lavet inden!

Jeg ved ikke, om du har givet rådet før - jeg har ikke set det tidligere, men ikke desto mindre tusind tak
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 11:14   #16
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Min læge nåede desværre ikke at skive noget til min partshøring.

Jeg havde i mit svar argumenteret for, at eftersom lægekonsulenten ikke mener der er grundlag for at antage, at den psykologfaglige vurdering er korrekt, undrer det mig, at der ikke er blevet indhentet uddybende oplysninger/dokumentation fra psykolog og/eller læge.

Jeg blev så ringet op af min sb og forelagt muligheden for, at bruge forvaltninglovens §21 og standse sagen mens der blev indhentet ydelrigere oplysninger og samtidig informere dem om, hvilke oplysninger jeg ønskede de indhentede og at de ikke kan indhente yderligere oplysninger da der skal falde en afgørelse nu pga varighedsbegrænsning.

Jeg har fundet bemærkninger til sygedagpengelovens §27, 2 der siger:

Efter § 27, stk. 1, nr. 2, i lov om sygedagpenge, kan sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger, når det er nødvendigt at afklare den sygemeldtes arbejdsevne og muligheder for at varetage et almindeligt job, eller når den sygemeldtes helbredsmæssige situation er uafklaret, men denne afklaring i alle situationer kan ske inden for de 26 uger.

Mit spørgsmål er så, om jeg ikke skal henvise til dette og "kræve" forlængelse efter §27,2 og så må det være op til dem at få indhentet det de mener skal til for at dokumentere min helbredsmæssige situation?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 12:07   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lidt kompliseret.
Der findes flere måder at gribe det an på, du skal bruge mavefornemmelse.

Jeg ville i dine sko, be om forlængelse af sygedagpengene, dels pga af kommunen IKKE har indhendtet en speciallægeerklæring der kan klarlægge den UENIGHED der er mellem egen læge og psykolog på den ene side og lægekonsulenten på den anden.

henvis her til §28(se i sygedagpengeloven) om pligten til at grundlaget er undersøgt til bunds.
Her er det selvsagt vigtigt at der ligger/eller at en speciallægeerklæring ville kunne klarlægge den uenighed der er.

Så ja, jeg ville insistere på, at de indhendter det lægelige der mangler, før afgørelse, eller du bliver forlægget efter stk2.

Spørg gerne igen.
Ps du skal søge kontanthjælp hvis sygedagpengene ophører, ellers står du jo unden forsørgelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 12:26   #18
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Lidt kompliseret.
Der findes flere måder at gribe det an på, du skal bruge mavefornemmelse.

Jeg ville i dine sko, be om forlængelse af sygedagpengene, dels pga af kommunen IKKE har indhendtet en speciallægeerklæring der kan klarlægge den UENIGHED der er mellem egen læge og psykolog på den ene side og lægekonsulenten på den anden.

henvis her til §28(se i sygedagpengeloven) om pligten til at grundlaget er undersøgt til bunds.
Her er det selvsagt vigtigt at der ligger/eller at en speciallægeerklæring ville kunne klarlægge den uenighed der er.

Så ja, jeg ville insistere på, at de indhendter det lægelige der mangler, før afgørelse, eller du bliver forlægget efter stk2.

Spørg gerne igen.
Ps du skal søge kontanthjælp hvis sygedagpengene ophører, ellers står du jo unden forsørgelse.

VH Popiae
Tak for dit svar.

Min sb sagde til mig, at de ikke ville indhente yderligere dokumentation fordi jeg har fået sygedagpenge i 52 uger nu - udløb d. 28/2 - og der derfor skal falde en afgørelse.

Og det var så i den forbindelse hun fortalte om muligheden for at standse behandlingen af min sag (forvaltningslovvens §21) mens jeg selv indhentede oplysningerne (eller rettere - jeg skal sige til kommunen hvilke oplysninger jeg vil have de indhenter hos min psykolog).

Så lige umiddelbart får jeg dem ikke til at indhente nyt nu og det var så der jeg tænkte at måske en henvisning til at nr 2 også kan bruges til helbredsmæssig afklaring. Problemet er så, at lægekonsulenten (uden at have noget som helst belæg i nogen af papirerne fra læge eller psykolog) mener, at jeg også tidsmæssig er uafklaret og afklaringen skal jo ske inden for 39 uger før man kan blive forlænget efter den

Synes det er lidt for smart at vente til sidste øjeblik med at foretage sig noget, afvise alt hvad læge og psykolog skiver unden at begrunde det sagligt og derefter stemple helbredsmæssig og tidsmæssig uafklaret og så lade det være op til mig at få indhentet yderligere oplysninger som de så bare kan afvise igen

Jeg har altid været en person der kunne klare mig selv og var uafhængig af andre og hold op hvor jeg synes det er nedladende at stå med hatten i hånden og føle at man kæmper totalt alene mod systemet og at de sådan set bare kan skalte og valte med de oplysninger de har, som det passer dem uden at jeg kan gøre en skid

Jeg kan ikke få kontanthjælp, så jeg er i den "heldige" situation at min mand kan få lov til at forsørge os og vores 2 børn og betale mine ugentlige psykologbehandlinger men hey det er vel også vildt overvurderet det med at spise dagligt....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 12:53   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er møjsituation.

Vedr forlængelsesmuligheder, har kommunen desværre lang line.

Det betyder derfor ikke at de IKKE kan forlænge, hvis de ikke vil, men derimod at de ofte ikke vil.

Man kan have svært ved at begrunde at de dermed overskrider et retskrav, da forlængelsesmulighederne ikke er klare nok i formuleringerne.

Vedr afklaring; du skal ikke nødvendigvis kunne blive rask, men så afklaret at en læge kan skrive at du enten bliver rask eller vil have varige begrænsning i din arbejdsevne.

Denne varige begrænsning, skal være så afklaret at der IKKE indtræder forbedring, af arbejdsevnen, ved feks behandlingsforsøg eller lign der ikke har været afprøvet.

Men som sagt lad kommunen afgøre om sagen skal stoppes for indhendtelse af lægeligt eller om de vil forlænge efter stk 2.

Kan ikke helt gennemskue, hvilken en der er mest sikkert at gå efter alene, eller om der er faldgruber ved at lade kommunen vælge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flexjob eller fp eller ? bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 29 26-08-2011 09:57
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension