K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2012, 10:28   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Alle typer arbejde kan/skal med regnes ved vurdering på arbejdsevnen...

Det er ligeså hårdt at sortere tøj uden løn ved røde kors, som det er et andet sted med løn (eksempel)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 11:37   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Synte også det lyder lidt langt ude, så burde jeg også måtte ordne min mands regnskaber fordi det er min store intr. ( og det er det) men det er jo et job som normalt koster en lønning, at lave og det vil hjælp i din kones klinik også være.

Må indrømme, at hvis man har mere, at give af burde det komme vores arbejdsgiver til gode, sådanne ting her giver fleksjobber et dårlig ry.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 12:24   #13
PHALL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
PHALL er ny på vejen
Det er jo et ømtåleligt emne...
Spørgsmålet kunne jo også være at hvis man er gående/cyklende postbud på flexjob 18 timer om ugen, må man så heller ikke gå sig en tur når man kommer hjem ?
HVOR skiller man ARBEJDE og FRITID ?
Jeg har et arbejdsliv og et liv uden for arbejde.
Eller må jeg ikke have et liv uden for mit arbejde ?
Hvem skal bestemme over min fritid, efter jeg har hvilet mig på sofaen og efter indtaget af stærk medicin, som bl.a. gør at jeg ikke må køre bil m.m.
Hvor står det i loven, at jeg ikke må have en fritidsinteresse når jeg er i flexjob ?

//PHALL
__________________
Dont work harder. Work smarter
PHALL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 14:23   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det der er problemet her som jeg ser det er, at ved at hjælpe i din kones butik, laver du et lønnet arbejde,selv om din kone får lønnen, det stiller din kones butik bedet end naboens fordi du kan arbejde gratis.

Som hvis jeg laver min mands regnskaber, tager jeg en andens job, det er en hårfin grænse.
Men så længe der er penge i det, må det være forkert og selv om det er din store int. vil du næppe have kunder gratis, for det vil jo være,at tage brødet ud af munden på din kone.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 00:19   #15
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg er fleksjobber på 15 timer og 50 % refusion (med løn for 30, fordi mit sidste ordinære ansættelsesforhold var 30 timer). DOG er jeg stadig ledig, har ikke været ansat i noget fleksjob endnu og søger på livet løs.

Da jeg ikke synes jeg har noget at "sælge mig selv på" med det timeantal og den refusion (det er jo KUN kommunen og mig der får gavn af en sådan ordning - ikke arbejdsgiver - og hvem f**** vil ansætte mig så???), så lagde jeg hovedet i blød.

Jeg søgte en pension med henblik på, at starte op som selvstændig på lavt blus. Fik naturligvis afslag, da jeg HAR en arbejdsevne....

Jeg søgte en deltidsrevalidering til en modulopbygget uddannelse (anerkendt naturligvis) og samtidig opstart af egen virksomhed på lavt blus.
Fik naturligvis afslag - da jeg er fleksbevilliget og dermed ikke længere hører under revalideringslovgivningen!!

Det skal nok lige siges, at kommunen har støttet mig i min passion - både ved at give mig lov til, at udføre det i lønnet beskæftigelse (blev selvf. modregnet) under en praktik. Desuden har de givet mig et coachingforløb, som helt klart beskrev, at min passion ER dét jeg har fortalt dem de sidste 7 år (siden min sygemelding...og mødet med systemet) og jobkonsulenterne mener også, at det er dér min fremtid skal ligge. Jeg er ikke i tvivl.

Efter alt dette skrev jeg et brev til daværende Beskæftigelsesminister, hvor jeg bbeskrev min situation og bad om råd til hvad jeg kan gøre for at FÅ LOV at dyrke min passion, da der ikke findes et konkret job derude, hvor jeg kan udføre de ting jeg kan (meget alsidigt, dog indenfor samme branche).

Her fik jeg det svar, at jeg som fleksberettiget MÅ søge et DELTIDS fleksjob (også selvom jeg er deltidsflekser i forvejen) og derved "frigøre" nogle timer pr uge, som jeg kan bruge på egen virksomhed. Dvs. et fleksjob på 8 timer (med løn for 24 - derved 75% refusion) og så må jeg starte egen virksomhed så længe jeg holder mit timeantal på de 7 (effektive).

En anden mulighed er, at få en eksisterende virksomhed til at ansætte (og aflønne) mig og så køre min egen virksomhed på det fulde timeantal (15).... men hvem vil gøre det......

Jeg har en aftale med kommunen om, at i det øjeblik jeg kommer i fleksjob, så starter jeg op selv..... Indtil da arbejder jeg indenfor min passion, som timelønnet og bliver modregnet.

Så der ER huller....... det er "bare" op til din kommune at administrere det.

Jeg synes det er dybt frustrerende at gå hér og gerne VILLE arbejde og så skal man holde igen pga reglerne... men det skal nok lykkedes....

Det ER jo ingen hemmelighed, at vi som mennesker trives bedst med dét vi brænder for - og hvorfor skal lovgivningen så spænde ben, når vi nu gerne vil bidrage....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 00:22   #16
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Glemte lige..... Jeg er på kontanthjælp da jeg ikke har været i arbejde endnu og derfor ikke har optjent retten til ledighedsydelse.

På mit spørgsmål til kommunen om, "Hvad så hvis jeg mister fleksjobbet NÅR jeg får gang i mit eget" fik jeg ikke noget brugbart svar - fordi det er kommunen der skal administrere ordningen.... så der er altså ingen livrem og seler. De kunne heller ikke svare på om jeg vil være berettiget til ledighedsydelse.....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 02:13   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
Glemte lige..... Jeg er på kontanthjælp da jeg ikke har været i arbejde endnu og derfor ikke har optjent retten til ledighedsydelse.

På mit spørgsmål til kommunen om, "Hvad så hvis jeg mister fleksjobbet NÅR jeg får gang i mit eget" fik jeg ikke noget brugbart svar - fordi det er kommunen der skal administrere ordningen.... så der er altså ingen livrem og seler. De kunne heller ikke svare på om jeg vil være berettiget til ledighedsydelse.....

Og så er det vi gerne vil have §'er og/eller en henvisning til noget lov... -og når kommunen har sagt dette(med at være selvstændig som fleksjobber) til dig, har du forhåbentlig fået det på skrift?

Vi er vist mange der gerne vil høre mere om den gode nyhed


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 08:34   #18
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg arbejder på det . Har det på skrift fra Arbejdsmarkedsstyrelsen, som svarede på min henvendelse til Beskæftigelsesministeren.
Efterfølgende kontaktede kommunen vedkommende, for at høre hvordan det skulle administreres og her var svaret, at det var op til kommunen. Desuden fik de at vide, at det ER en reel mulighed, fordi der IKKE står i lovgivningen at man IKKE må .

Helt ærligt, så bør kommunerne jo selv finde disse huller - det må lige så meget være i deres interesse, at vi er nogle som MEGET gerne vil arbejde og KAN...................
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 08:35   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Er lige startet i aktivering og der fik vi jo lige gemmengået reglerne og en af dem, var man aldrig kunne blive selvstændig fleksjobber. så røg man ud af systemet.

Den eneste mulighed, var hvis ens partner lage navn til firmaet og man så blev ansat hos dem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 10:50   #20
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Ja der er stor forskel på kommuner!!!

Hvis man skal ansættes i fleksjob i partnerens firma, skal dette kunne dokumentere, at det kan bære en fleks løn. Denne dokumentation skal være de seneste 5 års regnskab.
Alternativt kan man få en udenforstående (kammerat eller et allerede eksisterende firma, udenfor familien) til at oprette et cvr.nr og så køre det der igennem.

Klart er det, at uanset hvad skal timetallet holdes. Som selvstændig tæller ALT med i timerne -- både administrativt arbejde, udarbejdelse af reklamemateriale, opdatering af hjemmeside mv.
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension