K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2008, 12:55   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
matcgrupper?

hej alle. jeg har et spørgsmål ang. matchgrupper mens jeg venter på min res.profil. jeg har læst i mine papirer at jeg ligger i matchgruppe 5.. er der nogen her der ved hvad de forskellige grupper betyder?
hilsen knudsen
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 12:59   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, det gør vi da

Gruppe 1 - Umiddelbar match: Arbejdsmarkedet er som udgangspunkt klar til at tage imod den ledige. Den ledige har eventuelt kvalifikationer inden for flaskehalsområder på arbejdsmarkedet.

Gruppe 2 - Høj grad af match: Den ledige har gode muligheder for at finde et job på det almindelige arbejdsmarked. Forskellen fra matchgruppe 1 er, at den ledige kan mangle specifikke kvalifikationer eller lignende.

Gruppe 3 - Delvis match: Kvalifikationer og ressourcer hos den ledige matcher kun delvis de krav, arbejdsmarkedet stiller. Den ledige vil kun i begrænset omfang kunne udføre job, der findes på det alminelige arbejdsmarked.

Gruppe 4 - Lav grad af match: Det vil være muligt for den ledige at have et job på under fuld tid og/eller kunne varetage særlig jobfunktioner med begrænsede krav til erfaring og kvalifikationer.

Gruppe 5 - Ingen match: Den ledige har aktuelt ikke nogen arbejdsevne, der kan bruges i jobfunktioner på det almindelige arbejdsmarked.

Håber det hjælper dig videre
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 13:08   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Knudsen... vi har en masse om matchgrupper her på siden.

Du kan bruge søgefunktionen, så kan du læse mere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 14:36   #4
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ok takker for jeres svar og held og lykke til alle og go vind fremover
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 16:53   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Ja, det gør vi da

Gruppe 4 - Lav grad af match: Det vil være muligt for den ledige at have et job på under fuld tid og/eller kunne varetage særlig jobfunktioner med begrænsede krav til erfaring og kvalifikationer.

Gruppe 5 - Ingen match: Den ledige har aktuelt ikke nogen arbejdsevne, der kan bruges i jobfunktioner på det almindelige arbejdsmarked.

Håber det hjælper dig videre
Så får jeg lyst til at spørge: Kan en borger i matchgruppe 5 visiteres til flexjob?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 17:25   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Rigtigt godt spørgsmål, Trold! Umiddelbart skulle man tro nej, men i disse tider, hvor arbejdsfastholdelse er lig med livskvalitet, er der nok nogen (en del???), der burde have fået tilkendt pension, som bliver visiteret til fleksjob i stedet for...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 22:05   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Netop Risa, i den aktindsigt jeg modtog for en uges tid siden, kan jeg se, at en måned før jeg blev visiteret til flexjob var jeg i matchgruppe 5.
Men den flexvisitering er så også kun kommet i stand, ved hjælp af løgnehistorier fra min daværende sagsbehandler.

De beskrivelser du giver af de forskellige matchgrupper, findes der et link til dem?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 08:53   #8
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Trold. Sikke noget! Hvis vistieringen er blevet foretaget på falsk grundlag, er afgørelsen så ikke ugyldig??? Du kan bl.a. læse mere om matchgrupper her og om, hvordan kommunene foretager indplaceringerne:
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/PU_ma...2008_15_53.pdf
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 09:59   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har gennem de sidste mange år været matchet i kategori 5 af alle sagsbehandlere og jobkunsulenter jeg har været til samtale med. Men nu hvor jeg søger førtidspension og nægter arbejdsprøvning (pga jeg ikke kan), så stilles der rigtig mange spørgsmålstegn til kategori 5 matchningen. FLOT
Nu MÅ jeg bare IKKE være en kategori 5. 5'eren var vist bare så de kunne fastholde mig på kontanthjælpen - så længe jeg ikke søgte førtidspension!!!!

....så nu er de vist ved at modsige sig selv og hinanden i deres iver på at få mig over i en anden kategori, så pensionen kan spares.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 10:32   #10
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Helene, forstår godt din undren og frustration! Hvad står der i dine papirer mht. indplaceringen? Hvilke argumenter har de for, at du pludseligt ikke er en 5'er mere? De må jo mene, at der er sket en forbedring mht din sygdom og erhvervsevne...? Hvis ikke, så hjælper deres matchændring jo ikke meget, når du har været indplaceret så længe og af så mange som en 5'er. Selv er jeg, for hver gang jeg har været til "jobsamtale", langsomt blevet "degraderet" fra en 2'er i begyndelsen til en 5'er nu, og det er jeg forblevet i over 1 år, trods ny sagsbehandler... Er også igang med pensionsansøgning, men hold op, sådan noget tager laaaaang tid
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension