K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2009, 12:56   #1
Annebeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2009
Lokation: Fredensborg
Alder: 71
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Annebeth er ny på vejen
Sagsbehandlingstid

Er der regler for i hvor lang tid en kommune må forhale sagsbehandlingstiden før man enten indstiller til en førtidspension eller giver afslag?

Jeg har været syg i 13 år og jeg har ingen udsigt til at jeg bliver rask. Jeg har senest været i en praktik jeg ikke kunne honorere kravene til. Nu vil min kommune sandsynligvis bede enten min praktiserende læge eller min speciallæge om en status for gud ved hvilken gang.

Jeg er så træt af at blive trukket rundt i forhalingsmanegen, og jeg overvejer selv at søge pension efter § 17.

Mange hilsner fra Annebeth
Annebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 18:23   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, der er ingen faste regler, men hvis du selv søger noget, så er der bl.a. ved førtidspension §17 på det FORELIGGENDE grundlag en frist på 3 måneder.

Men hvis du har en opdateret ressourceprofil, og ny aktindsigt i samtlige dine papirer, og du mener, det er nok til en førtidspension, så ville jeg da anbefale dig at søge pension §17 på det FORELIGGENDE grundlag.

På den måde tvinger du din kommune til at tage stilling til, hvad der skal ske i din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 14:04   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Alt efter hvor gammel din sidste status er så ville det måske være en god ide at tage den med inden du søger en § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG men ellers ville jeg da også selv overveje den vej efter så mange år , hvis det bliver afslag på pension så er der jo det at de skal pege på konkrete jobfunktioner du kan påtage dig
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 14:18   #4
Annebeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2009
Lokation: Fredensborg
Alder: 71
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Annebeth er ny på vejen
1000 tak for jeres svar. Ja, det er nok en god idé at få en - sidste - status med på sagen; Men så er det også slut med min tålmodighed.
Man skulle tro at der er oprettet et nyt fag på Forvaltningshøjskolen: Forhalingsteknik :-)
Annebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 10:33   #5
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
Søge pension selv

Hej Annabeth

jeg prøvede i første omgang at søge pension selv,MEN så lukkes der af for al tilgang af yderligere statusattester, speciallægererkl. m.m.
De må så kun bruge det er er liggende i forvejen.
Derfor valgte jeg, at lade kommunen søge for mig, og har lige fået min indstilling til gennemlæsing, så nu er der lidt lys foruden, man håber bare så på, at den bliver godtaget, det ved man jo aldrig.
Håber på det bedste for dig.

Knus
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 11:58   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L. Hagenau Se meddelelser
Hej Annabeth

jeg prøvede i første omgang at søge pension selv,MEN så lukkes der af for al tilgang af yderligere statusattester, speciallægererkl. m.m.
De må så kun bruge det er er liggende i forvejen.
Derfor valgte jeg, at lade kommunen søge for mig, og har lige fået min indstilling til gennemlæsing, så nu er der lidt lys foruden, man håber bare så på, at den bliver godtaget, det ved man jo aldrig.
Håber på det bedste for dig.

Knus
netop derfor skal hun vente indtil de nye statusattester er kommet.
herefter skal der søges en §17 på det foreliggende grundlag

men efter 13 år i systemet, burde kommunen jo nok selv have søgt.
du har så bare været heldig, da de fleste kommuner ikke vil sende nogen på FP for en hver pris.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 12:28   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så vidt jeg ved må man selv komme med nye oplysninger i sagen lige indtil den overgår til pensionsnævnet/-teamet til behandling efter reglerne om pension, men kommunen må ikke indhente nye oplysninger, når det er en § 17.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstid? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 23-07-2012 21:37
Sagsbehandlingstid Mordanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-02-2009 09:49
sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-11-2008 13:39
ftp sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-11-2008 10:42
sagsbehandlingstid zuza Spørgsmål ang fleksjob 1 17-08-2008 02:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension