K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2009, 21:56   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og hvad i alverden får kommunen til at tro at din veninde kan gå ned og få et banklån med så dårlig en økonomi??

Og hvis kommunen mener hun bruger sine penge forkert, så vil afbetaling på et banklån vel være inkluderet!!!

Hvis det er kommunen der mener hun skal i psykologbehandling, så er det dem der skal betale.
Er det din veninde der selv vil i psykologbehandling, så må kommunen selvfølgelig godt nægte og sige at så må hun selv betale....

Kommunen har ikke ret til at se ens kontoudtog, da de er lige så private som breve.

Men din veninde kan måske samle de faste udgifter sammen og vise dem til sagsbehandleren - måske har hun mange store regninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 23:23   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
mht at kommunen ikke må se kontoudtog???
de forlanger da 3 mdr bagud når man søger kontanthjælp...

det er grænseoverskridende, og jeg tog første gang derud uden div. bilag.. anden gang havde jeg taget 1 års bs udtog med + de 3 mdr i kontoudtog... da så hun ret sjov ud.. og ville pludselig nøjes..

men er I sikre på at det er en ret de ikke har og at det er privat.. det blev jo til at det ikke kun er mine kontoudtog, da vi har fælles konto..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 06:12   #13
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg har engang prøvet at de kunne gå direkte ind og se hvad jeg havde stående på min konto. Mens jeg var tilstede på DERES computer. SPOOKY!
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 08:34   #14
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
Hun har diskosprolaps, piskesmæld og tinetus.

Kommunen sagde til hende at hun skulle til psykolog, efter 12 behandlinger smækkede de kassen i, og forlanger hun skal til psykolog igen for egne penge. Hun har været i mange jobprøvninger og alle skriver, "Det er hendes ryg og nak der er problemet. INGEN nævner hendes psyk. Hun kan arbejde 4 timer om dagen.

Kommunen siger at en psyk-vudering er forældet efter, hun fik lavet en juni 2008.

Grunden til at jeg skriver for hende er at hun ikke computer og internet
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 08:49   #15
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
Det er kommunen der vil have hende tilpsykolog.

Hun bor i nordjylland.
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 09:20   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan godt forstå at kommunen måske godt vil se dokumenter på de faste udgifter 3 mdr tilbage - men et direkte kontoudtog, hvor de kan se om man handler sexlegetøj på nettet, køber kondomer, køber genbrug på QXL, har været på værtshus, kørt i Taxa eller har en svaghed for flødeskumskager, det må høre ind under snagen i privatlivet. Kommunen har da ikke krav på at vide hvad man bruger sine penge til - udover de faste udgifter. Jamen jeg er rystet!!! Men egentlig ikke overrasket....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 13:03   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg må indrømme at jeg ikke ved med netop psykolog når det er kommune der forlanger at hun skal til en sådan...

Du skriver at hun har fået det på skrift , henviser det til nogle love og § og er der en ankevejledning med der , hvis ikke så er den ikke det papir værd det er skrevet på ....

Noget andet er ....

Jeg skal jo igang med arbejds prøvning og i den forbindelse skal jeg så til revas fys to gange om ugen ....

Nu er det sådan at jeg hele tiden får at vide både af fys og læger at jeg burde gå til fys to til tre gange om ugen ..

Men det er der ikke økonomi til , så jeg spurgte min sagsbehandler om hvordan og hvorledes hvis nu der blev sagt det samme på bomi , hendes svar var at sagde de at jeg skulle gå til fys så skulle jeg ellers kunne det betragtes som at forhale min egen sag og dermed kunne jeg miste min ledighedydelse ...

Da jeg så forholdt hende at man ikke kunne pille hår af en skaldet og jeg jo ikke fik penge af at de sagde jeg skulle , fik jeg oplyst at så skulle jeg søge en § 82 engangs ydelse til 12 timer af gangen (og her skal jeg også lægge økonomi frem på samme måde ) og får jeg så afslag på det , så er det ikke længere mig der forhaler sagen men kommunen ...

Kunne lyde som noget af det din bekendte er udsat for ....

Det er rigtig nok at det er vildt for dårligt at de vil have konto udtog på den måde det rager dem ikke hvad hun køber og hvornår ...

Jeg har lige søgt enkeltydelse til el regning og her skulle jeg også aflevere kontoudskrifter to måneder tilbage ...

Jeg har netbank så jeg downloade mine konto udskrifter til computer og åbnede dem i paint ... alle beløb blev stående men jeg slettede de ting der var købt på kort over net og i brugs osv så der ikke var mulighed for at se hvor jeg brugte mine penge , det kommer ikke dem ved hvor du og hvad du bruger dit rådighedsbeløb til ....

Det samme kan din bekendte gøre , hun kan bare tage en spritmarker og slette det over som ikke rager kommunen .

Kun relle udgifter og indtægter bør fremgå ... resten må gå under snageri ...

Men inden i overhovdet gør alt det så er der noget andet i skal have gjort og det er at få den afgørelse med en ankevejledning og så anke den, din venindes læge kan sende hende til noget behandling som hun selv skal betale (fys, kiropraktor osv ) og det kan hun så søge enkeltydelse til , men jeg vil mene at når det kommer til noget som psykolog så har kommunen ikke kompetance til det ...

Og om ikke andet så må de give det på skrift med hele molevitten , og de skal give hende en grund til det, hvis der ikke er noget i hendes papir der taler for psykolog så må det betragtes at forhale sagen ...

Hvis kommunen vil have hende til psykolog så må de også betale for hende, jeg har lige kort kigget i sm afgørelser men har slet ikke kunne finde noget om det, leder videre senere ...

Indtil da ville jeg da klart skrive en klage til borgmesteren , og lave noget skriftlige til jobkonsulent og sagsbehandler sådan at de ikke bagefter kan komme og sige i misforstod det hele
  Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 13:19   #18
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg gør det samme som du Hejdi, når kommunen hver tredie måned, skal se mit regnskab, for El, vand og varme, så printer jeg kun ud hvad der " vedkommer dette". Det kommer ikke kommunen ved hvad/ hvor jeg handler ect.

Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 18:43   #19
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
Tak for hjælpen alle sammen.


I er alle for seje, HUSK DET
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 19:02   #20
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
HEIDIEN: hvis du er på Bomi, så har de da en fys tilknyttet? Det havde de i hvert fald da jeg var der. Så tog vi afsted fra Bomi og blev kørt tilbage... Så det var i arb prøvningstiden...

Lidt off topic, men alligevel
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Interview - hjælp os med at forbedre systemet madsringblom Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-04-2013 15:54
Ud af systemet Simmer Spørgsmål ang fleksjob 8 10-05-2012 10:49
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund. ping Alt det andet 2 24-05-2010 12:50
Hjælp!!! Hvad sker dog nu i systemet? forvired Dit og Dat 10 28-10-2009 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension