K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2012, 10:32   #1
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
Statusattest

Jeg skal til lægen idag og være med til at udfylde en statusattest som er sendt fra kommunen.Min læge som ikke har været til stor hjælp med hensyn til min førtidspension var den indirekte årsag til at jeg fik afslag i 2011 efter paragraf 17.Nu er der imidletidig indsamlet lægelige oplysninger fra speciallæger så som neurologer,MR scanning og psykiater.Behandlingsmulighederne er nu vurderet udtømte.Da jeg ved at lægen kun må udtale sig om funktionsevnen som er nedsat til det ubetydelige og er stationær vil jeg gerne have at han bruger ordet kontraindiceret så en arbejdsprøve er formålsløs da der er risiko for at forværre helbreddet.Er der nogen som kan hjælpe med teksten? Jeg søger nu førtidspension efter paragraf 18.
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 11:05   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå..

Kære Christiane

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...6geerkl%E6ring
tråd #4.

En Statuserklæring er som ordet siger et "her og nu" billede over din situation for at bedømme hvad der skal ske fremadrettet.
Du skal "ikke være med til at udfylde denne" men er lægens kliniske erklæring over objektive fund.

En Speciallægeerklæring er en endegyldig klinisk over de kliniske fund der er gjort gennem den samme undersøgelse. Begge kan rekvireres adskillige gange.

Men tal åbent og ærligt om lægen vil bruge ordet "kontraindicerende" og om vedkommende kender den fulde konsekvens af at bruge ordet eller ej.

Men træd varsomt da du ikke må virke appalerende som om du ønsker at bestemme hvad der skal stå i en Statuserklæring eller Speciallægeerklæring.

Begge erklæringer er vigtige juridiske dokumenter i din sag.

Du mener vel at din SB/kommunen indstiller dig til pension iht §18?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 30-10-2012 kl. 11:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 11:31   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Din læge skal jo skrive den objektive statusattest, der gælder for lige netop dig. Det er jo ikke lægen, der afgør om du kan få pension eller ej.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 12:10   #4
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
Statusattest

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Christiane

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...6geerkl%E6ring
tråd #4.

En Statuserklæring er som ordet siger et "her og nu" billede over din situation for at bedømme hvad der skal ske fremadrettet.
Du skal "ikke være med til at udfylde denne" men er lægens kliniske erklæring over objektive fund.

En Speciallægeerklæring er en endegyldig klinisk over de kliniske fund der er gjort gennem den samme undersøgelse. Begge kan rekvireres adskillige gange.

Men tal åbent og ærligt om lægen vil bruge ordet "kontraindicerende" og om vedkommende kender den fulde konsekvens af at bruge ordet eller ej.

Men træd varsomt da du ikke må virke appalerende som om du ønsker at bestemme hvad der skal stå i en Statuserklæring eller Speciallægeerklæring.

Begge erklæringer er vigtige juridiske dokumenter i din sag.

Du mener vel at din SB/kommunen indstiller dig til pension iht §18?

Hilsen Peter
Hej Peter

Jeg burde have skiftet læge for 30 år siden da han er komplet dr. Hjælpeløs.
Han spørg mig om råd,hvad der skal skrives til kommunen.Lægen har tidligere været lægekonsulent i kommunen så han burde vide bedre.
Kommunen er helt umulig og jeg må selv trække i trådene.Jeg har således selv udbedt om en statusattest som forhåbentlig ligger hos lægen idag.Kommunen gør intet og jeg har været ved at opgive at søge førtidspension flere gange.
I sidste uge da jeg talte med en sagsbehandler fra Jobcentret gik det helt galt og 5 min. senere blev jeg ringet op af Livslinien.
Derfor arbejder jeg meget selv på at få førtidspension da jeg kun får nyttesløs snak fra kommunen.
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 12:29   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er da flot, at din læge spørger dig om din holdning. Det er der sørme ikke alle, der gør. Håber du indgår i en positiv dialog med kommunen. Kan absolut være til din fordel.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusattest Jasmina Alt det andet 15 21-02-2013 01:27
Statusattest Makao Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-08-2012 22:20
statusattest mand Alt det andet 0 05-01-2012 17:24
Statusattest Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-11-2010 16:52
Vedr. Statusattest Kio Alt det andet 17 13-02-2009 06:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension