K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2015, 09:21   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Nu kommer din datter i første række, du i næste og derefter din familie.

Gennem statsamtet kan du søge om konfirmationsbidrag fra faderen - godt 3000,- og mere hvis han har en god løn.

Han må selv holde konfirmation for datteren, hvis han vil.

Pas god på dig selv og datteren
Bidraget kan ikke søges hvis han vælger selv at fejre hende - heller ikke selvom det f.eks består af en rejse istedet.

Man kan heller ikke søge om forhøjet bidrag til konfirmation mere, det er normalbidraget uanset indtægt nu.

Beløbet svarer til 3 mdrs normalbidrag uden tillæg.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 09:55   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


du kan ikke få fader bidrag til konfirmation - hvis han selv holder særskilt fest .
eller har jeg misforstået noget

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 22:26   #13
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser


du kan ikke få fader bidrag til konfirmation - hvis han selv holder særskilt fest .
eller har jeg misforstået noget

stribe ftp
jeg vil lige høre jer om noget. jeg har jo bedt om en aftale i statsamtet og den skal vi have d.17 December.
vores datter skal konfirmeres d.10 April 2016. og fra d. 17.December til 10.April er der jo lige lidt over 3.mdr. jeg har hørt at hvis man vil holde konfirmationen alene ( altså kun med min nærmeste familie. ) skal man lave en ansøgning om det. altså" de 3.mdr forinden konfirmationen skal afholdes. ) årsagen til jeg har bedt om en aftale på statsamtet er af taktisk".. årsag.

jeg har skrevet i mine papirer at jeg gerne vil have hende i de lige" weekender og han kan have hende i de u"lige weekender. grundet vores datter skal nemlig konfirmeres i en lige uge. ( uge 14. )
har jeg så RETTEN" hvis jeg nu må sige nej" til at min ex.mand må afholde hans fest for sin familie for vores datter på selve dagen altså 10.April. ????
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 23:25   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I statsamtet skal i lave en samværsresolution, og I vælger selv hvad I vil have ført ind i den, hvis I kan blive enige.

Kan I ikke det, går statsamtet ind og laver en overordnet resolution, i forhold til weekendsamvær osv.

De går ikke ind og træffer beslutninger om enkeltstående situationer som fødselsdage og konfirmationer, det skal man selv blive enige om.

Så hvis ikke I bliver enige og får det skrevet ned i resolutionen, vil det følge det anviste samvær.

Dvs at den der har samvær på konfirmationsdagen har barnet, medmindre man selv bliver enige om andet.

Hun er så stor at hun selv bør få lov til at være med til at bestemme hvordan hun gerne vil fejres.. men ja, får han samvær i lige weekender, kan du risikere kun at se datteren i kirken, og ellers først efter endt fest og samvær hos far.

Der skal ikke laves nogen ansøgning omkring noget som helst 3 mdr før, den der har samværet bestemmer hvordan der holdes fest og hvem der inviteres, og I kan ikke tvinges til at holde den sammen.

Så hvis du vil være på den sikre side, satser du på at han ikke tænker på konfirmationen, og så beder du bare om lige uger, og håber på at han ikke går imod det.

Måske er det bidraget her du har hørt om, det kan søges op til 3 mdr før konfirmationen, men kun hvis far ikke holder noget, og det tænker jeg at han gør, om ikke andet så for at slippe for at betale til dig..

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=7351
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 19-11-2015 kl. 23:29.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 23:43   #15
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
I statsamtet skal i lave en samværsresolution, og I vælger selv hvad I vil have ført ind i den, hvis I kan blive enige.

Kan I ikke det, går statsamtet ind og laver en overordnet resolution, i forhold til weekendsamvær osv.

De går ikke ind og træffer beslutninger om enkeltstående situationer som fødselsdage og konfirmationer, det skal man selv blive enige om.

Så hvis ikke I bliver enige og får det skrevet ned i resolutionen, vil det følge det anviste samvær.

Dvs at den der har samvær på konfirmationsdagen har barnet, medmindre man selv bliver enige om andet.

Hun er så stor at hun selv bør få lov til at være med til at bestemme hvordan hun gerne vil fejres.. men ja, får han samvær i lige weekender, kan du risikere kun at se datteren i kirken, og ellers først efter endt fest og samvær hos far.

Der skal ikke laves nogen ansøgning omkring noget som helst 3 mdr før, den der har samværet bestemmer hvordan der holdes fest og hvem der inviteres, og I kan ikke tvinges til at holde den sammen.

Så hvis du vil være på den sikre side, satser du på at han ikke tænker på konfirmationen, og så beder du bare om lige uger, og håber på at han ikke går imod det.

Måske er det bidraget her du har hørt om, det kan søges op til 3 mdr før konfirmationen, men kun hvis far ikke holder noget, og det tænker jeg at han gør, om ikke andet så for at slippe for at betale til dig..

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=7351
jeg" har på papirerne ansøgt om de lige" weekender. så han får de ulige weekender. vil det så betyde at jeg" godt kan (ifølge loven ) bestemme om jeg vil holde festen med ham og hans families tilstede verden den dag ??

kort sagt.. bede dem om at skride af h.. til da det er min weekend hun bliver konfirmeret i ??
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 23:53   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
jeg" har på papirerne ansøgt om de lige" weekender. så han får de ulige weekender. vil det så betyde at jeg" godt kan (ifølge loven ) bestemme om jeg vil holde festen med ham og hans families tilstede verden den dag ??

kort sagt.. bede dem om at skride af h.. til da det er min weekend hun bliver konfirmeret i ??
Jep..

Men tjek lige med datteren, det er først og fremmest hendes dag..

Sørg for at det bliver planlagt i god tid, og at far får besked i så god tid, at han kan nå at falde ned igen, hvis han bliver vred.

Hvis I bliver uvenner over det for tæt på selve dagen, vil det kaste en skygge over festen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 00:37   #17
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg har fulgt din tråd, og nu er jeg nødt til at give mit besyv med
Jeg har en veninde der har børn med en eks mand som hun overhovedet ikke kan snakke med.. heller ikke skrive sms!
de har 4 børn sammen.
hvis du vidste hvor mange gange de har sat i amtet og holdt mæglings møder.. til ingen verdens nytte!
der er afholdt en del børnesamtaler, altså hvor barnet fortæller en ansat hvad de gerne ville, bo mv..
så her i foråret skulle et af deres børn konfirmeres.. og han nægtede at holde fest hvis al le ikke måtte komme med fra begge sider af familien!! stor opstandelse
men han fik sin dag som han ønskede, så vi var nye, gamle venner.. nye koner, kærester, bedsteforældre samlet
og alle var neutrale og talte pænt sammen!
og drengen havde en rigtig god dag, det er det vigtigste af det hele.. så må de voksne tage sig sammen for barnets skyld. det kan lade sig gøre
så mit råd til dig er : vær neutral over for din datter, lyt til hendes ønsker, og pak dine følelser væk, bare den ene dag.. hun vil aldrig glemme hendes store dag, og det er da skønnest at huske en fantastisk dag
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 01:01   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Folk har desværre en grim tendens til at glemme at det hele bør og SKAL dreje sig om børnene og ikke forældrene...(dette er ikke en anklage)

Mit råd...tænk udelukkende på hvad der er bedst for din datter....og ikke på hvad der er bedst for dig selv....eller værst for faren...

Man kan håbe at han så tænker på samme måde....at det er datteren som det hele drejer sig om....og ikke ham...

Det er desværre ganske normalt at mange forsøger at straffe den anden forældre igennem sine børn...fordi man har uafsluttede ting med den anden...

Man bør altid huske på...at det er ens barn det går ud over....og ikke den anden forældre...

Man bør heller aldrig tale negativt om den anden forældre til sit barn....det vil senere give bagslag...

Det hele bør og skal dreje sig om barnet og det er ikke fair at det skal gå ud over barnet uanset hvor meget splid der så ellers er imellem to forældre...eller hvor sur man så end er på den anden..

Sæt altid barnet/børnene først...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension