K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2016, 20:05   #21
Esb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2016
Indlæg: 16
Styrke: 8
Esb er ny på vejen
Tak. Jeg har dog ikke talt med min prak. læge omkring mit forløb i over et år. Hun er ikke inde over da jeg går i ambulant psykologbehandling i det off sundhedssystem så at sige (dvs ikke betaler selv)...så de har overtaget der.

Psykolog mener at det ville være det bedste for mig at blive selvforsørgende hurtigst muligt... Og forslog faktisk alternativt at jeg startede en KA og brugte resten af SUen og fik økonomisk sikkerhed derigennem. Men der skal jeg vente et år med optag jo

Jeg aner og husker ikke hvad jeg har givet samtykke til for A-kassen at indhente... Hvor kan jeg finde dette?
Ifht A-kasse.... Håber jeg man kan vedhæfte udtalelser til denne blanket der skal udfyldes. Ellers er det tyndt grundlag at vurdere ud fra.

Sidst redigeret af Esb; 12-06-2016 kl. 20:07.
Esb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 20:27   #22
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du har sandsynligvis ikke givet samtykke til at a-kassen kan indhente oplysninger.

Er den KA en kandidatoverbygning på din uddannelse? Vil du kunne klare det, så kan du også klare at være selvforsørgende.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 20:35   #23
Esb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2016
Indlæg: 16
Styrke: 8
Esb er ny på vejen
Ja det er det. Det ved jeg heller ikke om jeg ville kunne. Føler mig bedre rustet til et kundeservicejob feks en studie med opgavefrister, fremlæggelser og mundtlige eksamener

Hmm hvis jeg vælger raskmelding og A-kassen... godkender efter udtalelse fra psyk og læge (det kan de vel ikke lade være m hvis de får de ting)... Men filmen knækker igen... Er det så KH jeg skal?tak for al støtten
Esb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 20:43   #24
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Kommer til at se at du skriver at du har fået sygedagpenge i 3 år.

Er du så overhovedet berettiget til dagpenge i a-kassen, hvis du raskmelder dig? Går tiden på sygedagpenge ikke ind og tæller som dagpengeperiode?

Det skal du nok lige have styr på om du er.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 20:45   #25
Esb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2016
Indlæg: 16
Styrke: 8
Esb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Kommer til at se at du skriver at du har fået sygedagpenge i 3 år.

Er du så overhovedet berettiget til dagpenge i a-kassen, hvis du raskmelder dig? Går tiden på sygedagpenge ikke ind og tæller som dagpengeperiode?

Det skal du nok lige have styr på om du er.
Det mener jeg ikke. Mener det sættes i bero. På min profil står at jeg har 85 uger eller lign tilbage... og har også betalt kontingent under hele min sygemelding.

Fandt dette online:


Som ledig kan du få dagpenge i op til 2 år (104 uger) inden for en periode på 3 år.
Dagpengeperioden kan sammenlignes med et klippekort. Klippekortet har 104 klip (uger), og er gyldigt i 156 uger. Alle ydelser a-kassen udbetaler, tæller som ledighed. Det gælder også perioder med ansættelse i job med løntilskud.

Perioden på 3 år (156 uger) kalder man for referenceperioden. Det vil sige, at uger, som ikke er brugt inden for de 3 år, falder væk.

Hver uge du får udbetalt dagpenge eller andre ydelser, bruger du en uge af din dagpengeret. Selvom du fx kun får udbetalt dagpenge for én dag, bruger du en uge af din dagpengeret.

Du bruger også af dagpengeperioden, når du har karantæne. Ved sygdom, tæller de første 6 uger med sygedagpenge også som ledighed. En sammenhængende sygdomsperiode udover seks uger forlænger både dagpengeperioden på 2 år og referenceperioden på 3 år.
Esb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 21:06   #26
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Åh det var godt
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 21:31   #27
Esb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2016
Indlæg: 16
Styrke: 8
Esb er ny på vejen
Ja
Det er ikke fra min egen A-kasses hjemmeside, men det må være alment gældende vel.
Jeg ved at jeg lyder som en broken record, men kan A-kassen vurdere mig uarbejdsdygtig og uberettiget til dagpenge hvis jeg får positive erklæringer fra feks psyk og evt læge? Tvivler på at de kan skrive "Esb er rask" til A-kassen men mere "Esb er klar og rustet til fuld beskæftigelse og er støttet i dette af undertegnede".
Er så bange for at vælge den mulighed og derefter blive afvist og ende på KH
Esb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 22:16   #28
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
hvad vil forskellen rent økonomisk være for dig, hvis du kommer på kh i forhold til jobafklaringsforløb?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 22:30   #29
Esb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2016
Indlæg: 16
Styrke: 8
Esb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
hvad vil forskellen rent økonomisk være for dig, hvis du kommer på kh i forhold til jobafklaringsforløb?
Jeg tror det er det samme beløb men ved ikke...men det er mere det med at starte forfra....
Esb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 22:42   #30
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Esb:
Jeg kan finde den kontanthjælpssats du ville få på kontanthjælp, hvis jeg får oplyst dette:
Er du over eller under 30 år?
Har du børn under 18 år?
Hvis du er under 30 år, og har børn: er du enlig forsørger eller ej?
Og bor mindst 1 af børnene hos dig?

Så kan jeg give den præcise sats før skat
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension