K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2016, 11:16   #1
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Kommune vil ikke give ressourceforløb.

Hej
Sagen er at kommune ikke vil give mig et ressourceforløb, selv om jeg klart mener jeg er berettiget til det.

Flyttede til ny kommune i juni 2015, jeg var igennem 2 større operationer i 2015, derfor var første egentlige samtale februar 16.

Til samtalen fortæller min SB, at kommune havde besluttet at alle syge på kontanthjælp skulle afklares på kontanthjælp, jeg må indrømme at jeg sad og så måbende på hende , for det kan de da ikke beslutte? Men jo kommune kunne afklare folk ligeså godt på kontanthjælp som hvis man var i et ressourceforløb, så det var ikke nødvendigt at komme i et ressourceforløb for at blive afklaret. Hendes forslag var at jeg skulle startede ved noget der hedder Quick care og gå der i en periode og derefter skulle jeg så ud i noget virksomhedspraktik, hun var godt klar over at der kunne blive problemer med transporten, da jeg er meget gangbesværet.

Fik senere lavet general helbredsattest hos min læge, som klart og tydeligt skriver i den at jeg ikke ville kunne klare transporten til træningen, der er trænings muligheder i den by jeg bor i, men SB vil helst at jeg går hos Quick care. Min læge skriver også at det skal være meget skånsom træning.

Jeg sender efterfølgende en mail til min SB, som derefter tager min sag med på teammøde. Deres konklusion og vurdering er, at der ikke vil være tilbud/indsatser i et ressourceforløb, som ikke allerede kan gives via lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

(de tager ikke den generelle helbredsattest med i deres vurdering i teammødet, da de ikke har modtaget den på dette tidspunkt)

Jeg sender herefter en klage over vurderingen af min sag, vedrørende tilkendelse af et ressourceforløb. Jeg skriver:

”Jeg mener helt klart at jeg har brug for en tværfaglig indsats, og dermed også et ressourceforløb. Nu har jeg i 9 år været i en beskæftigelses rettet indsats (bl.a. revalidering), uden at det har øget min tilknytning til arbejdsmarkedet. Problemet er at jeg har svær slidgigt i knæene og mine knæ bliver dårligere og dårligere som tiden går, jeg har brug for den rette hjælp til træning og vægttab. Jeg kan ikke forstå at jeg som kronisk syg, ikke kan få lov til at komme i et ressourceforløb, hvorfor skal jeg fastholds på kontanthjælp? Det er jo en midlertidig ydelse, som man ikke skal være på, hvis man er kronisk syg, og ikke har udsigt til at kunne komme i ordinært arbejde.

I en Principafgørelse fra Ankestyrelsen omkring ressourceforløb kan jeg her læse:
https://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhed...n-februar-2015
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168066

”Det fritager ikke kommunen for at bevilge et ressourceforløb, at der i kommunens regi er en indsats, som kommunen vurdere er tilstrækkelig, når betingelserne for et ressourceforløb i øvrigt er opfyldt”

Jeg opfylder jo betingelserne for at få bevilliget et ressourceforløb.
Betingelserne er:

”Betingelser for et ressourceforløb

Et ressourceforløb er til personer, der har komplekse problemer ud over ledighed. Det kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og sociale eller sundhedsmæssige indsatser.
Det er en betingelse for at være omfattet af målgruppen for et ressourceforløb, at den indsats, der er nødvendig for borgeren, er tværfaglig. Det vil sige en indsats fra forskellige dele af den kommunale forvaltning, men ikke nødvendigvis også en indsats fra sundhedsvæsenet.”


Som jeg også skriver i mail sendt til SB så har jeg jo brug for en tværfaglig indsats, hvor jeg også får hjælp på det sundhedsmæssige område, det var vel også derfor at SB til samtalen sagde, at jeg først skulle igennem et træningsforløb og så derefter skulle i virksomhedspraktik.

Som det kan læses her så er det jo veldokumenteret, at har man slidgigt så er det nødvendigt, med den rette træning, hvis man skal gøre sig håb om at mindske ens smerter og forbedre ens arbejdsevne.

Fra Sundhedsstyrelsen, vedrørende slidgigt
http://www.sst.dk/~/media/309842F4D0...E39F064AC.ashx

Der er jo flere krav der skal opfyldes for at man kan komme i betragtning til et ressourceforløb:

Det er tillige et krav, at personen
1) har modtaget længerevarende offentlig forsørgelse,
2) har deltaget i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller revalidering efter kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik uden at have øget tilknytningen til arbejdsmarkedet, eller
3) at kommunen vurderer, at der er behov for en længerevarende indsats, før der kan fastsættes et konkret beskæftigelsesmål.


I forhold til det første krav, så har jeg ikke været på arbejdsmarkedet siden 2005, hvor jeg var nød til at stoppe med at arbejde pga. slidgigt i mine knæ. Mine problemer med slidgigt i knæene kommer fra en kombination af fysisk hårdt arbejde (rengøring og arbejde på planteskole og gartneri) samt et meget aktivt fritidsliv, igennem mange år, hvor vi havde op til 10 hunde som vi motionerede og trænede hver dag. Derudover er jeg arvelig belastet, da vi desværre har meget gigt i min familie (min mor har fået to nye knæ). Jeg blev først overvægtig efter at jeg fik slidgigt i mine knæ, og var tvunget til at holde op med at have hunde opdræt (2004). Af helbredsmæssige grunde var jeg nød til at holde op med at arbejde (2005), da jeg ikke kunne holde til det. Jeg har haft problemer med mine knæ siden 2003, og knæene bliver desværre bare dårligere og dårligere.

Jeg har siden 2005 været på offentlig forsørgelse.

I forhold til det næste krav, så har jeg gennem de sidste 9 år været i en beskæftigelses rettet indsats, uden at det har øget min tilknytning til arbejdsmarkedet. Jeg har bl.a. været i revalidering fra 2007 til 2012, og forløb på Kompetencecenteret i Tønder fra juni 2014 til april 2015, hvor jeg max kunne klare at komme op på 4 timer om ugen, 2 x 2 timer, og det selv om mine skånehensyn blev opfyldt.”

Jeg er kun blevet mere syg, og kan klare langt mindre end jeg har kunnet tidligere.

Jeg har dette sygdomsforløb:

Slidgigt i mine knæ, starte tilbage i 2002, er arvelig belastet, har altid haft fysisk hårdt arbejde, primært rengøring, stoppe med at arbejde i 2005 pga. mine knæ ikke kunne holde til det.

2007 Ortopædkirurgisk ambulatorium på Randers sygehus. Påvist slidgigt på begge mine knæ.

2009 knæ undersøgelse på Ortopædkirurgisk Klinik Sydhimmerland, MR-scanning af højre knæ slidgigt i knæet, samt en menisken skade. Opereres juli 09, denne operation medførte en forværring af min slidgigt. December 09 blokadeanlæggelse i knæ, hjælper ikke.

2014 endnu en MR scanning af mit højre knæ, pga. tiltagende problemer og smerter, konklusion på denne undersøgelse, er at jeg stadigvæk har svær slidgigt i mine knæ, og at det er slidgigten der giver mig problemer.

Kroniske smerter, må gå med krykke, da jeg går meget usikkert.

I Januar 2010 udviklede et sygdomsforløb med influenza og lungebetændelse sig til Kronisk træthedssyndrom. Hvilket betød ½ år sygdomspause fra den uddannelse jeg var i gang med. Efter denne periode, har jeg bare fået det dårligere og dårligere, til som jeg har det i dag (2016), med store vanskeligheder med udpræget træthed og udmattelse, koncentrationsbesvær og manglende hukommelse. Jeg har svært ved at klare selv simple opgaver, og bliver meget hurtigt udmattet. Dagen efter at jeg har været af sted til et eller andet, er jeg ikke i stand til at klare ret meget, da jeg er total udmattet.

Jeg har en lang række skånehensyn som er fastsat af læger, speciallæger osv.
• Nedsat arbejdstid, få timer om ugen.
• Nedsat transporttid, max 30 min.
• Undgå omgivelser med støj og uro
• Undgå at føle sig presset
• Undgå fysisk belastning.
• Undgå stillesiddende arbejdsfunktioner, i længer tid. Max 15 min. (er nød til at rejse mig op hvert kvarter og gå lidt rundt ellers stivner min knæ)
• Undgå stillestående arbejdsfunktioner
• Undgå tunge løft
• Gangbesværet, undgå at gå for længe. Max 5 – 10 min.

Har som følge af min seneste klage, modtaget et brev d. 13.04.16 fra en faglig leder i kommunen, og hun skriver;

”Du har d.04.04.16, påklaget jobcentrets vurdering, af 18.03.16 hvori det er vurderet, at du ikke findes i målgruppen for tilkendelse af ressource forløb.”

Det der står skrevet i brevet af 18.03.16, er;

”Konklusion og vurdering er, at der ikke vil være tilbud/indsatser i et ressourceforløb, som ikke allerede kan gives via lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.”

Det er vel ikke det samme som at sige at jeg ikke er i målgruppen?

Der står også i brevet fra d.13.04.16:

”Af vejledning til § 68a, i lov om aktiv beskæftigelsesindsats fremgår det, at der først kan visiteres til et ressourceforløb, når alle andre relevante muligheder for en aktiv indsats i den ordinære beskæftigelseslovgivning er afprøvet eller anses for formålsløse.”

Dette er jo ikke korrekt, Jens Erik Zebis, Kontorchef for arbejdsmarkedsfastholdelse, har skrevet nedenstående i en orienteringsskrivelse fra d. 7. april 2014:

http://www.hbud.dk/dokumenter/doc_do...essourceforlob.

"Det er ikke en betingelse, at kommunen rent faktisk har afprøvet den pågældende indsats forud for visitation til ressourceforløb. Kommunen kan således vurdere, at et ressourceforløb er relevant, hvis personen har så komplekse problemer, at det vil kræve en langvarig og tværfaglig indsats."

Derefter står der i brevet fra d. 13.04.16:

”Der er tale om en forvaltningsmæssig vurdering, som ikke kan påklages til ankestyrelsen.”

Jeg havde ellers bedt om at sagen blev sendt til ankestyrelsen, hvis jobcentret ikke ville ændre deres vurdering, men det kan så ikke lade sig gøre.

Derefter står der:

”En klage over denne vurdering vil blive betragtet som en klage over sagsbehandlingen. En klage over sagsbehandlingen vil blive behandlet i jobcentret.”

Hvad betyder dette? Og det giver vel ingen mening, når jobcentret selv skal behandle klagen?

Har i nogen ideer til hvad jeg kan gøre herfra?

Jeg har læst at man kan søge førtidspension på det foreliggende dokumentationgrundlag, § 17, stk. 2, i lov om sociale pension (indtil d. 1. juni, hvor der vist kommer nye regler). Men giver det nogen mening hvis rehabiliteringstemaet kun kan tage stilling til pension eller ej?

Betyder det at hvis man får afslag på pension (hvilket jeg ville gøre), at så kan jeg anke denne afgørelse, hvis ja, hvem skal anken så sendes til? Og hvordan kommer man videre derfra?

Håber i kan hjælpe.
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 16:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis du søger førtidspension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag....og du får et afslag...så vil du kunne klage over dette....(jeps man skal skynde sig med denne mulighed da de fjerne denne mulighed snart og så vil de selv kunne bestemme om en sag skal tages op eller ej...alt efter om de mener man er i målgruppen eller ej)

Man sender altid klagen til kommunen og de har så 4 uger til at genvurdere sagen...hvis de så fastholder afslaget ja så skal de sende sagen til ankestyrelsen...

Ang ressourceforløb...

Som jeg ser det ja så har kommunen holdt sig inden for lovgivningen....

Dette kan du selv læse ud fra følgende links (det er nemmere end jeg forklare det)

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175957

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Man har ikke krav på at ens sag kommer for rehabiliteringsteamet

Kommunen skal kun sende sagen dertil hvis de mener at man er i målgruppen.

Citat:
Forelæggelse for rehabiliteringsteamet
Borgeren har ikke krav på at få sin sag forelagt for rehabiliteringsteamet. Kommunen har kun pligt til at forelægge sagen for rehabiliteringsteamet i det tilfælde, hvor kommunen vurderer, at der er grundlag for at påbegynde behandling af sag om ressourceforløb, fleksjob, tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende eller førtidspension.
Det følger af reglerne, at rehabiliteringsteamet skal afgive indstilling, inden beslutning om og tilkendelse af ressourceforløb, fleksjob, tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende eller førtidspension træffes af kommunen.
Det fremgår af lovbemærkningerne, at kommunens forelæggelse af sager for teamet er en del af den faktiske forvaltningsudøvelse som led i sagsbehandlingen, og at der derfor ikke kan klages over, at sagen forelægges eller ikke forelægges for teamet.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

Men læs selv på ovenstående links..

Hvad kan du så gøre....

Tja det eneste du kan gøre er at enten sende en klage til borgmesteren i kommunen og kommunalbestyrelsen....helst skriftligt og med kvittering for modtagelse så du har dokumentation på hvornår du har afleveret din klage...

Eller du kan forsøge at søge førtidspension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag.....igen med en skriftlig ansøgning med kvittering for modtagelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 19:07   #3
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Hej

Hvis jeg søger førtidspension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag og får afslag, og derefter klager over dette, vil det så ikke være en klage der derefter vil afgøres på om jeg kan få førtidspension eller ej? Vil kommunen gå ind og lave en vurdering af hvad der så skal ske? Og når klagen så bliver sendt videre til ankestyrelsen, vil det så ikke igen være en afgørelse om jeg kan få førtidspension eller ej, altså bliver der overhoved taget stilling til hvad der så skal ske, efter et afslag?

I forhold til ressourceforløb, ja jeg er godt klar over at kommunen har holdt sig indenfor lovgivningen, men lovgivningen giver jo plads til fortolkning, og når kommunen på forhånd har besluttet, at er man syg på kontanthjælp, skal man afklares på kontanthjælp, så er der jo ikke meget at gøre, selv om man opfylder de forskellige betingelser for et ressourceforløb. Kommunen kan jo blive ved med at sige, nej du skal lige prøve dette eller dette først….selv om det slet ikke er nødvendigt, før at de indstiller en til ressourceforløb. Min SB sagde jo ikke til samtalen at jeg IKKE opfyldte kravene til et ressourceforløb, hun mente bare at de kunne gøre det ligeså godt i kommunens regi, det kan de jo højst sandsynlig også, men når nu regeringen har valgt at straffe syge på kontanthjælp, fordi de mener man ikke skal være der, så må vi jo forsøge at efterleve dette.

Tak for links, jeg har i forvejen læst dem alle igennem mange gange

Jeg tror at jeg vil gøre begge dele, både sende en klage til borgmesteren, men også søge førtidspension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag. Derudover vil jeg nok lige sende et brev af sted til beskæftigelsesministeriet, for at se hvad de har at sige.

Tak for hjælpen, den sætter jeg stor pris på.
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 19:22   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Zarge:
Citat fra principafgørelse 83-15, som webmaster linkede til:
"Kommunen skal se borgerens ansøgning i lyset af alle de muligheder, der findes for hjælp til forsørgelse og udvikling med henblik på, at borgeren fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet. Kommunen kan ikke afvise at behandle borgerens ansøgning om hjælp med den begrundelse, at borgeren ikke kan ansøge om et ressourceforløb.

Borgeren har ikke krav på, at kommunen alene tager stilling til spørgsmålet om ressourceforløb, da der ikke er hjemmel i reglerne om ressourceforløb til at se bort fra den helhedsvurdering, der efter reglerne skal foretages i forbindelse med en ansøgning om hjælp. "

Så de skal tage stilling til din sag som helhed, og ikke kun til det du søger.

(smider lige link til den igen, så det er nemmere at se hvilken jeg mener: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175957 )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 19:26   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt forsøge at tjekke op på om din kommune har en borgerrådgiver som du også kan kontakte ang klagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 20:38   #6
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Hej MistyMiss

Jeg må indrømme, at jeg forstår ikke helt hvad det er du skriver, mener du i forhold til hvis jeg søger førtidspension efter §17 stk 2? Og får afslag, at så skal de se på hvilke muligheder der ellers er?

Eller mener du at kommunen har gjort det de skulle i forhold til min sag, og vurderet at jeg ikke er i målgruppen til ressourceforløb? For det var jo ikke det svar jeg fik fra min SB, og det var heller ikke det svar jeg fik, efter den første klage, hvor der jo står:

”konklusion og vurdering er, at der ikke vil være tilbud/indsatser i et ressourceforløb, som ikke allerede kan gives via lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.”

Det er jo ikke fordi jeg ikke er i målgruppe til ressourceforløb, kommune vil bare helst afklare mig på kontanthjælp.

Hvorfor er det egentlig at kommunen foretrækker dette? Hvilken økonomisk fordel er der for kommunen at fastholde syge kontanthjælps modtager på kontanthjælp?

Hej Webmaster

Det vil jeg gøre, det er ikke umuligt at der er det.

Sidst redigeret af Webmaster; 17-04-2016 kl. 21:26. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 11:48   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Zarge:
Som jeg forstår det skal de sådan generelt tage stilling til din sag.
Du behøver f.eks. ikke søge §17 stk 2 for at have noget af kunne klage over lige nu.
Du kan bede din sagsbehandler om at få på skrift, at du ikke er berettiget til ressourceforløb, eller at vedkommende ikke mener du er det i hvert fald. Og det kan du så klage over

Sagsbehandler skal nemlig også overveje om måske fleksjob kunne være relevant.

Og fordelen ved at holde syge på kh?
Tja, de skal oftere følge op på dem i ressourceforløb, ressourceforløbsydelsen er ikke underlagt gf og formue-reglerne, "aktiviteterne" i ressourceforløb er sikkert ofte dyrere, og de kan nemmere lade en på kh gå uden at lave noget, end i ressourceforløb, da der i ressourceforløb jo skal være en plan der skal følges.
Og så har regeringen tilføjet yderligere: kh er ramt af kh loftet, det er ressourceforløbsydelsen ikke. På kh kan kommunen sanktionere for 225 timers reglen (ikke nødvendigvis lovligt).
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 12:15   #8
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Afklaringsforløb_arbejdsevne?

Zarge:

Du skriver i går...

de sidste 9 år været i en beskæftigelses rettet indsats, uden at det har øget tilknytning til arbejdsmarkedet

været i revalidering fra 2007 til 2012

forløb på Kompetencecenter fra juni 2014 til april 2015, max kunne klare at komme op på 4 timer om ugen, 2 x 2 timer

Hvor stor eller lille var din effektivitet under disse 4 timer?
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 15:53   #9
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
MistyMiss

Jeg har jo sådan set klaget flere gange. Jeg vil lige prøve at forklare.

D. 23.02.16, var jeg til samtale, hvor jeg fik at vide:
Kommunen har besluttet, at er man syg på kontanthjælp, skal man afklares på kontanthjælp. Også fordi at de mener at de kan gøre det ligeså godt i kommunens regi. Derudover sagde min SB at det kun var syge på dagpenge der kunne få et ressourceforløb.

D. 10.03.16, sender jeg en meget lang mail til min SB, hvori jeg klager over det hun fortalte mig til samtalen, og holder fast i at jeg stadigvæk mere at et ressourceforløb er det eneste rigtig for mig, og at jeg jo opfylder betingelserne.

D.17.03.16 bliver min sag/klage forelagt på teammøde, med deltagelse af faglig leder. Jeg får brev d. 18.03.16, med deres konklusion:

Konklusion og vurdering er, at der ikke vil være tilbud/indsatser i et ressourceforløb, som ikke allerede kan gives via lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Der står intet i brevet om at jeg ikke er i målgruppen til ressourceforløb.

D.04.04.16 Sender jeg et meget lang brev, med vedhæftet bilag (16 stk), med en klage over deres afgørelse på teammøde.

Jeg henviser bl.a. til denne principafgørelse:

I en Principafgørelse fra Ankestyrelsen omkring ressourceforløb kan jeg her læse:
https://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhed...n-februar-2015
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168066

”Det fritager ikke kommunen for at bevilge et ressourceforløb, at der i kommunens regi er en indsats, som kommunen vurdere er tilstrækkelig, når betingelserne for et ressourceforløb i øvrigt er opfyldt”

Og oplyser endnu engang at jeg jo opfylder betingelserne for et ressourceforløb. Og beder om at min sag bliver sendt til ankestyrelsen.

D.13.04.16 modtager jeg et brev fra deres faglige leder, hvori der står:

Du har d.04.04.16, påklaget jobcentrets vurdering af 18.03.16, hvori det er vurderet, at du ikke findes i målgruppen for tilkendelse af et ressource forløb.

Men dette er jo ikke korrekt for der står intet sted i brevet af 18.03.16, at jeg ikke findes i målgruppen for tilkendelse af et ressourceforløb….Så hvordan kan hun lige pludselig skrive dette, for det er jo ikke det der står.

Så her er vi nu…..

Jeg har jo klaget, det der står jeg kan klage over i brevet fra d. 13.04.16, det er sagsbehandlingen i min sag, vil det være en god ide?
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 16:12   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Zarge:
Altså ja, alle afgørelser du er uenig i som du kan klage over, bør du bestemt klage over.
Men så lyder det til, at din klage ryger videre til ankestyrelsen som det næste, da de fastholder at du ikke er berettiget til ressourceforløb.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension