K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2013, 20:25   #1
Mirabelle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mirabelle er ny på vejen
Question bekendgørelse 653 af 26/06/1012 § 21

Godaften alle på K 10

...Jeg er "ny" herinde..men har læst med på sidelinjen i noget tid....Og er virkelig glad for alle de indlæg som jeg har læst fra brugerne.

..Jeg er selv sygemeldt, og har været det siden sepetember 2010... ( ryggen ).... Nu er jeg ved "vejs ende"... dvs. at jeg nu er blevet indkaldt af kommunen til et møde vedr. stop af dagpenge.... (se overskriften ) ..dette var hvad der stod i det brev jeg modtog i går.

..Er her nogen som kender til denne bekendtgørelse, og § ? .. og hvad det betyder på ( alm. dansk) ?

med venlig hilsen

mirabelle
Mirabelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 20:54   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det må være den her lovgivning:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142423

Rul ned til paragraf 21........... Kapitel 7 om bortfald af sygedagpenge.

Har du fået akter i brevet i forbindelse med, de måske overvejer stop af ydelsen? Hvis nej, så synes jeg, du skal bede om det, for du har ret til at se, hvad de forud lægger vægt på i forbindelse med en eventuel stop af sygedagpenge, f.eks. lægeoplysninger fra din læge osv... Du har altid ret til at komme med nogle oplysninger, som du mener, de måske mangler.. F.eks. hvis der er sket forværring i dit helbred osv...

Men du har været på sygedagpenge længe nu, kan jeg forstå, så måske kan der ikke forlænges yderligere.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 21:35   #3
Mirabelle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mirabelle er ny på vejen
.... Jeg har kun modtaget en indkaldelse til møde 30.05.13.... med disse oplysninger.

.. Jeg har tidligere modtaget et brev om at min "lidelse" er STATIONÆR, og ikke bliver bedre...jeg har også lige afsluttet en 3 mdr. arbejdsprøvning...

Mine sygedagpenge er ved at ophøre her til juni 2013 ....

.. Kan dette mon betyde at kommunen's næste skridt er en overvejelse, om fleksjob eller pension, og at dette brev (med §'er ...er et standart brev) ?
Mirabelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 21:50   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mirabelle Se meddelelser
....
.. Jeg har tidligere modtaget et brev om at min "lidelse" er STATIONÆR, og ikke bliver bedre...jeg har også lige afsluttet en 3 mdr. arbejdsprøvning...

Mine sygedagpenge er ved at ophøre her til juni 2013 ....

.. Kan dette mon betyde at kommunen's næste skridt er en overvejelse, om fleksjob eller pension, og at dette brev (med §'er ...er et standart brev) ?
Ja det kan det godt være, der bliver snakket om f.eks. fleksjob, især nu hvor du oplyser at have været i arbejdsprøvning. Så håber de mener, det er nok til at vurdere, hvad det næste skridt er. Det er lidt svært at sige på forhånd, hvad der 100 % kommer til at snakke om til et møde. Det er din nedsatte arbejdsevne, de skal se på, om hvor meget den er nedsat osv..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension