K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2012, 16:09   #1
vip64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
vip64 er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge!

Jeg har været sygemeldt over et år nu og er blevet opsagt på mit job, da jeg ikke kan vende tilbage pga. slidgigt. Min opsigelse stopper d. 24 aug. 2012. Sygedagpenge udbetalingen stoppede d.31.05.2012. Min sagsbehandler har sagt at jeg kan henvende mig igen efter d. 24 aug og søge om sygedagpenge igen. Jeg har også modtaget brev fra sagsbehandleren, hvor der står at jeg kan søge kontanthjælp, men det får jeg ikke da min ægtefælle tjener for meget.
Fordi jeg ikke modtager behandling og det ikke forventes at jeg kan genvinde fuld erhvervsevne så anses prognosen som usikker, og at tilstanden ikke er stationær ( § 27)
Den sidste mr scanning jeg fik taget har vist slid forskellige steder (nakke, skulder) og knogleudposning som påvirker flere nervebaner. Jeg skal til neurolog for at se om et kirugisk indgreb kan afhjælpe min situation.
Denne undersøgelse er fundet sted efter afgørelsen om at stoppe sygedagpengeudbetalingen. Men jeg kan ikke søge igen før min endelig opsigelse (jeg får løn til og med d. 24 aug)
Og så er det at jeg spørger - kan dette virkelig være rigtigt? Jeg har været på arbejdsmarked siden jeg var 16 år ( jeg er 48 nu) og betalt til fagforeningen i ca 30 år!
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. For arbejde på nuværende tidspunkt er fysisk umuligt. Min læge har skrevet at det skønnes at jeg muligvis ville kunne varetage et ikke fysisk arbejde. Og jeg har synsforstyrrelser uden specifikation, ( neurologiske undersøgelser har vist at jeg har forøget latens tid på begge øjne, dog værst på venstre - hvilket gør at jeg til tider har svært ved at fokusere og se klart). Jeg er stadig under udredning.
Det er svært at overskue disse problemer med kommunen, og jeg nåede ikke at anke deres beslutning om sygedagpenge ophør, hvilket jeg lige har læst at det skulle jeg havde gjort.
vip64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 17:29   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vip64 Se meddelelser
Jeg har været sygemeldt over et år nu og er blevet opsagt på mit job, da jeg ikke kan vende tilbage pga. slidgigt.
Min opsigelse stopper d. 24 aug. 2012.

Sygedagpenge udbetalingen stoppede d.31.05.2012.
Min sagsbehandler har sagt at jeg kan henvende mig igen efter d. 24 aug og søge om sygedagpenge igen.

Jeg har også modtaget brev fra sagsbehandleren, hvor der står at jeg kan søge kontanthjælp, men det får jeg ikke da min ægtefælle tjener for meget.

Fordi jeg ikke modtager behandling og det ikke forventes at jeg kan genvinde fuld erhvervsevne så anses prognosen som usikker, og at tilstanden ikke er stationær ( § 27)

Den sidste mr scanning jeg fik taget har vist slid forskellige steder (nakke, skulder) og knogleudposning som påvirker flere nervebaner.
Jeg skal til neurolog for at se om et kirugisk indgreb kan afhjælpe min situation.

Denne undersøgelse er fundet sted efter afgørelsen om at stoppe sygedagpengeudbetalingen.
Men jeg kan ikke søge igen før min endelig opsigelse (jeg får løn til og med d. 24 aug)

Og så er det at jeg spørger - kan dette virkelig være rigtigt?

Jeg har været på arbejdsmarked siden jeg var 16 år ( jeg er 48 nu) og betalt til fagforeningen i ca 30 år!

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. For arbejde på nuværende tidspunkt er fysisk umuligt.

Min læge har skrevet at det skønnes at jeg muligvis ville kunne varetage et ikke fysisk arbejde.

Og jeg har synsforstyrrelser uden specifikation, ( neurologiske undersøgelser har vist at jeg har forøget latens tid på begge øjne, dog værst på venstre - hvilket gør at jeg til tider har svært ved at fokusere og se klart).
Jeg er stadig under udredning.

Det er svært at overskue disse problemer med kommunen, og jeg nåede ikke at anke deres beslutning om sygedagpenge ophør, hvilket jeg lige har læst at det skulle jeg havde gjort.
Kære vip64!

Velkommen til!

Jeg har delt dit indlæg lidt op, fordi en del af os har svært ved at læse så kompakt en tekst :-)

Sygedagpengeloven er ikke min spidskompetance (men din sagsgang ser ikke "rigtig" ud), så fat mod og bliv hængende i din tråd, så kommer andre til, som har tjek på forlængelsesmuligheder :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 17:58   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du skal som det første læse http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

dernæst skal du hvis du er i fagforening/ a kasse tale med deres socialrådgiver

du må ikke raskmelde dig for at få dagpenge- det vil bare trække alt ud

skriv til sagsbehandler om forlængelse efter § om afklaring af arbejdsevne
tal ikke alene med sagsbehandler men tag en bisidder med for 4 ører hører bedre end 2 og det får du brug for

andre herinde kommer nok med flere råd
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 15:23   #4
vip64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
vip64 er ny på vejen
Mange tak :-)
vip64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 17:30   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej vip64,

Det lyder underligt at du ikke bibeholdes på sygedagpenge indtil din opsigelse udløber og herefter!! Arbejder du fuldtid? Det kan jeg dårligt forestille mig. Hvis ikke skulle du jo netop være på sdp. og din arbejdsgiver modtage sygedagpenge refusion!!?

Nå men, hvis du er ude at sygedagpenge (sdp), så er der noget med at du skal arbejde et vidst antal timer og uger før du igen kan optjene retten til sygedagpenge. Dette må kommunen også have oplyst dig ellers er der nok nogle herinde der ved det, jeg mener at det er 13 uger i træk i al fald.

Hvad mener du med, at du har betalt til fagforening i mange år? Mener du at de skulle hjælpe eller sdp.!?

Det vigtigste pt. udover dit helbred naturligvis, er at du kan komme på sdp. når din opsigelses periode udløber, herefter kan du indgå i en afklaring herunder.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 15-07-2012 kl. 17:39.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension