K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 11:08   #1
mulle203
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: København
Indlæg: 8
Styrke: 0
mulle203 er ny på vejen
Smile flexjob

Hej Allesammen

Jeg har en gang før skrevet ang. flexjob. Jeg fik endeligt afslag fra Ankestyrelsen i slutningen af september på flexjob og tilbagebetaling af sygedagpenge. Jeg har fibromyalgi. Var så uheldig at få lavet en speciallægeerklæring hos en læge, som absolut ikke ankerkendte fibromyalgi, og skrev, at jeg nærmest ikke fejlede noget. Den erklæring har kommunen lænet sig helt op ad, i stedet for min arbejdsprøvning, som viste, at jeg max. kan klare 16 timer/uge. Jeg har senere fået at vide, at min eneste chance for at få sagen genoptaget, er hvis jeg kan fremvise en nye lægepapirer, hvor der evt. står, at jeg har fået det værre siden sidst, altså modbevise den nuværende speciallægeerklæring. Men det er nemmere sag end gjort. Min læge har henvist mig til 3 rheumatologiske afdelinger, og alle steder har de tilbagehenvist mig, da de mener jeg er udredt, og der ikke er mere jeg kan gøre. Det er meget frustrerende.
Er der nogen af Jer der kender en god rheumatolog, eller har ved, hvor man kan blive henvist til , så jeg kan komme videre i min sag ?

Med venlig hilsen Ida
mulle203 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:25   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvad siger

siger din egen læge om din tilstand...?

Og hvor gammel er den sidste udtalese du har fra speciellægen ?

For mig bekendt vil kommunerne ik bruge noget der mere end 3-4 måneder gammel
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:38   #3
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
fibromyalgi

Jeg er også blevet fejlvurderet, ved en reumatolog i esbjerg. Han vurderede mig godtnok til at have fibromyalgi, men han sagde at jeg ikke var hypermobil, trods det er jeg kunne bevise alle 9 punkter ud fra beighton scoren, som er den de bruger til at vurdere efter.

Der har ikke været overskud til at klage over vurderingen, men jeg har netop idag været ved min egen læge, som har sendt en henvisning til en ny vurdering hos en reumatolog i odense.

Det var ikke noget problem at få en ny henvisning gennem min læge, for han kunne jo ved selvsyn bekræfte mine led-problemer.

Jeg tror at du skal få en henvisning til en privat praktiserende reumatolog, hvis det kun er sygehuse du er blevet undersøgt på indtil videre.

Håber du får heldet med dig.

MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:00   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mulle kan se at du kommer fra kbh af og tænker så Frederiksberg sygehus , jeg havde diagnosen fib i forvejen og bad om at komme til en second opinion på Frederiksberg og det var der ikke noget problem med (jeg ville så af sted fordi jeg ikke troede på diagnosen ) der er lang ventetid men her i min kommune har man åbenbart den opfattelse at Frederiksberg er gud inden for det felt (fib) så hele vejen igennem har de ventet på udtalelser fra Frederiksberg


Jeg fik så også diagnosen på Frederiksberg og skal til sommer i noget smerte taklings kursus og lær at leve med det ... måske det også var en ide for dig at blive henvist dertil ? prøv at spørge din læge om det er muligt jeg havde i hvert fald ikke noget problem med at komme der selv om en anden remoutalog havde stillet diagnosen en gang ..
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 10:02   #5
mulle203
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: København
Indlæg: 8
Styrke: 0
mulle203 er ny på vejen
Kære Hejdien

tak for svar. Jeg har været på Frederiksberg til fibromyalgikursus i 07 og med opfølgning i 08. det var rigtig godt. Min egen læge har sidst i 09 henvist mig igen til Frederiksberg mhp en ny vurdering, og de vil ikke se mig igen, da de mener jeg er færdigudredt, og der ikke er mere de kan tilbyde. Det samme siger Rigshospitalet og Hvidovre. Det er det der er så frustrerende, da jeg er nødt til at modbevise den speciallægeerklæring, hvor han skrev jeg nærmest ikke fejlede noget.

Kære Jøsses
tak for svar.
Min egen læge bakker mig fuldstændig op, og har som sagt henvist til 3 rheumatologiske afdelinger ( Frederiksberg, Rigshospitalet og Hvidovre), men de tilbagesender henvisningen, da de mener jeg er udredt og har fået en diagnose.
Den speciallægerklæring jeg har er fra jan 08, så den er efterhånden gammel, så det er nok på tide jeg få lavet en ny.
v.h. mulle

Sidst redigeret af Stezu; 26-01-2010 kl. 14:09. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv venligst til flere brugere i samme indlæg
mulle203 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 10:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mulle har du diagnosen fra tre andre steder og en de siger du ikke har det ?

Kommunen skal kigge på din arbejdsevne og ikke jage diagnoser.

Prøv evt at ringe til barslev i roskilde og forklar ham om problematikken og hvorfor du har brug for en ny erklæring
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 10:58   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Har da også fået at vide jeg ikke fejlede noget som kunne forhindre i et at arbejde
Men det fuldt lovligt lov til at få en andens mening.
Men i de tilfælde er vigtig at have opbakning af egen læge.

så hvis tre læger siger noget andet og en siger du ikke fejler noget. så kan jeg kun se kommunen jagter en diaganose som siger du ikke fejler noget. Fremfor de burde kigge på de andre 3 lægeres vudering.

Men jeg tolker det som du faktisk ikke har 100 procent opbakning fra lægerne.
ellers lyder det underligt.
tror alså ikke at 3 læger vil finde sig i at blive ned gjort af en kommune.
de kan jo selv bede om hvad kommunen ønsker af udredning.
hvis de mener du har fibromyalgi.

Men for at være helt sikker, havde jeg bedt om endnu en vurdering og helst en andre kan anbefale.

har en del erfaring i at blive mistænklig gjort

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-01-2010 kl. 11:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 11:22   #8
mulle203
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: København
Indlæg: 8
Styrke: 0
mulle203 er ny på vejen
Kære Hejdien

tak for svar. Hvem er Barslev i Roskilde ? er han læge ?
k.h. mulle
mulle203 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 11:24   #9
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hejsa

Jeg har været hos Henning Bliddahl,som også er tilknyttet Frederiksberg hospital..men han har og privat praksis v Nørreport.

Han konstaterede min fib for ca.5 år siden,og har efterfølgende været derinde et par gange.

Sidst for et par mdr siden,hvor kommunen selv henviste mig til ham,for en udredning.

(Har en del andre diagnoser)

Søger selv pension,og har fået at vide at mine chancer er ret store...så det håber jeg.

held og lykke med det hele:-)

Venligst fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 17:55   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Han er remoutalog og ligger i Roskilde det største problem med ham er at få en tid som du også kan se her http://www.vavirk.dk/laeger/roskilde...ps/cit/982881/ ikke fordi der er lang ventetid på tiden (ventede et par måneder) men det er hulens svært at komme igennem til ham

Har du snakket med din egen læge om problemet kan ikke forestille mig andet end at din læge evt kunne ringe til en remoutalog og forklare problemet og så få en til at tage dig , det er forsøget værd ...

Jeg fik uden problemer både tid ved Barslev og ved Fredriksberg min læge indstillede mig til barslev og hospitalet henviste til Fredriksberg
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension