K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2008, 10:38   #11
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Er da næsten enig med dig ud over det ikke kaldes kørsel 3 men alm. liggende sygetransport(endnu) Fra næste år vil det blive lavet om til at det i fagsprog kaldes en koldambulance dvs. vores beredskab i Danmark vil blive forringet, grundet af de reddere der idag kører ambulance har en uddanelse og alle vogne idag er ens bemandet. I fremtiden 2009 vil koldambulancer være bemandet med 2 der har fået et kursus i flytning af bevægelseshæmmet og ilt givning og skulle pt. få det dårligere skal de tilkalde en ambulance som der så også vil være mindre af en meget trist udvikling.

Hvis vi kigger på responstiden inden for abmulancer er der fast sat en bestmt tid inden for by zoner og på landet og der er sat en grænse for hvor mange % der skal være fremme inden for 15 min (95%) på landet feks. hvis disse mål ikke overholdes bliver der trukket i det beløb som Falck får for denne kørsel. Men idag er det sådan at alle vogne er overvåget og hele landet er overvåget dvs. at man hele tiden kan se hvor lang responstid der vil være i et givet område og derfor vil man også kunne se en ambulance holde på en rasteplads med 2 mand der sidder og slapper af, dette grundet at man holder standby i feks. et tyndt område( ingen ledige vogne der kan dække inden for tiden) Denne vogn vil holde her indtil der igen er dækning i området.

Med hensyn til brandfolk tror jeg desværre kun vi har set toppen af isbjerget, for som du siger vil firmaerne gerne ha slukket deres fabrik hvis den brænder men gi en mand fri til at være brandmand nææ nej den går sørme ikke.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 10:57   #12
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg kunne ikke finde på at klage over Falck. Slet ikke. De søde reddere der kom for at hente min mor, er ganske uden skyld. Selvfølgelig skal de ikke komme drønende med udrykning, på en mistanke om et brækket lårben, hvor ondt det så end gør.

Nej det er så sandelig kommunens ældrepleje jeg er ude efter, og i særdeleshed den sygeplejerske, der efterlod min mor alene i den tilstand. Det ligner ingenting, når min mor ikke har noget sprog, og ikke kan forklare sig.

Falckredderne har jo ingen chance for at få at vide hvad der er galt, og kan derfor ikke tage de rette hensyn når de løfter patienten. Sygehuset kan heller ikke få de rette svar omkring medicin, allergier, hvor det gør ondt, hvad der er sket osv

Sygeplejersken kunne, som det mindste, lige have informeret min bror om at nu blev hun nødt til at gå, og at vores mor derfor var alene. Så ville der ikke have været noget problem.

Jeg har snakket med sygeplersken her til morgen, og hun mente at min mor sagtens kunne være alene, og at hun ikke virkede smerteplaget. Desuden "var de jo i området og kunne kigge ind til hende ind imellem" som hun sagde. Men det er bare ikke godt nok. Man efterlade bare ikke et hjælpeløst medmenneske alene i den situation, uden i det mindste at informere de pårørende. I dette tilfælde ville det jo have været supernemt, da min bror bor dør om dør med vores mor, og sygeplejersken endda kender min bror særdeles godt.

Det er en OM'er og der vil blive klaget!
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/

Sidst redigeret af sun-lady; 09-10-2008 kl. 10:59. Årsag: Rettet en slåfejl
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 11:07   #13
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej Sun-lady

Giver dig helt ret i at de burde informere pårørende og da specielt når de bor dør om dør så burde det ikke være særligt vanskeligt at klarer denne opgave.
Men desværre sker det tit at ældre bare ligge alene mens personalet stresser rundt ved alle de andre de også skal holde øje med og passe.

De 2 Falckreddere både skal og tager hensyn når de flytter en patient der har været faldet, det vil jeg gerne skrive under på ellers passer de ikke deres job ordentligt, det svære er selvfølig at jeres mor ingen sprog har, derfor er det også godt gået af sygeplejersken at vide jeres mor ingen smerter har og med et brækket lårben har hun helt sikkert haft smerter
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 11:26   #14
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Du har ret Falco. Men hvis ikke nogen klager når tingene skrider, så bliver det kun værre. Jo flere relevante klager der kommer på bordet, jo større er chancen for at der bliver gjort noget.

Selvfølgelig er falckredderne uden tvivl dygtige til deres job, men det kan jo være uhyre svært at tage hensyn til noget de ikke kan have en jordisk chance for at vide noget om. Jeg ved godt de ikke altid kan have den viden, men så meget desdo bedre, når der så er nogen der kan informere dem.

Desuden var min mor selvfølgelig skrækslagen over alt det der skulle ske. Over smerterne, som jo helt sikkert må have været forfærdelige. Over ventetiden, som for min mor er noget af det værste. Hun er lettere senil, og alting skal helst gå efter en snor, for at hun ikke går i panik og bliver meget urolig og bange.

Det ved hjemmeplejen godt, så de burde også vide, at i sådan en situation vil hun være endnu mere sårbar og bange. Hvad nu hvis min mor havde fået et hjertetilfælde af bar chok og smerter? Det kan sagtens ske for et gammel skrøbeligt menneske. Sygeplejersken burde også kende den risiko, og burde have informeret os, så hun ikke skulle være alene.

Jeg har stor forståelse for det pres de ligger under, men det er ikke nogen undskyldning for ikke at informere de pårørende. Det er en del af deres job, og ville i dette tilfælde ikke have taget tid overhovedet. Tværtimod, for så havde de sparet tid på "at kigge ind til hende ind imellem".

PS: Falckredderne vidste ikke min mor var faldet. Det havde de ikke fået noget at vide om, og det stod ikke på en intermistiske seddel der lå fra sygeplejersken.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/

Sidst redigeret af Stezu; 09-10-2008 kl. 23:43. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 11:38   #15
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Helt sikkert ville jeg også klage over den behandling af min mor og når hun er lettere senil ved personalet også udemærket hvor meget det betyder at tingene kører efter den samme snor.
Hun burde som et minium også ha skrevet til Falck at hun var faldet så de kunne tage hensyn til dette, vel også en af grundene til hun skulle ind.

Ja med lidt menneskelighed kunne de ha sparet tid og bekymringer for både dem selv - din mor og dig.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 17:07   #16
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Så er der kommet svar på klagen. Min mor fik i dag en stor buket blomster og en skriftlig uforbeholden undskyldning fra hjemmeplejen. Samtidig har jeg modtaget et brev, med en tilsvarende undskyldning, og en forsikring om, at deres arbejdsgange er revideret så tilsvarende ALDRIG vil ske igen. Kan godt li' at ordet 'aldrig' var skrevet med stort og endda understreget.

Jeg håber vores klage, vil være med til at andre undgår den behandling som min mor fik. Min mor har det i øvrigt godt igen, og kom meget hurtig til at gå igen. De var meget imponerede af hende på sygehuset. Men hun er også en tuff og stædig gammel dame, der ikke så let giver op
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 17:21   #17
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
hej Sun-lady

Dejligt at høre din mor har det godt.

Og rart at det kan hjælpe at klage over den behandling din mor fik. Men da kanon, at de ville erkende det og nu gå ind og ændre i deres procedure.

Hav en fortsat god dag og weekend herfra

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 18:18   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikke nogle gode nyheder.

Din mor fik hjælp OG en undskyldning.

Dejligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 20:34   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hurra for dig og din mor

Det glæder mig at man tilsyneladende har lyttet og endda givet en undskyldning oveni -rigtig flot synes jeg dog i parentes bemærket, det manglede bare andet

Hvisker dig i øret at ligesom læger skriver under på lægeløftet eller at man som medborger har pligt til at hjælpe et andet menneske i nød, har en sygeplejerske bestemt også pligt til at gøre sin gerning ordentligt!

Ret beset kunne du faktisk indberette vedkommende officielt men glæd dig/jer nu over at man har lyttet og forhåbentligt taget ved lære.

Fortsat god bedring til din mor, sej kvinde må jeg sige
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
...er rasende på Danmark. Karo Politik og Samfund 23 15-06-2012 17:50
Rasende på sb..... jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-06-2011 22:09
Rasende !!! FrkSilverfox Dit og Dat 15 16-04-2011 08:51
Jeg er rasende - Jeres bedste råd? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 25 12-12-2010 19:22
jeg er rasende... Søge tilskud til psykolog Sandie75 Alt det andet 13 11-06-2010 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension