K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2014, 10:06   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Virksomhedspraktik på kontanthjælp = udgift.

Hej.
Jeg er p.t på kontanthjælp - eller dvs min mand tjerner lige nøjagtig nok til at jeg ikke kan få noget i kontanthjælp Selvsagt er økonomien i ruiner...

Jeg skal nu i virksomhedspraktik. Jeg skal være der 4 dage x 4 timer = 12 timer (minus nødvendige pauser).
Der er i alt 38 km frem og tilbage. Jeg har fået oplyst at jeg kan få kilometergodtgørelse for det som overstiger 24 km. Det betyder at praktikken koster os penge - og der er ingen penge at tage af. Lever på kassekreditten.
Jeg VIL i praktik. Jeg vil opretholde min tilbageværende arbejdsevne. Men i følge kommunen kan man ikke få løn for praktik på under 30 timer, og der er ikke mere at hente i transportgodtgørelse
Er der slet ingen mulighed for at jeg, i det mindste, kan få udgifterne dækket?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 12:04   #2
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg er også på ægtefælleforsørgelse og har været i praktik.

Praktikstedet lå kun 7 km væk, men jeg fik befordringsgodtgørelse af kommunen. Jeg mener at man kan få hvad der svarer til bus/tog billet (jeg kørte i egen bil).
Jeg fik knap 1.000 kr. pr. måned, hvilket jeg så skulle betale skat af.

Dette må jo være noget som gælder i alle kommuner.

Det skal lige siges, at jeg var i praktik med henblik på afklaring af min arbejdsevne, da jeg er sygemeldt.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"

Sidst redigeret af dudde; 07-01-2014 kl. 12:05. Årsag: Tilføjelse
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 13:05   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hej.
Jeg er p.t på kontanthjælp - eller dvs min mand tjerner lige nøjagtig nok til at jeg ikke kan få noget i kontanthjælp Selvsagt er økonomien i ruiner...

Jeg skal nu i virksomhedspraktik. Jeg skal være der 4 dage x 4 timer = 12 timer (minus nødvendige pauser).
Der er i alt 38 km frem og tilbage. Jeg har fået oplyst at jeg kan få kilometergodtgørelse for det som overstiger 24 km. Det betyder at praktikken koster os penge - og der er ingen penge at tage af. Lever på kassekreditten.
Jeg VIL i praktik. Jeg vil opretholde min tilbageværende arbejdsevne. Men i følge kommunen kan man ikke få løn for praktik på under 30 timer, og der er ikke mere at hente i transportgodtgørelse
Er der slet ingen mulighed for at jeg, i det mindste, kan få udgifterne dækket?
Jeg fandt et link fra Helsingør kommune.. Se hvad de skriver om befordring UNDER 24 km..

Så det er muligt i hvertfald nogen steder. Andre oplyser ikke om det.. (Randers kommune)

http://www.helsingorkommune.dk/Borge...dspraktik.aspx

http://arbejdsmarked.randers.dk/FrontEnd.aspx?id=90880

Sidst redigeret af mik16; 07-01-2014 kl. 13:31.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 00:46   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har en funktionsnedsættelse, hvor du feks ikke kan tage offentlig transport, kan der ydes fuld dækning §82, stk 4.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 09:45   #5
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak

Tak for hjælpen - med jeres input fandt jeg frem til § 83 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats som lyder:
" Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, 3 og 11, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, kan efter jobcenterets vurdering få udbetalt op til 1.000 kr. om måneden i hel eller delvis godtgørelse til anslåede udgifter ved at deltage i tilbuddet. Godtgørelsen anvendes dog ikke til dækning af udgifter til befordring ud over de første 24 km, jf. § 82, stk. 1.

Stk. 2. Kommunen fastsætter nærmere retningslinjer for udbetaling af godtgørelsen. Kommunen giver information til kommunens borgere om indholdet af retningslinjerne."


Randers kommune lever vist ikke op til stk 2, for jeg kan intet finde om deres retningslinjer... ;-)
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 10:32   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand skulle møde op på reva 3 gange ugeligt, han fik 900 kr skattefrit hver mdr. til transport, selv om han kun havde 8 km hver vej.

der står ikke nogen § bare transport på hans løn seddel.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension