K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2014, 16:08   #1
Balyel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Balyel er ny på vejen
Cool Min søn over 18 vil gerne flytte hjem igen men jeg er på kontanthjælp!!

Hej med jer. Godt forum!!
Jeg har boet sammen med min søn i 11år sidste år besluttede han at prøve at bo lidt hos sin mor, hvilket jo er meget sundt og det havde jeg overhovedet ikke noget imod. Nu er der så gået et år, og han vil gerne hjem igen, grundet destruktiv livsførelse af moren og hendes kæreste.. stoffer og uansvarlighed mm.
Det er en yderst uholdbar situation og han får absolut ingen støtte..
Skal siges han har gået på speciel skole hele hans opvækst. Grundet en masse faktorer og en lidt senere diagnose. Han er 19 år til februar. Men på mange måder helt ny i verden og har virkelig brug for støtte til at snakke med instanser og skoler osv.

Det var lidt meget kort historik!!

Nu vil jeg jo gerne hjælpe ham med at komme væk fra den negative og destruktive energi. Og vil jo gerne han kan flytte herhjem uden konsekvenser fra det offentlige.
Han søger pt selv kontanthjælp da han først kan starte studie i det nye år.
Hvad kommer det til at betyde for min "Indtægt"? og Hvordan gør man det op hvis der kommer endnu en person ind i mit hjem som også er på kontanthjælp??

På forhånd tak.
Håber det gir mening!!
Balyel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2014, 00:40   #2
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Hej Balyel

Det korte svar til dit spørgsmål er nej, det har set i henhold til loven ingen betydning for din kontanthjælp at han flytter hjem til dig.
Det fremgår af lov om aktiv socialpolitik paragraf 2 b ad 4: at man kan ikke betragtes som samlevende når slægts forholdet er i lige op ad gående eller ned ad gående linje ,, altså du er hans far og han er din søn :-)) og derfor sker der ikke noget fradrag i din kontanthjælp.

Du skal dog bære opmærksom på, at det kan have indflydelse på din boligsikring (hvis du får sådan een) da bolig sikring udregnes ud fra en samlet husstands inkomst.

Kærligst Bettina

Sidst redigeret af Betthi; 02-11-2014 kl. 01:17.
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension