K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2014, 17:51   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
undre mig lidt du har lige arbejde i et vikar job 32 timer om ugen men mener kun du kan arbejde 10-12 timer ugeligt.

Jeg siger ikke det ikke er tilfældet, men tror du får meget svært ved, at overbevise din sagsbehandler.
jc vil helt sikkert have dig ud i praktik, delt pga aktivering men også fordi de kun kan måle din arbejdsevne på den måde.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 18:06   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål..

Kan en læge sygemelde folk - så de kan blive derhjemme ...

Jeg hører bare tit at selvom de er sygemeldt blir de jaget ud..fordi det forlanger kommunen - selvom de er syge...

Jeg er faktisk ik sikker på hvad der er rigtigt,,,

Læger har jo ikk så meget at sige mere som før


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 18:10   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det blev jeg. Min læge sygemeldte mig fra forløb (og anden aktør deltagelse), fordi det var for hårdt for min ryg både at deltage og transporten frem og tilbage. Det var i juni 2012 og siden har jc ikke forsøgt at få mig ud til noget.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 18:19   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja ens læge kan godt sygemelde en.

Men som trådstarteren der lige har arbejdet 32 timer ugeligt, så går den nok ikke, jeg har selv i perioder været sygemeldt og derved fredet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 18:32   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg troede bare det ku være reglerne var blevet ændret fra 13-altså reformen ...så der troede jeg det ku være de havde ændret det med læger - sygemeldinger ...

Men man kan så bli fritaget ,..


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 18:33   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er op til ens læge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 18:35   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Tak og undskyld til trådstarter for mit spørgsmål..

Men så ved du det ihvertfald også ,...

Forsat god fredag

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 19:41   #18
Hmm004
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Hmm004 er ny på vejen
Hej Alle, en lille opdatering..

Jeg tog ikke ud og fandt en praktikplads , som min sagsbehandler mente jeg skulle ( Jeg havde 1 uge til at finde, ellers skulle jeg kontakte dem) Jeg kontaktede dem ikke eller noget som helst . Jeg har ikke hørt fra ham i 1 måned. Jeg valgte ikke at gøre noget før min læge var hjemme fra Ferie. Jeg havde en snak med min egen læge på ca 30 min for 10 dage siden. Hun sagde at jeg skulle have fred og ro, og ikke på ingen måde arbejde i noget praktik lige pt. Hvis sagsbehandlere mente noget andet skulle han kontakte min læge omgående. Jeg starter nu i behandling på en psykiatisk afdeling de næste 3 måneder.

Jeg har i dag fået brev fra kommunen om at jeg er indkaldt til mødet. Formålet med samtalen er at vi skal snakke om min fremtidige uddanelsesplan osv.

Jeg er lidt forvirret? hvad skal jeg gøre?? Jeg er ikke klar til at komme i praktik, men jeg vil gerne starte uddanelse, men føler mig alt for syg til det.. Droppede selv ud af universittet for 4 måneder siden, fordi jeg er alt for syg.

Jeg er sikker på min sagsbahendler er pisse over jeg ikke kontaktede dem som vi lovede og valgte bare at ignore dem.
Hmm004 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 21:24   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bliver du vurderet uddannelsesparat, får du kun uddannelseshjælp, og får meget svært ved at få ro til at komme dig psykisk....

Bliver du vurderet aktivitetsparat, får du både uddannelseshjælp OG et ekstra tillæg, plus du får en mentor og en masse hjælp.....

Du skal VIRKELIG vægte dine ord nøje!! Begynder du at tale om uddannelse, så ryger du fluks ind som uddannelsesparat.

Tal hellere om at du skal i behandling af 3 måneders varighed, og at din læge ikke mener du skal udsættes for nogle kommunale tiltage i øjeblikket, og at de kan kontakte din læge, såfremt de er i tvivl om noget.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 00:46   #20
Hmm004
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Hmm004 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bliver du vurderet uddannelsesparat, får du kun uddannelseshjælp, og får meget svært ved at få ro til at komme dig psykisk....

Bliver du vurderet aktivitetsparat, får du både uddannelseshjælp OG et ekstra tillæg, plus du får en mentor og en masse hjælp.....

Du skal VIRKELIG vægte dine ord nøje!! Begynder du at tale om uddannelse, så ryger du fluks ind som uddannelsesparat.

Tal hellere om at du skal i behandling af 3 måneders varighed, og at din læge ikke mener du skal udsættes for nogle kommunale tiltage i øjeblikket, og at de kan kontakte din læge, såfremt de er i tvivl om noget.....
Mange tak. For jeg vil gerne videre i mit liv og tag en uddanelse. Jeg kan desværre ikke pga mit helbred. Så det eneste jeg ønsker er at få fred og ro i mens jeg er i behandling. Det er bare svært når ens sagsbehandler er en arrogant type, der ingen forståelse har. Det pisser en af men måske skulle man snakke i en hårdere tone før han forstår det istedet for at være venlig og snakke pænt til ham.
Hmm004 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension