K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2009, 16:22   #1
rikkerehmeier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: fredericia
Indlæg: 10
Styrke: 15
rikkerehmeier er ny på vejen
hjælp


jeg er stoppet på revalidering i november pga tiltagende smerter. Var igen med lærerudd .
sagbehandler sygmeldte mig ( forlængede, min revaydelse, 2 gange) og bad efterfølgende om en general helbredserklæring. da alle papir var kommet, både fra psykolog og læge, meddelte hun mig at så var jeg ikke revalideringsberettiget længere og nu skulle jeg i en arbejdsprøvning. men mens arbejdsprøvningen skal stå på kan jeg så kontanthjælp, men min mand tjener 20.000 brutto, og vi bor i hus , så det har jeg ikke søgt. jeg er pt. i arbejdsprøvning, skriver dagbog og er færdig den 9 august. Jobkonsulenten har fået lov at afslutte min sag når resultatet forelægger, ( håber så det bliver til min fordel)
er der nogen der kan fortælle mig om jeg overgår til ledighedsydelse, hvis det bliver et fleksjob, eller om de er den særlige ydelse paragraf 74i, jeg kommer under indtil jeg evt får et fleksjob?, eller om det bliver kontanthjælp (ingenting)?
ud fra den dagbog jeg skriver kan jeg max holde til 1-2 timer, og så er jeg endda ødelagt, sover og er intet værd. men hvis det bliver førtidspension tror i så at en jobkonsulent kan afslutte noget som helst. uha jeg er fustreret . håber nogen kan hjælpe kh rikke
super med denne side. efterhånden ved i mere end sagsbehandlerne selv gør
rikkerehmeier er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 18:20   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Udfra de timer du kan holde til, så tror jeg du vil få svært ved at
få et fleksjob, og tror nærmere det er førtidspension, det peger henad,
medmindre de vil førsøge med andre arbejdsprøvninger, for evt. at få dig
op på et større timeantal, hvis du er medlem af en a- kasse og er dagpenge
berettiget, så tror jeg du kan få ledighedsydelse, hvis du får en fleksjobbevil-
ling.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 19:38   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
bare lige et kort svar fra mig...

Hvis du får kontanthjælp nu(ved godt at du ikke får noget pga din mands indtægt)....så forsætter du på den ydelse bagefter....hvis du bliver visiteret til fleksjob..

Hvis ikke du kommer længere op i tid....ja så bliver det nok svært med et fleksjob...da du helst skal over 12 ½ time pr uge...før det overhovedet kan svare sig for en arbejdsgiver at ansætte dig....medmindre han er villig til at miste penge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 00:02   #4
rikkerehmeier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: fredericia
Indlæg: 10
Styrke: 15
rikkerehmeier er ny på vejen
tak for svaret, jeg er desværre ikke i en a kasse. jeg var selvstændig fra 1991- 2002. og da jeg lukkede fik jeg ikke meldt mig direkte ind i en ny a kasse, da jeg blev sygemeldt. har efterfølgende fundet ud af at det var rigtig dumt.
jeg kæmper for at komme højre op i timer , men det går ikke ret godt. ( har en mengrad på 12% i min højre skulder, og gigt i ryg og lænd samt hofter( har ikke brusk tilbage i nakken)
Jeg er virkelig bange for at de sender mig i en ny arbejdsprøvning, da jeg kan se at det bliver mange jo .

tak for svaret, det lyder ikke godt, men tak aligevel så blev jeg lidt klogere

Sidst redigeret af Webmaster; 20-07-2009 kl. 02:26. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
rikkerehmeier er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 00:26   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis du mener dine skånehensyn er opfyldt i den arbejdsprøvning du
er i, så er det godt, jeg håber også din arbejdsevne, arbejdstempo, og
effektivitet bliver beskrevet, det er mere af hensyn til dit videre forløb,
hvis de optimale forhold er tilstede for dig, kan det være kommunen stiller
sig tilfreds med arbejdsprøvningen, men ellers synes jeg du skal nævne,
hvis noget mangler i forhold til skånehensyn, det er også godt at forsøge
at sætte arbejdstempoet op, evt. yderligere arbejdstid, alt dette var vel-
beskrevet i mine 2 arbejdsprøvninger.
Din jobkonsulent kan sagtens hjælpe dig videre til en evt. førtidspension,
det gjorde min.

Sidst redigeret af Tanja; 20-07-2009 kl. 00:30.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 00:42   #6
rikkerehmeier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: fredericia
Indlæg: 10
Styrke: 15
rikkerehmeier er ny på vejen
det er sådan , at kommunen har visiteret mig til et privatejet firma " contra" som skal hjælpe med folk som skal arbejdsvurderes. men da der ikke var fundet noget efter 3 uger fandt jeg selv i samråd med sagsbehandleren derfra et motionscenter, og der er det sådan noget som let rengøring, har prøvet hård rengøring, det kan jeg selfølgelig ikke . men skriver dagbog hver dag for hele dagen. men det er ikke det bedste sted at blive prøvet, har suteret kartotek osv. men det er noget underlig noget, så jeg håber på at de forskellige ting jeg nu laver kan bruges, for jeg styrer det egentlig selv , ham der ejer centret, " blander sig ikke , og han har lavet en liste med rengøring som jeg så tager det jeg kan af, og bliver så dårlig af noget af det . jeg har været i panik over måden det er blevet grebet an på, da det hænger på mig ... meget uproffesionelt, ikke mindst af det private firma som får en klækkelig sum af kommunen. hun har forsøgt at finde noget andet men det lykkedes hende ikke, og jeg kan heller ikke. lige nu er der ferie alle steder, og hun mente at selv om det ikke var det bedste sted jeg var , så ville hun gøre alt hvad hun kunne for at jeg ikke skal ende i en ny prøvning. så jeg krydser fingre, men kan se på siden her at tingene godt kan tage meget lang tid, og økonomien er der jo slet ikke styr på når man ingen ydelse får. men det ser ud til lange udsigter, før end der er nogen form for ydelse igen, uanset om det bliver pension, og eller fleks. håber psyken holder til det .. .....
rikkerehmeier er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 00:51   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det bedste tror jeg ville være at blive afprøvet på et REVA center, hvor
der er en arbejdsgiver som beskriver arbejdsprøvningen, og har et øje
på dig, og hvor der måske er mulighed for lettere fysisk arbejde, kan
se der er behov for det med de omtalte helbredsmæssige problemer,
bare et råd, det er jobkonsulenten som har det afgørende ord.


Jeg synes det lyder som om du har en forstående og
hjælpsom jobkonsulent, men hvis du føler jobbet bliver
for hårdt, så bliv endelig ved med at prøve at komme i en anden
arbejdsprøvning.

Sidst redigeret af Tanja; 20-07-2009 kl. 01:01.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 01:00   #8
rikkerehmeier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: fredericia
Indlæg: 10
Styrke: 15
rikkerehmeier er ny på vejen
ja det ville jeg også mene, men det har slet ikke været på tale, selv om jeg selv har nævnt det. jeg må håbe på at hun er fantastisk, til at skrive noget ud fra min dagbog, og det falder ud til min fordel, så ikke det trækker i langdrag. jeg akn slet ikke se mig ud af det , rent helbredsmæssig, og da slet ikke rent økonomisk. øv hvor er tiden bare lang når man går i det uvisse....


gud ved om det også er kontanthjælp, jeg forbliver på , hvis kommunen indstiller mig til en førtidspension, det kunne tage op til 3 mdr, inden sådan en sag er afgjort ikk ???? altså ingen ydelse heller der ((

Sidst redigeret af rikkerehmeier; 20-07-2009 kl. 01:10.
rikkerehmeier er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 01:15   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er bestemt hårdt at gå rundt i uvished, men jeg vil lige nævne,
at det tog 1 md. fra min førtidspensionssag blev indsendt og til den blev
godkendt, jeg kunne klare under 10 timers effektiv arbejde, bedømt på
et REVA center, der var godt at være, da vi mere eller mindre var i samme
båd, det betød meget for mig.
Jeg vil fortsat ønske dig held og lykke,
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 01:18   #10
rikkerehmeier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: fredericia
Indlæg: 10
Styrke: 15
rikkerehmeier er ny på vejen
det var da positivt at høre, det var hurtigt, dejligt at det også sker.. tak for det jeg håber på det går smertefrit, hvad enten det ender med det ene eller det andet. bare jeg ved hvad så skal det nok gå ...
rikkerehmeier er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension