K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2009, 16:16   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg skal heller ikke tilmeldes SUP. Og jeg framelder mig også 'livslang pension' fra ATP. Gider ikke alt deres gøjl og gejl....

Jeg vil 1000 gange hellere selv spare en mindre formue op, som jeg reelt kan overskue konsekvenserne af, end deres kassetænkning, som lover det ene, men får konsekvenser for noget andet.......og så vil jeg generelt bare gerne kunne bruge af mine egne penge som det behager mig. Allle deres julelege med små dumme beløb her og dér, jeg er jo for dælen da ikke et børnehavebarn der skal under økonomisk administration, hvor DE skal bestemme hvor meget jeg må få om måneden af mine egne penge!!!

Og jo! Det er skønt at blive førtidspensionist, desværre bliver jeg ikke rask, men jeg bliver i hvertfald ikke sendt ud i noget der giver en forværring.

Nu kan jeg selv styre det hele, og med friheden kan jeg guide mig selv rundt med mine lidelser for øje....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 17:14   #22
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Tillykke

Også et stort tillykke til dig.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 17:23   #23
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Question ang ATP

hej helenekr ja,godt forstå du heller ikke vil betale til SUPP,men det op til folk hvad de selv ønsker...kan man slippe for at betale ATP nogle HER som ved det ???

jeg spurgte engang min sagsbehandler,hvorfor jeg skulle betale ATP når jeg var på kontanthjælp og hun sagde,at det var tvunget for alle uanset hvad,er der rigtigt...jeg syntes nemlig,at det var noget plat,at jeg skulle betale ATP når jeg ikke var på jobmarkedet betaler det også nu på min FP...

hej annette ,tak for dit tillykke

Sidst redigeret af anetta; 09-07-2009 kl. 17:35.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 19:57   #24
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Question Samtale på kommunen ???

Har i dag fået et brev, der siger, at i anledning af min nylige tildeling af Ftp skal jeg til "samtale" med en socialrådgiver i kommunen. Jeg skal også medbringe min samlevers sidste lønseddel, da den skal bruges til beregning af pensionens størrelse.
Er der nogen, der har erfaring med denne "samtale" ?
Får man beløbet oplyst med det samme?
Hvad foregår der ellers ?

Har alle det godt - trods det omskiftelige vejr ????
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 21:52   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anetta Se meddelelser
hej helenekr ja,godt forstå du heller ikke vil betale til SUPP,men det op til folk hvad de selv ønsker...kan man slippe for at betale ATP nogle HER som ved det ???

jeg spurgte engang min sagsbehandler,hvorfor jeg skulle betale ATP når jeg var på kontanthjælp og hun sagde,at det var tvunget for alle uanset hvad,er der rigtigt...jeg syntes nemlig,at det var noget plat,at jeg skulle betale ATP når jeg ikke var på jobmarkedet betaler det også nu på min FP...

hej annette ,tak for dit tillykke
Er man på kontanthjælp tager de 90 kr af kontanthjælpen til ATP om måneden, og kan ikke slippe for ATP. Men er man førtidspensionist, så kan man sagtens afmelde ATP ordningen 'livs lang pension' - det skal jeg have afmeldt!!! Så mit indestående, får jeg så udbetalt som et én gangsbeløb når jeg fylder 65......istedet for de der 200 kr om måneden resten af mit liv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 21:53   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af salvatore Se meddelelser
Har i dag fået et brev, der siger, at i anledning af min nylige tildeling af Ftp skal jeg til "samtale" med en socialrådgiver i kommunen. Jeg skal også medbringe min samlevers sidste lønseddel, da den skal bruges til beregning af pensionens størrelse.
Er der nogen, der har erfaring med denne "samtale" ?
Får man beløbet oplyst med det samme?
Hvad foregår der ellers ?

Har alle det godt - trods det omskiftelige vejr ????
Nææææ, ingen erfaring hér. Jeg skal først til den samtale den 27 Juli, så det blir nok dig der skal informerer mig, hehehe
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 22:23   #27
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Cool

Det er en aftale...
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 07:30   #28
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Tillykke med de 3 tenorer... nååh nej, jeg mener ftp'ere Kan I overhovedet få armene ned endnu???

Desværre lidt malurt i bægeret. Ja Salvatore, de tager og skærer så mange penge væk som de overhovedet kan pga. din samlever, så det er bare om for jer begge at medbringe alt hvad I kan af papirer der kan dokumentere udgifter I ikke kan slippe for. HUSK for guds skyld medicinudgifterne også!!!

Det kan altsammen hjælpe til at de tager mindre fra din pension.

PØJ PØJ til jer alle 3 med det nye frie liv og MEGA

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 18:46   #29
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Det var så det møde...

Så er det møde overstået - fik udregnet pensionen og udleveret pensionistbevis samt et bevis, jeg skal bruge ved køb af tog-og busbilletter...
Min samlever "morede"sig over det faktum, at en mellemindkomst har effekt på et i forvejen ikke ret stort beløb.
Måske burde man gå ind i politik?.....
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 22:12   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, i Danmark bliver man straffet hvis man har familie der holder ved, og holder sammen!

Jeg er spændt på hvad jeg får i fremtiden, jeg er single og har 4 hjemmeboende børn i alderen 3-17 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øhhh,nogen der ved om..... fillemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-06-2010 10:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension