K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2009, 08:53   #21
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Jeg fik afslag på fleksjob fra beskæf. ... jeg er i arbejdsprøvning og har været det i snart 6md med 3 timer pr. dag.....

Jeg kan kun få ledighedsydelse hvis jeg kan arbejde i 37 timer pr. uge...
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 11:10   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
cape hvem siger at du kan få ledighedsydelse hvis du kan arbejde i 37 timer ?

Jeg håber der er noget jeg eller du har misforstået har du på skrift at du vil få ledighedsydelse hvis du kan arbejde i 37 timer ?

Jeg kan arbejde (kunne ) 15-20 timer og får ledighedsydelse , jeg kender kun ganske få der kan arbejde 37 timer og får ledighedsydelse eller er i fleks og det er simpelthen fordi de har massive andre skånehensyn ....

Så hvis nogen har oplyst dig om at du skal kunne arbejde 37 timer så skal du da med det samme bede om at få det på skrift (og det skal du bede om på skrift )


Hvad ang kontanthjælp og fleks så er det sådan at hvis du bliver visiteret til fleks og er på kontanthjælp uden at kunne få det (pga din mand ) så er du berettiget til noget der hedder en særlig ledighedsydelse §74i den er ikke høj men lidt hjælper også (kontra ingen penge) den ligger på lidt over 9000 om måneden før skat .....
  Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 08:09   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Cape.
Hvorfor har du fået afslag på fleks?
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 12:23   #24
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
beskæf. mener alle behandlings ikke er udtømte - som en læge skrev 2007 havde jeg et mindere skånebehov hvor efter min sagsbehandler mente dette behov var et hæve sænkebord og en stol netop fordi jeg er kontorudd og rygskole - så hun raskmeldte mig og gav mig en midl. §56 til hjælp på rygskole. så jeg kunne være delvis sygemedlet - og så skulle jeg medle mig ledig - men jeg kunne ikke få ledighedsydelse da jeg var for syg.....

efter der er der lavet nye jounaler og sidste er der lavet april. 09 hvor det skrives der ikke er flere behandlingsmuligheder og smertene vil forblive og et skåne job vil være oplagt for at komme lidt tilbage på arbjedsmarkedet....

Så jeg er vildtrende - har meget brug for at få et arbejde som er mit ikke en arbejdsprøvning men et job - og økonomisk kan jeg ikke klare mere....

Så nu venter jeg på at afslutte min arbejdsprøvning så de kan få lavet en resurceprofil så de kan tage stilling til om jeg kan få fleks der eller om jeg er for rask..... til hjælp.

Men tingene går bare så langtsomt. - jeg syntes jo man allerede kunne vudere det nu - da jeg har været samme sted i snart i 6 md....
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 12:53   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cape prøv lige at se mit forrige indlæg og se om du kan svare på det, det lyder da som om der er noget helt galt i den information du får og jeg håber du har den på skrift ...


ledighedsydelse er noget man får når man er vistieter til fleksjob , man kan kun få ledighedsydelse hvis man kommer fra job, sygedagpenge eller andet du kan ikke få ledighedsydelse hvis du kommer fra kontanthjælp uanset hvor mange timer du kan arbejde

Hvem kan få ledighedsydelse?

Efter visitation til et fleksjob

Hvis du er visiteret (Der er truffet endelig beslutning) til et fleksjob, og hvis der evt. er ventetid på ansættelse i fleksjobbet, vil du kunne få udbetalt ledighedsydelse inden den første ansættelse, hvis en af følgende betingelser er opfyldt på visitaitonstidspunktet:

* du ville være berettiget til at modtage sygedagpenge
* du modtager sygedagpenge på det tidspunkt, hvor du visiteres til fleksjobbet
* du deltager i revalidering

Hvis du modtager kontanthjælp, når du visiteres til et fleksjob, vil du fortsætte med det, indtil du ansættes i fleksjobbet.


Som du kan se af ovenstående så står der ingen steder i loven noget om hverken 37 timer eller noget andet ... en af ovenstående SKAL være opfyldt
det er loven og den skal følges så siger din sagsbehandler at du får ledighedsydelse hvis du kommer op på 37 timer så LYVER hun og du skal forlange at få det på skrift ...

Har du fået snakket med din fagforening og har de kigget på det fra ankestyrelsen ?

Jeg forstår ikke at du skriver du skal have lavet din ressourceprofil men at der er kommet en afgørelse fra ankestyrelsen , din sag er jo ikke i orden og de kan ikke hverken stoppe sygedagpenge eller sige nej til fleks uden at der foreligger en ressourceprofil , men når du skriver lavet din ressourceprofil mener du så en opdatering ?

Da du fik afslag så skulle der stå hvordan kommunen så at du kom i job igen hvad var planen og hvordan ville de komme dertil , som Zuza skriver andet sted i tråden retssikkerheds loven 7
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 00:11   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Og tilføjelse til Hedi.
Et skånejob, fås kun i forbindelse med førtidspension? er det, det de vil?
Det lyder som om de er helt galt på den.
Be om skriftlig afgørelse, på hvor du er indplaceret, og under hvilken lovgivning du pt bliver arbejdsprøvet i?
6 mdr.?
Der foreligger en job-plan eller hvad?
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 07:21   #27
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Smile

Så fik jeg snakket med min jobkonsulent i henhold til arbejdsprøvningen....

Hun fortalte at jeg skulle afslutte min arbejdsprøvning her den 30.6 og så skulle hun lave en funktionsbeskrivelse igen på denne arbejdsprøvning som har løbet over knap 6 md. med 3 til 3,5 timer hverdag, og har været rigtig god for mig og så holdt min igang...selv om dette ikke er mit fagområde, så har jeg også prøvet om andet var en bedre løsning.

Jeg var i også i arbejdsprøvning for ca. 14md siden inden for mit ejet område (kontor) og det gav ikke bedre resultat.....i ca. 3,5 md.... så jeg syntes jeg har gjort mit for at bevise...

Snakket med fagforeningen: som fortalte at jeg nu skulle afvente på arbjedsprøvningen var slut, for min nye sagsbehandler som traffer en afgørelse om min fremtid om fleks, revalidering eller ledighed hvis hun heller ikke mener jeg er syg nok som sygedagpenge afd. eller bekæftigelsesnævnet.....så måtte vi tage den der fra....... hvad der så skulle ske, så er der vel kun at medle sig ledig????

Sagsbehandlen:
har fået ny jounal hvor der står alt og taler kun til min fordel lige som alle andre, så er det jo bare hvordan hun vil tolke den....

Jeg tolker den kun posetivt: hun er i forløbet behandlet relevant og der er ikke uforsøgt behandlinger. da traumet ligger ca. 2.5 år tilbage, er der ej heller realisme i at forvente væsentlig spontan
bedring..

Som min jobkonsulent sagde, så skulle vi bare få lavet arbejdsprøvningen færdig og så skulle der hurtigst muligt tages en beslutning.....
om jeg så er berettiget til fleks på kontanthjælp.....

Men lige nu er jeg syg - og skal ligge de næste 14 dage, nogle hvivler har forskubbet sig og ingen ting kan jeg er på dobbelt smertestillende som bare ikke syntes virker.....

Så økonmisk har jeg ikke rigtig fundet en løsning og har også snakket med fagforeningen som siger at jeg kan modtage ledighedsydelse hvis jeg igen får afslag på fleks på de timer jeg kan stå til rådighed......

Men nu afventer jeg arbejdsprøvninges afslutningen og så håber jeg heldet er med mig.......
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 18:20   #28
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg tillader mig liiige at hive din tråd frem igen, Cape, så at eksperterne på den med at blive fleksvisiteret fra kontanthjælp og være gift og på ægtefælleforsørgelse kan korrigere mig, hvis jeg giver dig forkerte oplysninger

Du spørger mig på pm om du har økonomisk gavn af at blive fleksvisiteret på kontanthjælp som gift, da du så og sige får NADA kr. fra Kommunen.

Bortset fra at jeg (uden at kende din sag til bunds) STADIG mener at du burde anke afgørelsen fra Beskæftigelsesankenævnet til Ankestyrelsen med begrundelsen i Retssikerhedsloven § 7a, som ikke er fulgt, som den heller ikke er blevet fulgt i Huldras og min sag, så vil jeg svare dig, som Hejdien også har skrevet til dig i denne tråd at du som fleksvisiteret vil have ret til 'særlig ydelse' efter § 74 i lov om aktiv socialpolitik .... altså 9.505kr. om pr. måned før skat.

Det er jo mere end du får nu, så på den led får du, i hvert fald, flere penge end du gør nu, hvor du, praktisk taget, ikke får en skid

Nu har du jo også børn; men jeg bliver dig svar skyldig om det faktum udløser flere penge i kassen til dig og din familie ... der må 'hardcore eksperterne' på K10 hjælpe dig med svaret

Og jeg krydser alt hvad krydses kan i morgen, når du skal til møde

Jeg synes også stadig at du skal få DUKH ind i din sag, for de er gode at have, sådan som vores Kommune kører sagerne i disse sparetider

En masse fra Hyanna, der krydser alt, hvad krydses kan.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 18:36   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er korrekt, Hyanna.

Men der er ikke ekstra, fordi man har børn.

Dog kan man søge enkeltydelser som alle andre, mod at aflevere et detaljeret budget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 07:49   #30
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Hyanna - hvad skulle jeg gøre unden dig, ja og alle jer andre her inde - når man når derud hvor man ikke rigtig kan finde hoved og hale i det hele.....

I forhold tl afgørelsen fra det beskæftigelsesnævnet vedr. §7a har de skrevet:

[B]Det forhold, at kommunen henviser til, at du er rådgivet om retsikkerhedsloven om dine forsøgelsesmuligheder, og at du havde inddraget din faglig organisation finder nævnet ikke er tilstrækkeligt til at opfylde kravene til opfølgning efter denne bestemmelse.

Der er herved lagt vægt på, at en §7a opfølgning forudsætter, at borgeren og tillige evt. faglige organisation og egen læge medinddrages med henblik på drøftelse af hvilken foranstaltning der skal iværksættes i umiddelbar tilknytning til ophøret af sygedagpenge.

Nævnet finder dog ikke, at tilsidesættelsen af retsikkerhedsloven §7a medfører, at afgørelsen er ugyldig, da nævnet vurderer, at dette forhold ikke i den konkrete sag har haft indflydelse på afgørelsens resultat.

En tilsiddesættelse af §7a giver i øvrigt ikke sig selv ret til forlængelse af dagpenge, når betingelserne for forlængelse ikke er opfyldt.[/B]

Jeg har tænkt mig at kontankte DUKH i morgen og høre om der noget jeg kan gøre i forhold til afgørelsen.

Nu tager jeg til møde i dag og ser hvad udfaldet bliver om vi "MÅSKE" kan nå till eninghed eller hvad deres plan er for en jobsamtale......

Er sku ret nevøs men også spændt på hvad der skal ske... Har min fagforening med, så jeg ikke sidder der helt selv.......

Skriver når jeg ved mere..................

Og rigtig mange tak for hjælpen - det giver jo lidt tryghed at vide man få lidt penge.......................................

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension