K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2016, 16:16   #1
Peexee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Peexee er ny på vejen
Kan jeg flytte til sverige når jeg får sygepenge fra danmark

Jeg har været så uheldig at blive langvarigt syg pga. arbejdsskade, jeg modtager stadig på 3. år syge-penge da arbejdsskade sagen ikke er afgjort.

Jeg står om kort tid uden bolig i dk da min leje bolig er blevet solgt under mig. jeg har så fået muligheden for at leje en god og billig lejlighed i helsingborg.

Mit spørgsmål er så om jeg stadig kan modtage mine sygepenge fra danmark. hvis jeg flytter, eller om jeg er stavnsbundet
Peexee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 17:19   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Sygedagpengeloven siger:

Retten til sygedagpenge er betinget af, at personen har lovligt ophold her i landet, jf. dog stk. 2.

Stk. 2 Sygedagpenge kan udbetales under ophold i udlandet, når

1) en person i tilknytning til en sygeperiode er på rekreationsophold med fast lægetilsyn og opholdet inden afrejsen er anbefalet af en læge af helbredsmæssige grunde,

2) en person er under sygebehandling og Sundhedsstyrelsen eller en sygehusmyndighed har givet tilladelse til behandlingen,

3) en person må udsætte hjemrejse fra et ferieophold el.lign. af helbredsmæssige grunde og dette er dokumenteret ved en lægeerklæring eller

4) en person er udsendt af en arbejdsgiver med hjemsted her i landet til beskæftigelse i højst 1 år i udlandet og personen har indkomst, der kan beskattes i Danmark.

Stk. 3 Personer, der efter EF-forordning nr. 1408/71 om anvendelse af de sociale sikringsordninger på arbejdstagere, selvstændige erhvervsdrivende og deres familiemedlemmer, der flytter inden for Fællesskabet (herefter betegnet EF-forordning nr. 1408/71), er omfattet af dansk lovgivning om social sikring, har ret til sygedagpenge, selv om de ikke har ophold her i landet, uanset om betingelserne i stk. 2 er opfyldt.

Stk. 4 Personer, der efter en international aftale om social sikring er omfattet af dansk lovgivning om social sikring, har ret til sygedagpenge, selv om de ikke har ophold her i landet, uanset om betingelserne i stk. 2 er opfyldt.

http://www.foxylex.dk/sygedagpengeloven/

Om du falder under stk 3 eller 4 hvis du flytter, må du nok tale med din kommune om.

Sidst redigeret af Akvamarin; 20-01-2016 kl. 17:31.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 18:59   #3
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Du har ret til at bo i lejlighed uanset den er solgt eller gået i auktion.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 20:08   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Abdul har helt ret..

Den nye ejer kan opsige dig med et års varsel, hvis ejeren selv vil flytte ind i boligen. I alle andre tilfælde er du uopsigelig - medmindre du overtræder alle husregler og lader være med at betale husleje og den slags.

Du har krav på at blive boende på din eksisterende lejekontrakt selvom din bolig bliver solgt eller går på tvangsauktion. Ny ejer kan ikke forlange at du underskriver en ny lejekontrakt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension