K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2012, 13:08   #1
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
tiden løber...

hej, måske én eller fler kan hjælpe..
har en ven, der snart falder for sygedagpenge reglen.
har fået forlænget 1 gang, og den kan ikke forlænges igen pga paragraf...
hans sagsbehandler, trækker tiden, virkelige meget ud,
vil ikke ringe tilbage, ej svare på indtalte beskeder, eller mail. - overhovedet..
han har nu forsøgt at afl, papirer til sagen,
i skranken på jobcentret, men de åbnede bare brevet, og det ville de ikke aflevere videre....
ville heller ikke kvittere for det..
hvad fa... gør han så..
gik forbi skranken, og atter op til sagsbehandleren, hvor han heldigvis mødte hende, og fik det stukket i hånden.. uden kvittering..
hans fagf, har bedt om agt indsigt, men den er nu en uge forsinket,
sygedagpenge udløber om 1 mdr...
nogle råd...
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 14:44   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du sætter dig ind i følgende....

Kære Susa71.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22137

Især hvad Borgerådgiveren fra Silkeborg kommune mener og henviser til.

http://www.silkeborgkommune.dk/files...er%202011).PDF

"Det er tillige registreret, at afgørelser af og til er udskudt i op til 6-7 måneder, hvilket er i strid
med ankestyrelsens praksis på området, der angiver at udskydelse af afgørelser kun bør ske i
”kortere tidsrum”, altså i op til 4 uger. Der kan i den forbindelse henvises til principafgørelse
123-11 (der erstatter 143-10). Den præciserer, at en kommune ikke kunne udskyde en
afgørelse i op til 8 uger, idet udgangspunktet er, at kommunen skal tage stilling til, om
sygedagpengene kan forlænges ved varighedsbegrænsningens indtræden, og at den
administrative praksis, hvorefter en sag kan udsættes i et kortere tidsrum - ca. 1 måned - er
en undtagelse.
Den beskrevne praksis betyder i realiteten, at mange borgere står uden
forsørgelse eller i hvert fald uden sygedagpenge i månedsvis uden mulighed for at anke, idet
der formelt set ikke er truffet en afgørelse."

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-03-2012 kl. 14:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 15:11   #3
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Send det anbefalet

Med att: xx altså sagsbehandlerens navn. Så skal vedkommende kvittere for modtagelsen, din ven skal beholde en kopi.
Mvh
Pinny
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 20:31   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Principafgørelse 123-11

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...st/123-11.aspx

"Afgørelsen om forlængelse af sygedagpenge kunne ikke udsættes i 8 uger, da udsættelsen ikke kunne sidestilles med udsættelse i kortere tidsrum. Der var på tidspunktet for varighedsbegrænsningens indtræden oplyst, at ansøger skulle til psykologisk udredning ca. 8 uger efter, at varighedsbegrænsningen indtrådte.

Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde vægt på, at udgangspunktet var, at kommunen skulle tage stilling til, om sygedagpengene kunne forlænges ved varighedsbegrænsningens indtræden, og at den administrative praksis, hvorefter en sag kunne udsættes i et kortere tidsrum, ca. 1 måned, var en undtagelse."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 05:53   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis jeg nogensinde blev udsat for at kommunen ikke ville kvittere for noget jeg skulle aflevere til dem...

Ja så ville jeg bede en ven om at tage sin mobiltelefon og optage det hele....optage selve brevet og det at jeg afleverede det også hvilken person jeg aflevere det til...

Jeg skulle nok få en kvittering på den ene eller på den anden måde...

Har i prøvet at gå direkte til lederen af afd eller til borgmesteren og fortælle at tingene bliver gjort sådan i hans kommune eller afd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 09:11   #6
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
ja, det var da en ide,
sb har mere travlt med at fortælle om alt det plads på kontoret, hvor der kan stå motionsredskaber, og andet udstyr... og at andre har det værrer end ham, hun kender mange, har glemt at sende retsindsig til hans fagf. han ryger på o kr, eller kontanthjælp, hvis han kan få det pga konens indtægt, de har hus og barn, håber ikke de mister huset...
sb er bare utrolig, D U M og utilligent.. alt drejer sig om hende...(sb)
har nævnt at han skulle skrive en mail til chefen, om hvad der foregår, og sende kopier til chefen ligeså..
og dem i skranken, kan de virkelig tillade sig at åbne brevet.. når det er til sb..
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 09:17   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Susa71,

Nu har din ven jo heldigvis (forhåbentlig) sin fagforening med på side linien og jeg håber da at de har været skarpe nok til at pege på en forlængelses mulighed for din ven!!??

Udfra det du skriver ved vi jo ikke hvor din ven står helbredsmæssigt i sin afklaring eller arbejdsmæssigt. Er hans lidelse(r) stationær(e), det må de jo næsten være når han er forlænget een gang. Har han været i arbejdsprøvning, if so hvordan gik det så?

Det ville være rart at vide hvilket nr. i sdp. loven han er forlænget efter, samt hans situation i afklaring helbredsmæssigt, således at vi bedre kan pege på en forlængelsesmulighed.

Jeg går ud fra at I har sat jer ind i §27 stk. 1 og de 7 forlængelses muligheder?

Med dette kan man bedre få skrevet til kommunen hvilket pkt. nr. din ven bør forlænges efter, således at der noget at arbejde videre på.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 22:38   #8
Bono
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Lokation: Sjælland
Indlæg: 7
Styrke: 0
Bono er ny på vejen
synes det lyder meget mærkeligt at sagsbehandleren snakker mere om sig selv og sine omgivelser end at koncentrere sig om sagsbehandlingen i sagen - er det tilfældet, ville jeg skrive alle de informationer ned som hun oplyser, og gå videre til chefen med dem, for det lyder da til at der er noget hun har misforstået i forhold til at være sagsbehandler!! Og såfremt chefen kan genkende oplysningerne, finder chefen jo så ud af, at hun vist ikke egner sig til at have med andre mennesker at gøre!!
Bono er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 19:06   #9
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Anbefalet

Hvorfor ikke bare sende det anbefalet til sp
og skrive i det at der er sendt kopi til x og x og x
Så er vedk sp nødt til at reagere idet hun ikke ved om de andre reagerer
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min hukommelse er sær for tiden... kandelsdorff Alt det andet 16 29-10-2012 08:53
Løber kommunen fra sit ansvar Odenseaneren Alt det andet 7 13-06-2010 13:20
Tiden går. archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-05-2010 11:31
Underskriftindsamling / Løber / uddeling @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 0 03-06-2008 22:15
Og tiden går zuza Et godt link! 1 13-05-2007 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension